Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

IFTTT send text to homeseer action


Blodstrupmoen

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva jeg gjør feil, har haket av for Voice control under devicene, og kjørt følgende text fra ifttt. De dukker opp i HS log som info: Heard.

 

- dim stue spisebord to 0 percent
- set stue spisebord to off
- set system system hus status to 0 percent
- set hus status to hjemme dag

 

Ingenting skjer med devicene jeg prøver å kontrollere.

 

Har ingen erfaring fra talestyring fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo riktig ut, og det er slik jeg forstår bruken av text-action'en i IFTTT. Men er det en grunn til å bruke den istedenfor direkte kontroll? Eller er det faktisk en Google Home du prøver å få til å fungere?

 

Har du prøvd å navngi dem på engelsk?

 

32 minutter siden, Blodstrupmoen skrev:

set hus status to hjemme dag

Denne tror jeg imidlertid ikke vil fungere, for den bruker "Control Use", ikke CAPI, og det er en begrensning i Alexa APIen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blodstrupmoen skrev:

Det er i utgangspunktet hus status jeg ville endret via ifttt, siden den ikke er on/off, men har flere statuser. Men mulig dette ikke går.

Kan du ikke lage events som setter de ulike statusene, og så trigge eventene isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Blodstrupmoen skrev:

Det er i utgangspunktet hus status jeg ville endret via ifttt, siden den ikke er on/off, men har flere statuser. Men mulig dette ikke går.

Nei, det går ikke, i hvert fall ikke slik du har tenkt. IFTTT har noen begrensninger på hvor mye informasjon den håndterer. Derfor kom "Control Use" som du ser på CAPI-kontrolleren under "Status Graphics"-tab'en til devicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har prøvd dette med text command of IFTTT, og det fungerte fint (kjørte fra Google calendar). Fungerer på samme måte som voice commands ja.

Men omdudu skal bruke Turn on/off eller Dim, så er det enklere å bruke de aksjonene i IFTTT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.