Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dimmer


tonheim

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en vanlig 230V Elko dimmer, tror det er en 315GLE. Den går det en taklampe uten trafo, og med 230V halogen pærer.

Den har begynt å tulle, og når den står på full, er det blinking... Støv på bryteren... Dårlig kontakt inni der. Så må byttes.

 

Da tenkte jeg at jeg like gjerne kunne gå for en som hadde Z-Wave innebygget...

Finnes det brytere/dimmere som både er vanlig bryter (som fungerer uten styringssystem) og en Z-Wave modul som kan styres?

 

Vet at det finne noen Z-Wave dimmer moduler som man plasserer bak en bryter. Og kan bruke bryteren manuelt i tillegg til styringssystemet.

Vil da bryteren fungere uten at styringssystemet og Z-Wave nettverket er aktivt?

 

Viktig at det fungerer uten, siden jeg ikke er trygg på systemet enda, og oppsette. Kan ikke risikere at kona blir sittende i mørket når jeg ikke er hjemme... Da blir det dårlig steming, og lite Happy Wife, og enda mindre investeringer i hjemmeautomasjon. 

 

Hvilke dimmere er det dere anbefaler og har gode erfaringer med?

F.eks. Fibaro FGD-212 ?

 

Takk for all hjelp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.