Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Plante vanner / varsler


Evelen

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, GeneralVirus skrev:

Har sett mange løsninger for vannsensor som støtter Arduino. 

Jeg også, og jeg har prøvd flere av dem. Problemet med dem er at de ikke lever så fryktelig lenge... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel der jeg i hovedsak har prøvd dem. Leaflet sensorer blir irret i hardere miljøer, og jeg har prøvd disse sensorene man skal stikke ned i jord og prøvd å gjøre koblingene vanntette, men mister kontakt med dem etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel der jeg i hovedsak har prøvd dem. Leaflet sensorer blir irret i hardere miljøer, og jeg har prøvd disse sensorene man skal stikke ned i jord og prøvd å gjøre koblingene vanntette, men mister kontakt med dem etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel der jeg i hovedsak har prøvd dem. Leaflet sensorer blir irret i hardere miljøer, og jeg har prøvd disse sensorene man skal stikke ned i jord og prøvd å gjøre koblingene vanntette, men mister kontakt med dem etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Moskus said:

Ja, det er vel der jeg i hovedsak har prøvd dem. Leaflet sensorer blir irret i hardere miljøer, og jeg har prøvd disse sensorene man skal stikke ned i jord og prøvd å gjøre koblingene vanntette, men mister kontakt med dem etter noen uker.

 

Ok, det jeg regnet med. De er nok ikke beregnet på utemiljø.

 

Btw: trippelpost? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Moskus skrev:

Wow, veldig bra! Da skal jeg få kontroll på både plen og potteplanter! Hjertelig takk for tipset! :)

 

 

Bestill flere enn én så synker frakten pr stykk. ;)

 

Får de til lavere frakt, spørs bare hvilke selgere som har de inne. Kjøpte for 1 uke siden til 16 kroner i frakt. 

hage.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått dem, og lagt dem inn. Signaler mottas og alt ser vel ut.

 

Men en av dem gir konsekvent enten 99% eller 5%. Den gir 99% hvis den står i jorda og 5% hvis den trukket opp. Jeg har sett noe om at de ikke skal stå for langt ned i jorda, men hvis den trekkes lenger opp så velter den. ?

 

Defekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 3 stk i dag, testet en, fikk den til å virke ved å aktivere protokollen ImaginTronix (har FineOffset/Viking, Byron SX og AC fra før av).

5% i luft.

85% i jord, ikke endret seg noe de siste minuttene, høres dette riktig ut? jeg aner virkelig ikke hva som er normal prosent for plantejord.

8a993ef440ffc93ccf7fdc14a0c738f5.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 klokken 8.41, Moskus skrev:

Jeg har nå fått dem, og lagt dem inn. Signaler mottas og alt ser vel ut.

 

Men en av dem gir konsekvent enten 99% eller 5%. Den gir 99% hvis den står i jorda og 5% hvis den trukket opp. Jeg har sett noe om at de ikke skal stå for langt ned i jorda, men hvis den trekkes lenger opp så velter den. ?

 

Defekt?

 

Mottatt ny sensor i dag. og opplevde samme som deg, 

 

Så jeg tok litt knusk tør jord i en bolle. 5%

Tilsatte litt vann - synes personlig det var tørt enda. 99%

 

Har latt jorda stå litt nå og prøvd meg litt fram og nå rapporteres det 25%.

 

 

Altså ingen konklusjon men min rapportere ihvertfall noe annet enn 5 og 99 etter en del testing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Moskus skrev:

"ikke endret seg de siste minuttene" er i det minste riktig. ;)

 

Verdiene virker ikke så sprø, nei. Det samme som jeg får, utenom den som kun viser 99% eller 5%.

Har ikke vannet noe, men har vist gradvis blitt fuktigere, inntil 99%

 

Uten navn.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.