Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ustabil Fibaro wall plug


berland

Anbefalte innlegg

Jeg har en (av fire) Fibaro Wall plug som feiler etter noen uker. Jeg kan fjerne den fra Z-wave nettverket (Aotec USB-modul og OpenHAB2), legge den til igjen, og så går det noen uker, så er pluggen død som rapportert  i OpenHAB. Jeg gjetter på at noe er galt med selve pluggen siden det er bare denne som feiler slik, og debugging er ganske kjedelig når det går to uker før man får noe respons. Jeg kan skru av og på strømmen med å trykke på knappen, men Z-wave kommunikasjonen virker død. 

 

Usikker på om jeg skal forsøke reklamasjon - den vil jo mest sannsynligvis virke (ihvertfall i første omgang) hvis den testes i nytt Z-wave nettverk. Noen som har vært borti lignende? Noen som har noen gode debug-teknikker? Hadde jo vært kjekt å hatt annen Z-wave kontrollerhardware, og annen programvare, men det vil ta mye tid og dyrere i innkjøp enn å bare kjøpe ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, berland said:

Jeg har en (av fire) Fibaro Wall plug som feiler etter noen uker. Jeg kan fjerne den fra Z-wave nettverket (Aotec USB-modul og OpenHAB2), legge den til igjen, og så går det noen uker, så er pluggen død som rapportert  i OpenHAB. 

 

Jeg har opplevde det samme med en av mine Wall pluger. Den har jeg gitt opp etter diverse nullstillinger og gjentatte forsøk. Den endte i en container på den lokale el-returen.

Var ikke verdt reklamasjonen, selv om den var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg har fortsatt samme problemer, men etter å ha byttet med en annen lik plugg i huset, og sett at samme problem oppstår på samme sted (og ikke følger med plugg til nytt sted), så må det ha noe med lasten jeg har gjennom pluggen. Dette er pluggen som styrer garasjeviftene i huset, så da gjetter jeg på at det har noe med at pluggen ikke liker viftemotorene. Merkelig at det er Z-wave kommunikasjonen og bare den som ryker, og at det virker etter reset av pluggen. Det ser ut til å skje med 1-2 måneds mellomrom - løsning er vel å ikke bruke en Fibaro plugg på akkurat disse viftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det samme problemet med en Fibaro wall plug på en baderomsvifte. Virket fint i 5-6 måneder, så begynte den å falle ut og måtte resettes. Bruker den nå til å styre en panelovn uten problemer. Litt skeptisk tik om jeg skulle kjøpe en ny wall plug av noe slag å prøve igjen. Kanskje prøve Aeotek sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.