Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Plutselig har z-wave kun status, actions virker ikkje.


Join

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Eg har fått et litt mystisk symptom på systemet.

 

Z-wave, som alltid har fungert, har no gått over til å kun oppdatere status frå enheter, men det er ikkje mulig å gjere noko, som for eksempel låse døra automatisk. 

 

Låser eg den manuelt, endrer status seg til låst, og at den er låst manuelt.

 

Eg kan legge til nye enheter, men desse har samme symptom, kun statusoppdateringar.

 

Har starta Homeseer på ny, men problemet er det samme.

 

Har nokon tips til kvar eg skal starte å leite?

 

 

Eg vurderer oppdatering av z-wave interface,  men er usikker på om problemet ligg her.

 

Takk for all hjelp.. :)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join skrev (10 timer siden):

Z-wave, som alltid har fungert, har no gått over til å kun oppdatere status frå enheter, men det er ikkje mulig å gjere noko, som for eksempel låse døra automatisk. 

 

Låser eg den manuelt, endrer status seg til låst, og at den er låst manuelt.

Hva betyr dette? Hvis du låser via HomeSeer så låses døren, men hvis du gjør det i et event, så skjer det ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (34 minutter siden):

Hva betyr dette? Hvis du låser via HomeSeer så låses døren, men hvis du gjør det i et event, så skjer det ingenting?

Hei!

 

Beklager dårleg formulering. :)

 

Eg får ikkje Homeseer til å gjere noko "fysisk" med smartpluggar, dørlås, heavy-duty switch etc.

 

Om eg endrer tilstand fysisk på einingar for hånd, bryter av/på, dørlås open/stengd, så oppdaterer enhetene seg i HS.

 

Alle multisensor etc oppdaterer seg med info.

 

Problemet er >HS actions< på z-wave. 

 

Betre? :)

 

Synes det er merkelig at eg får oppdateringer etc. Er det kun 1-veis kommunikasjon?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God kveld. :)

 

Beklager sein tilbakemelding, men restart/ plugge i interface på nytt blei gjort uten hell.

 

Eg har planlagt å sette meg ned og feilsøke, men har ikkje fått tid.

 

Men i kveld låste ytterdøra seg til normal tid!

Alle andre enheter fungerer igjen. 

 

1. Det er positivt det fungerar igjen.

 

Men..

 

2. Kva skjedde? 

 

#biased

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.