Gå til innhold
  • Bli medlem
Guahtdim

Sms plugin som fortsatt heter TwilioSeer men kan benytte Twilio,BudgetSMS, BulkSMS - versjon 1.2.1.2

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Guahtdim said:

Oppdatert med ny versjon som gir deg mulighet til å benytte BulkSms

Meget bra - BulkSms er en meget bra og billig tjeneste som godtar PayPal.

Tusen takk @Guahtdim for en meget nyttig og mye brukt plugin 🙂 og som virker utmerket i HS4

Endret av Byelektrikeren
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Byelektrikeren said:

Plutselig sluttet TwilioSeer å fungere. Her er feilmeldingen i loggen:

image.thumb.png.3497e001a81519e48c539cc57c3263b7.png

Prøv en restart av plugin. Det kan være at Twili sitt API er nede av en eller annen grunn. Eller det kan være at plugin har feilet fordi det har skjedd noe jeg ikke har tatt hensyn til. 

Selv bruker jeg ikke Twilio mere, men har gått over til BudgetSms. Men pga testing har jeg også credits hos BulkSMS. Jeg anbefaler begge foran Twilio siden man ikke må "leie" ett fast nummer som en ekstra utgift. Men du trenger kanskje ett fast nummer som det skal sendes fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Byelektrikeren said:

Plutselig sluttet TwilioSeer å fungere. Her er feilmeldingen i loggen:

image.thumb.png.3497e001a81519e48c539cc57c3263b7.png

Prøv en restart av plugin.

Hvis det ikke fungerer så blir jeg litt overrasket. Den fungerer greit hos meg, men jeg kjører BudgetSMS og ikke BulkSMS.

Endret av Guahtdim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prøv en restart av plugin.

Hvis det ikke fungerer så blir jeg litt overrasket. Den fungerer greit hos meg, men jeg kjører BudgetSMS og ikke BulkSMS.

Den fungerte helt fint med BudgetSMS og har fungert med BulkSMS også. Sluttet plutselig å fungere, men jeg har også installert noen plugins i dag ifm med ny UPS. Feilsøker litt senere i dag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutes ago, Byelektrikeren said:

Den fungerte helt fint med BudgetSMS og har fungert med BulkSMS også. Sluttet plutselig å fungere, men jeg har også installert noen plugins i dag ifm med ny UPS. Feilsøker litt senere i dag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Send meg en PM hvis du ikke får det til. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du denne plugin og BulkSMS så hent ned siste versjon. Jeg klarte å gjøre en klassisk Copy&Paste feil som gjorde at man hentet inn feil brukernavn.

Link oppdatert i første post

Endret av Guahtdim
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en bug i nåværende og tidligere versjoner som gjør at hvis du i setup skifter mellom twilio/bulksms/budgetsms så ser det ut som om ting har hengt seg. Det har det ikke, men du må gi det 20-60 sekunder fra du endrer til tekst etc oppdaterer seg i setup. Dette vil bli fikset i neste versjon.

Som kommer etter at jeg har funnet alle kabelbrudd i grensetråden til robotklipperen min. Slik kan det gå når kona skal ha nye trær og busker.

1-st world problems....

• Like 2
  • Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny versjon 1.2.1.0 fikser nå problemet med at valg i setup ikke så ut til å gi noen endring på sms leverandør.

Takk til @Byelektrikeren for feilmelding.

Heldigvis bare 2 brudd i grensetråden for robotklipperen. Og nå kan jeg feilsøke ved hjelp av AM radio. Youtube er fantastisk med tanke på å lære nye triks!

Endret av Guahtdim
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Guahtdim skrev:

Og nå kan jeg feilsøke ved hjelp av AM radio

Que?! :o 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikset enda en feil som ble funnet av @Byelektrikeren. Ved litt spesielle omstendigheter ble meldinger hengende igjen som ikke sendt. Og ved resending ved hjelp av noe annet enn Twilio tjenesten så feilet det siden jeg hadde noe kode som ikke var helt gjennomtenkt og forventet å få Twilio tilbakemelding.

Takk til tester for tålmodighet.

Link til oppdatert versjon i første post i denne tråden.

