Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro røykvarsler og HomeSeer. Hva ser jeg?


Einar

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner lite av taggene i denne røykalarmen! Hva betyr de?

 

Jeg trodde jeg skjønte "Smoke Alarm". Men ikke at den gikk av i dag ca. 3min på 8. Da hadde jeg hørt den. Det var vel da jeg gikk forbi den på vei til dusjen, men jeg var ikke såå "udusjet" at den skulle reagere på det!

Så skjønner jeg temperatur målingen (som jeg har endret navn på).

"Smoke Notification" ? DTG kan stemme med da jeg testet den med røyk før jeg skrudde den opp. Men er det en transient av denne jeg skal bruke som indikasjon på røyk, eller "Smoke Alarm"?

"Battery" har vist 0% siden jeg satte den i drift med nytt batteri!

 

Er det noen som bruker denne til noe annet enn å hyle som en hvilken som helst røykvarsler gjør, og kan skrive om egne erfaringer.

 

RTFM? Javisst! Flere ganger, og er like dum.

 

2017-05-29_192303.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Einar skrev:

Men ikke at den gikk av i dag ca. 3min på 8. Da hadde jeg hørt den.

Den gikk ikke av. Den er "OK". ;)

 

Jeg har bevisst unngått Fibaro sin røykdetektor, men jeg tror du med god samvittighet kan skjule "System Notification", "Power Management Notification", "Home Security", "Heat Notification" og "Application Status".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På ‎30‎.‎05‎.‎2017 den 9.54, Moskus skrev:

Den gikk ikke av. Den er "OK". ;)

 

Jeg har bevisst unngått Fibaro sin røykdetektor, men jeg tror du med god samvittighet kan skjule "System Notification", "Power Management Notification", "Home Security", "Heat Notification" og "Application Status".

Jeg har skjult noen poster selv, men batteri nivå er vel viktig fungerer, mener jeg hadde noen problemer i starter men la inn Device et par ganger, så gikk det bra.

Lette akkurat etter flere som lurte på hva de enkelte postene var.

Kjørte en kommunikasjonstest, fikk da beskjed om dårlig forbindelse, men temperaturen stemte og endrer seg fortløpende, så kommunikasjon er det.

Har tre stk Fibara smoke sensors, mitt bilde ser slik ut:

59e093ab029bc_FibarosmokesensoronHomeseer.png.52035cc5534a247b5dae2275a39b7300.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.