Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tips til gode, men rimelige GU10 pærer?


Evelen

Anbefalte innlegg

Har tidligere hatt disse:

https://www.komplett.no/product/847835#

Men de har gått i stykker ganske kjapt, og godt over halvparten av mine 12 som jeg har hatt har gått i stykker. Heldigvis er komplett greie på reklamasjon så det gikk fint.

 

Uansett, jeg er på jakt etter noe bedre.

- Må kunne Dimmes, alle skal brukes på Qubino ZMNHDD1 dimmere

- 3 på kjøkken, 3 i gang, 2 på bad, totalt 8 stk

- Burde tåle litt luftfuktighet da to skal være på badet.

- Gi godt med lys

- Relativt rimelige (er ikke millionær heller)

 

Noen som har erfaring eller tips til noe jeg kan gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er gode og ser også veldig bra ut.

Har prøvd litt forskjellig, og er igrunnen (godt) over snittet kresen på lys, men disse er definitivt de beste i lavere prisklasser. SG og de siste fra Philips som du må til elektrogrossist for å få tak i er best, men koster vel fort over det dobbelte..

Elektroimportøren kjører nokså ofte tilbud på disse, og da går de vel for 89kr stk.

 

http://www.elektroimportoren.no/led-paere-dimbar-7w-gu10/3802910/Product.html?Event=pathlist

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fra elektroimportøren som  bjwanvik linker til (tror det er de hvertfall) 

Har hatt 4 stk i gruppe å brukt fibaro dimmer1, og slitt litt med flimring ved lav dim. Nå er jeg på vei over til HUE i alle rom så har en del av disse lignende å slenge.

 

Du kan sikkert få teste de jeg har til overs nå å se om de fungerer tilfredsstillende, og få en god pris på de om de duger. 

Endret av lilfire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Utrolig at ingen nevner de fra IKEA. Jeg har byttet ut alle halogen i huset med de, betalte da 49,- pr stykk, de lyser på ca 2700K om jeg husker riktig, og lyser bedre enn 50W halogen på full styrke. Dimmer også helt fint. De selges innimellom på tilbud for rundt 30,- også.

 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30304651/?cid=ps|no|shopping_stue|201702161149086900_14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Moskus said:

Vel, jeg er ikke bare fornøyd med dimmingen på Ikea sine pærer, men det er jo en stund siden jeg testet sist.

 

Ok, jeg dimmer mine både med vanlige Elko brytere og Fibaro Dimmer2, og har så langt ikke sett noe problemer med det. Men det finnes jo mange alternativer, bare ville si ifra siden ingen hadde nevnt IKEA her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, TomB skrev:

 

Ok, jeg dimmer mine både med vanlige Elko brytere og Fibaro Dimmer2, og har så langt ikke sett noe problemer med det. Men det finnes jo mange alternativer, bare ville si ifra siden ingen hadde nevnt IKEA her :)

 

Jeg synes de dimmes litt lavt. Har 3 stk på en Fibaro Dimmer 2, uten bypass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, ZoRaC said:

 

Jeg synes de dimmes litt lavt. Har 3 stk på en Fibaro Dimmer 2, uten bypass. 

 

Jeg bruker heller ikke bypass, vet ikke om det ville vært noe annerledes.

 

Det jeg så var at i stua der jeg har lys på når vi ser TV så var det så lyst når jeg har det på fullt så jeg må dimme. De dimmer nok ikke like lavt ned som halogen gjorde, men det er ikke for meg noe problem ettersom jeg sjelden kjører spotter på laveste nivå, jeg har laget en layout som gjør at lys skal brukes i de områdene de er montert. Men de dimmer mye lengre ned enn Igloo som jeg testet tidligere på et par steder, så jeg synes de er helt supre til denne prisen.

 

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Blodstrupmoen skrev:

Jeg har alltid sett på det som en stor fordel. Man trenger ikke dimme mer enn man ønsker uansett.

 

Dårlig ordvalg av meg - synes de dimmes litt LITE - altså gir for mye lys på laveste nivå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.