Endret av Guahtdim
rettet skriveleifer
  • Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av svjakobs
      Selger min homeseer 3 pro lisens(inkludert oppgradering til homeseer 4)

pris 3000/bud

• Av Guahtdim
      Link til siste versjon
      AutomowerConnectSeer 0.0.0.7

NB: Kun testet i Windows 10

Hva plugin gjør:
      Plugin for oppkobling mot Automower Connect API som gjør at man kan få info om og styre Husqvarna Autmower (robotgressklipper) gitt at denne er på nett og du kan bruke en app (AMC i android) for å kontakte den).

I tillegg til å få devicer i HomerSeer med data om gressklipperen status så er det også følgende actions til bruk i events:
      Endre poll tid (hvor ofte man spør Automower Connect API om data) Park Resume Schedule Pause Start Park until further notice Park until next schedule Get all mowers data  
      Hva gjør jeg for å installere?
      VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt c:\program files (x86)\Homeseer HS3) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake. Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_AutomowerConnectSeer.exe og HSPI_AutomowerConnectSeer.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin skal ha fått en ny underkatalog -  AutomowerConnectSeer - med 28 filer) og under html\images katalogen skal du ha fått en AutomowerConnectSeer katalog med 24 filer   Restart Homeseer Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på RFLinkSeer  

For å få dette til å virke må du inn og registrere deg på nettsiden (bruk samme epost og passord som på AMC app)
      https://developer.1689.cloud/
      Der må du også lage din egen applikasjon (etter at du har fått logget inn)

Epost, passord og applikasjonsid må du registrere i plugin

Når du har gjort dette (hvis du har fått det til riktig) så vil du få oversikt over din(e) klipper(e) i hoved konfigurasjonen

Rask forklaring:
      Default time between check of cloud service  -  periode mellom oppkobling mot skytjenesten for å hente data (denne kan overstyres ved å bruke event  action Set cloud poll interval)
      Default number of minutes to mow when using Start button - Antall minutter klipperen klipper når du trykker på Start i HomeSeer
      Default number of minutes to park when using Park button - Antall minutter som klipperen står parkert når du trykker på Park i HomeSeer
      Log level - hvilket nivå med logging som gjøres til HomeSeer (og eventuelt fil)
      Number of calls this month - antall kall mot skytjenesten så langt denne måneden (NB NB det er opplyst om at max er 10 000 kall i måneden)

Og oversikt over klipper(e).
      Trykk Add på de du ønsker å ha inn i HomeSeer. Trykk Delete hvis du vil fjerne de (events vil ikke bli fjernet). Fix devices er en knapp for å prøve å rette opp hvis du f.eks. har slettet noe du ikke skulle.

Oversikt i HomeSeer 3

Rask forklaring:
      Connected - Status på om klipper er koblet til skytjeneste. 3 typer: Disconnected=-1, connected=0, connected error =1-99999.
      Battery - prosent av batteri igjen
      Mode - "MAIN_AREA"=gjør noe i definert hovedområde,  "SECONDARY_AREA"gjør noe i definert sekundærområde, "HOME"=er hjemme (ladestasjon), "DEMO"=kjører rundt uten å ha blader igang,  "UNKNOWN" =Ukjent status
      Activity - "UNKNOWN" =Ukjent status, "NOT_APPLICABLE"=Ingen verdi, "MOWING"=Klipper, "GOING_HOME"=kjører hjem, "CHARGING"=lader, "LEAVING"=kjører ut av ladestasjon,  "PARKED_IN_CS"=Parkert i ladestasjon, "STOPPED_IN_GARDEN"=stoppet i hagen
      State - "UNKNOWN" =Ukjent status, "NOT_APPLICABLE"=Ingen verdi, "PAUSED"=pauset, "IN_OPERATION"=går som normalt/står i lader, "WAIT_UPDATING"=oppdaterer software, "WAIT_POWER_UP"=Slår seg på, "RESTRICTED"=begrenset på grunn av oppsett i kalender,  "OFF"=av,  "STOPPED"=stoppet opp, "ERROR"/"FATAL_ERROR"/"ERROR_AT_POWER_UP"=Feilsituasjoner
      Command - Viser om siste kommando ble oversendt ok og hva den var
      Error - Feilmelding hvis det er rapportert en feil
      Last Connected - Tidspunkt for når klipperen var sistt tilkoblet
      Next Start - Neste start av klipperen
      Number of calls to cloud - Antall ganger som plugin denne måned har send forespørsel til cloud

Eksempler på actions i events

Park brukes for å få klipper(e) til å parkere for en gitt periode. Start vil se nesten helt lik ut, men der er perioden du oppgir hvor lenge den skal klippe.

