Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vind måler


Rune L

Anbefalte innlegg

4 timer siden, ZoRaC skrev:

Jeg henter vindinfo fra en med

5 timer siden, ZoRaC skrev:

Jeg henter vindinfo fra en med Netatmo-måler et par km unna meg - det funker også. ;) 

et par km unna meg - det funker også. ;) 

 

Kan denne enkelt kobles til homeSeer ?

Netatmo Wind Gauge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Salvesen skrev:

What, fra naboen? Hvordan gjøres dette? :P

 

Alle Netatmo Weatherstation publiseres automatisk på https://www.wunderground.com/wundermap.

Med "WeatherXML"-plugin kan man hente data fra WU og spesifisere hvilken "stationID" man ønsker å hente data fra. Så da fant jeg en stasjon i nabolaget med regn- og vindmåler og oppga den i WeatherXML-plugin og krysset av for at jeg ønsket devicer for vind, vindkast og nedbør. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ZoRaC skrev:

 

Alle Netatmo Weatherstation publiseres automatisk på https://www.wunderground.com/wundermap.

Med "WeatherXML"-plugin kan man hente data fra WU og spesifisere hvilken "stationID" man ønsker å hente data fra. Så da fant jeg en stasjon i nabolaget med regn- og vindmåler og oppga den i WeatherXML-plugin og krysset av for at jeg ønsket devicer for vind, vindkast og nedbør. :)

 

ah damn, trodde en kunne hente inn via netatmo app. Har ikke plass til flere plugins ? Får se på det ila sommeren når jeg bytter ut PI'en ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Salvesen skrev:

 

ah damn, trodde en kunne hente inn via netatmo app. Har ikke plass til flere plugins 1f602.png Får se på det ila sommeren når jeg bytter ut PI'en ;)

 

Har du Jon00 DataScraper da? For jeg tror du da kan hente det samme selv, via XML fra WU. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
ah damn, trodde en kunne hente inn via netatmo app. Har ikke plass til flere plugins [emoji23] Får se på det ila sommeren når jeg bytter ut PI'en [emoji6]

Du kan få det via netatmo app/plugin også. Hvis du legger til måleren som favoritt på Netatmo weather map.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, iceball skrev:


Du kan få det via netatmo app/plugin også. Hvis du legger til måleren som favoritt på Netatmo weather map.

 

Hm, noe mer en må gjøre? slengte inn noen i nabolaget men kom ikke noe devices i homeseer som jeg kan se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Salvesen skrev:

 

Hm, noe mer en må gjøre? slengte inn noen i nabolaget men kom ikke noe devices i homeseer som jeg kan se

 

Tipper du må endre "Get favorites" til "yes". :)

IMG_5571.thumb.PNG.23b604228c436c85738b2162c6192722.PNG

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/24/2017 at 12:37, iceball said:


Du kan få det via netatmo app/plugin også. Hvis du legger til måleren som favoritt på Netatmo weather map.

Bra tips! Vipps så har jeg både vind og regnmålinger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, iceball skrev:


Husk at ikke alle er like gode på plassering av målerne. emoji6.png
Og følg litt med på mulig forsinkelse, hadde problemer med begge deler selv.

 

Ja, for min del blir det kun til info. Styrer ikke markisene etter vindforholdene nedi gata liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.