GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig flyttet Homeseer til en ny PC. Dette gikk overaskende smertefritt, men med unntak av ett problem som har oppstÄtt.

NÄr jeg er inne i eventredigering og for eksempel velger en type trigger fra nedtrekksmenyen, skal det normalt komme en ny nedtrekksmeny med underkategorier til triggeren. Dette skjer ikke automatisk lengre, og jeg er dermed nÞdt til Ä oppdatere siden (nettleseren) for hver enkelt forandring jeg gjÞr i eventer. Har dette problemet bÄde nÄr redigeringen skjer direkte pÄ PCen som driver Homeseer og via Web Controll.

Er det noen mer IT-kyndige enn meg som har noen tanker rundt hva dette kan skyldes?

• 1 mĂ„ned senere...
Skrevet
Im_IB skrev (PĂ„ 29.6.2022 den 20.35):

NÄr jeg er inne i eventredigering og for eksempel velger en type trigger fra nedtrekksmenyen, skal det normalt komme en ny nedtrekksmeny med underkategorier til triggeren. Dette skjer ikke automatisk lengre, og jeg er dermed nÞdt til Ä oppdatere siden (nettleseren) for hver enkelt forandring jeg gjÞr i eventer. Har dette problemet bÄde nÄr redigeringen skjer direkte pÄ PCen som driver Homeseer og via Web Controll.

Fant du ut av dette?

Jeg sitter med opparbeidelse av systemet etter et kjempeproblem med Z-wavedelen. FIkk totalhavari.

NÄr jeg nÄ skal ordne opp i eventene, opplever jeg akkurat det samme som dette. Uansett hva jeg gjÞr, sÄ kommer ikke menyer opp. Jeg mÄ trykke pÄ "refresh" av nettsiden, sÄ Äpnes undermenyer. Noen undermenyer, er ogsÄ sÄnn at det ikke gÄr an Ä legge inn verdier, og det dukker heller ikke opp rette alternativer for devicen.

Moskus skrev (PĂ„ 4.7.2022 den 15.50):

Det hÞrtes veldig snÄlt ut. Hvilken nettleser er dette, og har du prÞvd en annen (kun for Ä sjekke)?

Jeg har prÞvd bÄde i Chrome og Edge. Samme resultat.

Er det Homeseer-oppdatering som har bugs?

Skrevet

Har ikke funnet ut av det nei, men har ikke fÄtt sett noe mer pÄ det heller. For min del skjedde det ifb. med overgang fra gammel til ny pc. Har ogsÄ prÞvd forskjellige nettlesere uten at det virker Ä pÄvirke noe.

Skal oppdatere her hvis jeg kommer noe videre, og er veldig Äpen for innspill! 

Skrevet
Im_IB skrev (3 minutter siden):

For min del skjedde det ifb. med overgang fra gammel til ny pc.

Ja, man skulle tro at nyere var bedre, men ikke alltid.

Jeg mÄ si at de "oppdateringene" Homeseer har gjort, hos meg, oppfattes som nedgraderinger. BÄde HS4 og den evinnelige Z-Wave 4 Plugin, har skapt mer utfordringer enn skulle orke Ä rote med (veldig subjektiv mening, som sikkert kan utfordres :-)). Men jeg hÄper Homeseer ser problemene selv, og ordner opp i dette.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har vel (antagelig) funnet ut at dette mÄ skyldes en oppstÄtt bug i Homeseer-programmet. Jeg installerte Homeseer pÄ en ny PC (annen lisens og utstyr), og denne fungerer helt fint. Denne har siste versjon av Homeseer og kjÞrer siste Z-Wave Beta. Alt ruller som det skal, ogsÄ eventdialogen. SÄ da er det bare Ä avinstallere og installere pÄ nytt, sÄ skal verden bli et bedre sted.. (hÄper jeg).

• Like 1
Skrevet

Jeg oppdaterte Homeseer nĂ„ fra 4.2.13.0 til 4.2.14.0, og etter rebooten ble plutselig problemet borteÂ đŸ„łÂ 

• Like 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
Im_IB skrev (PĂ„ 31.8.2022 den 3.37):

Jeg oppdaterte Homeseer nĂ„ fra 4.2.13.0 til 4.2.14.0, og etter rebooten ble plutselig problemet borteÂ đŸ„łÂ 

Bekrefter dette, om noen fortsatt lurer 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.