Resume schedule, Pause, Park until further notice, Park until next Schedule ser veldig like ut og du kan der bestemme hvilke klipper som skal få tilsendt action.

Set cloud poll interval gjør at du kan via events endre hvor ofte du henter ned data fra skytjenesten.

Endringslogg:
      0.0.0.7 - Nytt device for å vise antall kall mot cloud. Egen timer for å kjøre ett kall idet klipperen skal starte. Litt forbedret gui i actions. Last connected viser nå lokaltid.
      0.0.0.6 - Lagt til manglende instruksjon på hvordan å legge til API hos developer.1689.cloud. 
      0.0.0.5 - Lagt på litt ekstra logging. 
      0.0.0.4 - Fikset logiske feil i actions som gjorde at man ikke fikk de godkjent. Endring av poll tid vil ikke bli lagret ned slik at man ved oppstart benytter det som er satt i default time between checks. 
      0.0.0.3 - Fikset sjekk på manglende verdier slik at det ikke kræsjer før man har lagt inn applikasjons id, epost og passord 
      0.0.0.2 - Fikset statusverdier slik at det blir enklere å lage events. Fikset noen Copy&Paste feil
      0.0.0.1 - Første versjon. Sikkert endel mangler som dukker opp

Problemer/utfordringer/videreutvikling
      Må kunne sette Poll interval tilbake til default ved f.eks. omstart Egen action for å hente ut data Egen trigger for feil Mulighet for å sette opp "timeplan" for poll interval? Benytte "uoffisiellt" grensesnitt (AMC) for å hente ut gps-data, hente/sette kuttehøyde, spiralkutting etc Trigger/condition for å trigge på antall kall mot skyen Fikse opp i Last connected som nå viser UTC tid. Bruke timer, minutter og sekunder i events istedenfor kun sekunder. Ser litt bedre ut.  

• Av Guahtdim
      Dette er en trigger plugin basert på det som gjøres i tråden til @ZoRaC 

Triggeren brukes i eventer mot google kalender. Følgende må oppfylles: Man starter på/er inne i kalendermøtet/event/registreringen (fra nå av CalendarEvent) og kalender teksten (Summary text) er enten lik, starter med, inneholder en tekst som man setter opp. Eventuelt så bryr man seg ikke om teksten, men bare at det er en kalender event. (4 forskjellige valg som kan gjøres når man legger inn triggeren). Man kan søke i mer enn en kalender.
      Man kan også legge inn flere søkeord skilt med || (eller) eller && (og) slik at en trigger kan håndtere flere forskjellige ord. I noen av triggerne vil ikke det å skille med && (og) gi noen treff siden f.eks. matching exactly på ett søk hvor man har brukt && (og) ikke vil treffe noen gang. 

En trigger slår til minst en gang, som oftest mange ganger etter hverandre! Jeg anbefaler at man derfor setter opp f.eks en device å sjekke mot slik at man unngår å trigge f.eks hvert tiende sekund i løpet av en halvtime når det skjer en event. Jeg setter opp events slik at de i tillegg til å bli trigget av triggere også sjekker mot device som den skal styre.
      Eks:

Her er det triggeren som starter det hele, men den vil kun slå til hvis device "Unknown Unknown Events" er av (off). Da vil device settes til på (on).

OBS OBS OBS
      Dette er i Alfa(nivået før beta, som igjen er nivået før man faktisk sier man har en versjon man er fornøyd med) og ser ut deretter Testet ok i Windows.   
      For nå er linken til siste versjon 
      Last ned GCalSeer_V0041

Hvordan sette opp :
      VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake. Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_GCalSeer.exe og HSPI_GCalSeer.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin skal ha fått en ny underkatalog - GCalSeer - med 30 filer)   Restart Homeseer Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på GCalSeer  
      Oppsett av Google kalender

Oppsett av kobling mot Hotmail/Outlook live

Du er nå klar for å sette opp en trigger 

Ved hjelp av script: Mulighet til å lage en device som lister opp alle kalenderhendelser x dager framover :

