Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Config resettes ved strømbrudd


GeneralVirus

Anbefalte innlegg

Hadde strømbrudd her om dagen, da ble deler av HS configen resatt, temperatur ble satt til fahrenheit, koordinater ble satt til en annen plass. Config fila til Harmony hub plugin ble også resatt. Har dagelig backup så var ikke noe problem å få ting tilbake slik det var, men forsatt irriterende. 

 

Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som noe ala det jeg har slitt litt med. har en intel nuc som dobler som stuepc og hs3 server. der har skjermutgangen en lei tendens til å slå seg vrang så den mister all output. da er eneste alternativ å ta strømmen. ved restart får jeg lignende problemer som du beskriver i hs. litt irriterenede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et par stygge strømstanser hos meg (bl.a. en gang der UPSen sluttet å fungere), men jeg har ingen av disse problemene. Kan ikke huske å ha lest om det heller, men kanskje det bare har gått meg forbi.

 

 

Den 7/26/2016 klokken 11.32, panylund skrev:

da er eneste alternativ å ta strømmen

Jeg hadde først prøvd med Remote Desktop eller TeamViewer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alltid waf tillater at ting tar tid;) ihvertfall ikke når maten er varm og bør spises asap. har fått vite at det ikke er tiden å begynne å feilsøke på?

 

lurer på om det er uzb1'en min som er litt på tur.. den må alltid restartes om jeg restarter hs eller z-wave pluginen. den starter ikke opp av seg selv lenger. lurer litt på å gå z-net veien men vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Ikke mindre enn 6 timer etter forrige post, skulle Murfy's Lov bli gjeldende igjen.

 

Jeg var idiot, og gikk inn på Windows 10-maskinen som er HS3-server UTEN å restarte den manuelt slik den ba om. Den påfølgende automatiske restarten fjernet 75% av alle devicer, sannsynligvis fordi Windows tok knekken på HS3 da den holdt på å skrive alle endringer til databasen da HS3 ble avsluttet (for såpass smart er Windows Update, men den venter ikke i evigheter).

 

Da jeg våknet opp av vår yngste på 3 år som hadde sparket av seg dyna om natten, og nå var kald, var det ingenting som fungerte. Stort sett fordi alle devicer var borte.

 

Måtte to dager tilbake i tid. Men heldigvis gikk det bra. ANBEFALER ALLE Å INSTALLERE BLBACKUP!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, GeneralVirus skrev:

BLBackup er en lifesaver ja! Ikke utsett å sette det opp! 

Satte det opp, men sjekka aldri at den faktisk tok backup... I tillegg tar den backup bare til lokal disk. Må kanskje sette meg ned og sjekke at det faktisk virker! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp satt opp en Hometroller SEL. Vet dere adressen til mappa jeg burde ta backup av, og en passende mappe og lagre det i?

Jeg får ikke til å bruke ssh eller ftp, og det er skikkelig hassel hver gang jeg må koble den til monitor og tastatur. Så jeg har liksom ikke filstrukturen foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Den 26.7.2016 klokken 10.13, GeneralVirus skrev:

Hadde strømbrudd her om dagen, da ble deler av HS configen resatt, temperatur ble satt til fahrenheit, koordinater ble satt til en annen plass. Config fila til Harmony hub plugin ble også resatt. Har dagelig backup så var ikke noe problem å få ting tilbake slik det var, men forsatt irriterende. 

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

Ja, har skjedd ved fleire anledningar. Må endre tilvake frå fahrenheit, men også sette tidssonen tilbake til Noreg. Har ikkje løyst problemet, så satser på null straumbrudd i framtida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.