Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å få meg en HAN måler, men litt vanskelig å velge. Kjører zigbee2mqtt i Home Assistant.

frient EMI HAN

- EVA zigbee HAN

- Tibber

- andre ?

Hva bruker dere ?

Skrevet

Jeg har nylig kjøpt og installert AMSleser for å få en pålitelig og lokalt fungerende avlesning av strømforbruket i huset. Ifm bytte av Internettleverandør nylig mistet Tibber Puls kontakten med Internett gjennom en natt og da gikk huset selvfølgelig over valgt effektgrense for den måneden. AMSleser benytter WiFi til kommunikasjon og MQTT for integrasjon i Home Assistant. Så ikke Zigbee, men jeg tror du vil være fornøyd med hvordan denne fungerer og alt den leverer av informasjon. Søk på amsleser her på forumet så vil du få mange treff om du ønsker mer informasjon.

• Like 1
Skrevet

Stemmer, fikk denne anbefalt tidligere og av en kollega, nesten glemt. Zigbee er absolutt ikke et must.

Takker!

4 minutes ago, christbj said:

Jeg har nylig kjøpt og installert AMSleser for å få en pålitelig og lokalt fungerende avlesning av strømforbruket i huset. Ifm bytte av Internettleverandør nylig mistet Tibber Puls kontakten med Internett gjennom en natt og da gikk huset selvfølgelig over valgt effektgrense for den måneden. AMSleser benytter WiFi til kommunikasjon og MQTT for integrasjon i Home Assistant. Så ikke Zigbee, men jeg tror du vil være fornøyd med hvordan denne fungerer og alt den leverer av informasjon. Søk på amsleser her på forumet så vil du få mange treff om du ønsker mer informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.