Ansvarsfraskrivelse:
      Laste ned og bruke plugin gjøres på eget ansvar. Skulle jeg ødelegge Homeseer oppsettet ditt så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Planlagte utvidelser/ønskeliste
      Mulighet for å liste ut hendelser fra flere kalendere samtidig vha script.  Mulighet til å legge inn device som viser X nærmeste hendelser fra utvalgte kalendere eller for en gitt tidsperiode fra tidspunktet man er i (planlagt utvidelse) Mulighet for Regex/Wildcards i søketekst (ønske) Bedre kontroll på kobling mot Google slik at refreshtoken blir prøvd brukt hvis man har passert utløp på accesstoken Egen device for å vise status med tanke på autorisasjon Mulighet til å sette opp en trigger til å slå til på offsets Mulighet for å trigge på hendelser innenfor en dag, uke, måned, frem i tid Mulighet for å hente inn kalender events fra MS Outlook (antageligvis kun for de som kjører HS i Windows OS) Eget scriptkall for å hente events fra en eller flere kalendere - ref https://forums.homeseer.com/forum/ultilities-plug-ins/utilities-discussion/blgdata-blade/87199-event-listing-in-a-hs-device  
      Kjente feil:
      Mulig å sette tid mellom hver sjekk lenger enn hva en autorisering gjelder (3600 sekunder) For mye logging Autorisering mot google fungerer ikke i Linux - under arbeid.  
      Endringer:
      0.0.4.1 - La på mulighet til å begrense "During" hendelser til å begrense seg til de som starter og/eller slutter innenfor perioden. Takk til @JohnMartin for problemstilling. 
      0.0.3.9 - Fikset en bug ved at offset ble brukt i during-valg selv om det ikke var mulig å endre i eventet. Takk til @JohnMartin
      0.0.3.7 - Fikset en bug i hvordan det blir hentet kalender events fra Google når man skal bruke scripmulighetene. Takk til @JohnMartin
      0.0.3.6 - Fikset en bug i håndtering av all day events. All day events overskred dagen(e) de var lagt til og ble slik med en dag mer enn de skulle (en dag i etterkant). Takk til @JohnMartin
      0.0.3.5 - Fikset en bug i offset after. Trigging av event skjedde ikke selv om alle eventer sluttet samtidig. Takk til @toonwolf
      0.0.3.4 - Filtrerer nå bort kalenderhendelser som ligger i andre kalendere enn det man har satt til gyldig for trigger (enkelte av oss kjører med mer enn en kalendere og triggere som kun går på noen av disse). Takk til @toonwolf for bra bug rapport igjen.
      0.0.3.3 - Håndterer nå at en kalenderhendelse er uten subject/summary/overskrift. Både Google og Microsoft leverer NULL tilbake når dette feltet er tomt. Det fungerte dårlig. Takk til @toonwolf for bug rapport.
      0.0.3.2 - Fikset opp i hvordan kalender hendelser hentes fra Microsoft. Henter nå de 100 første innenfor gitt tidsrom.
      0.0.3.1 - Fjernet 2 config sider som ikke fungerer. Lagt inn støtte for GetItemsFromMsCalendar siden den kun eksisterte som GetItemsForMsCalendar. Begge er nå støttet.
      0.0.3.0 - Ms connection bedre dokumentert på konfigside med tanke på Azure.
      0.0.2.9 - Det er skjedd mye, men det meste er i sammenheng med håndtering av å sette opp for toonwolf. Dokumentasjon kommer plutselig... 
      0.0.2.0 - Fikset opp slik at man kan få tilbake objekter fra script, ikke bare ferdige strenger 
      0.0.1.8 - Lagt til uthenting av kalenderinfo vha script for Microsoft kalendere.
      0.0.1.1 - Fikset opp i visning når man har brukt avanserte settinger. Dette vil nå bli vist når man har "krympet/rullet opp" eventet.
      0.0.1.0 - Fjernet noen småfeil i offset (takk til toonwolf for testing) og lagt til muligheten å kunne søke på flere ord ved hjelp av logiske operatorer - || (eller/OR) og && (og/AND)
      0.0.0.7 - Forbedret kobling mot Google + fjernet noen småfeil i offset
      0.0.0.6 - Microsoft kalenderfunksjonalitet lagt til (Hotmail/Outlook Live).
      0.0.0.5 - Mye ekstra funksjonalitet lagt inn på triggerne. Egen device for å vise status på koblingen mot Google.
      0.0.0.4 - Man kan ikke sette tid mellom ny info fra Google til mer enn 3599 sekunder.
      0.0.0.3 - Fungerer mot Linux. Autorisasjon endret.
      0.0.0.2 - Logging settes og slik sett får man mindre i HomeSeer loggen hvis det er ønskelig.

• Opprett ny...