Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Plante vanner / varsler


Evelen

Anbefalte innlegg

Sliter meg at jeg glemmer, eller feilvanner planten min, jeg vet det finnes sensorer for dette, men finnes det noe man kan koble til sitt system? f.eks zwave?

 

Tenker enten en sensor som varsler at nå er det på tide å vanne, eller det samme. Bare med vanning inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W235 er jo genialt billig, men ser jo på google at den ikke er kompatibel. enda ihvertfall.


Parrot var noe dyrt, men  IFTTT er vel bare et annet lukket automasjonsystem? så da får jeg det ikke i domoticz

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Evelen said:

W235 er jo genialt billig, men ser jo på google at den ikke er kompatibel. enda ihvertfall.


Parrot var noe dyrt, men  IFTTT er vel bare et annet lukket automasjonsystem? så da får jeg det ikke i domoticz

 

IFTTT har støtte for Homeseer ihvertfall, vet ikke med Domoticz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lilfire skrev:

Bert sine ord :)

Aha, perfekt. På tide å oppdatere firmware'ne på mine RFXtrx'er...

 

1 time siden, GeneralVirus skrev:

IFTTT har støtte for Homeseer ihvertfall, vet ikke med Domoticz.

Man kan bruke Maker kanalen i IFTTT med diverse, så lenge det aktuelle mottakeren/senderen kan bruke HTTP Get-kommandoer. Det kan (vel) Domoticz.

 

Men det er en del mer knot enn direkte integrering. HomeSeer sin implementering av IFTTT virker utmerket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, lilfire skrev:

Får RH i % og temperatur.

Skjermbilde.png

 

Må få fiksa vannet (slangen koblingen spark i vinter:()

Wow, veldig bra! Da skal jeg få kontroll på både plen og potteplanter! Hjertelig takk for tipset! :)

 

 

22 timer siden, GeneralVirus skrev:

Dyr frakt på den der. Noen som har sett den med gratis frakt? Eller lignende.

Bestill flere enn én så synker frakten pr stykk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, lilfire said:

 

Vært å merke seg at man kun kan ha 3 stykker. (Kan ikke ha flere på samme kanal og er bare 3 kanaler)

Hæ? Kan du utdype? Er ikke dette rfxcom? Jeg som lurte på å kjøpe meg en rfxcom (igjen, selv om jeg har avviklet protokollen) bare for dette. Hvorfor ikke mer enn tre? Skal det være noen vits må man jo ha flerel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, DiderikFrom skrev:

Hæ? Kan du utdype? Er ikke dette rfxcom? Jeg som lurte på å kjøpe meg en rfxcom (igjen, selv om jeg har avviklet protokollen) bare for dette. Hvorfor ikke mer enn tre? Skal det være noen vits må man jo ha flerel

 

Sitat

The sensor has 3 channels and no other ID, so max 3 sensors.

Bert sine ord.

 

Skal sies at denne sensoren er relativt "tøff" min stod i ute bedet hele vinter og topp dekselet hadde falt av så hele sensoren var full av snø innvendig - men fungerer like fint enda :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk! Men dersom jeg kjøper tre av denne kan jeg kanskje finne noen andre senere å komplettere med.

 

Forresten: stakkars plantene dine: på plantcaretools står det at man bør vanne ved 60% fuktighet, i hvert fall ved 50%...

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner en annen sensor så del gjerne med oss. er sikkert flere som er i samme situasjon og ønsker seg flere sensorer

 

Ja er synd på de nå :( Skal i butikken å kjøpe ny tilkobling etter jobb slik at jeg får skrudd på vannet igjen,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.