funny0frank Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Har noen her hatt suksess med å automatisere postkassen sin? Dvs enkel måte å se om du har fått post eller ikke. Det behøver ikke være en løsning som går på strøm, kan godt være noe som du må re-sette selv når du har hentet posten, sånn som for eks. den røde flagg tingen de har på amerikanske postkasser som postmannen tar opp og du tar ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Har hatt magnetsensor på postkasselokket i mange år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårek Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Det er forskjellige typer postkasse. Hvis man har den enkle typen med lokk på toppen så vil detektoren trigges både av postmannen og deg selv. Det er bedre med de som har separat luke for innkast og uttak. Da trigges magnetbryteren bare av innkast. Og så er det jo en fordel å ha en ledning ut til postkassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funny0frank Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 Men er det noen som har funnet en god måte som ikke bruker strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Min 433MHz sensor har jeg ikke byttet batteri i på 3 år... synes det er godt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Z-wave magnetsensor. Trigger varsel maks en gang pr dag. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funny0frank Skrevet 9. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2018 On 25.4.2018 at 17:09, Moskus said: Min 433MHz sensor har jeg ikke byttet batteri i på 3 år... synes det er godt nok. Hvilken 433MHz sensor har du? (Har 433 antenne for garasjeport og solskjerming) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clio75 Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 On 4/25/2018 at 17:11, ZoRaC said: Z-wave magnetsensor. Trigger varsel maks en gang pr dag. Hvordan virker den i -20 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 1 minutt siden, clio75 skrev: Hvordan virker den i -20 ? Den ble montert i slutten av mars, så det vil nok vise seg til neste vinter. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 2 timer siden, funny0frank skrev: Hvilken 433MHz sensor har du? (Har 433 antenne for garasjeport og solskjerming) En DS90 vil fungere fint. Dette er helt spesifikt en DS10 som ble modifisert fra 311 MHz til 433 MHz... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funny0frank Skrevet 11. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2018 On 5/9/2018 at 15:18, Moskus said: En DS90 vil fungere fint. Dette er helt spesifikt en DS10 som ble modifisert fra 311 MHz til 433 MHz... Antar du mener denne: https://www.uk-automation.co.uk/marmitek-door-or-window-sensor-for-security-systems-ds90-ds91/ ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funny0frank Skrevet 11. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2018 Lurer på å bare kjøpe en lignende fra NEXA pga langt under halv pris https://www.yaha.no/?pd=475493 ? Jeg får se, likte at den du fant hadde skikkelige batteri, sikkert mye av grunnen til at du må bytte så sjeldent... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Hvis du kan unngå Nexa-moduler for magnetbrytere, så gjør det. De støyer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Jonny Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Den mekaniske versjonen ?? (er ikke mitt) https://www.firda.no/nyhende/umogleg-a-ikkje-hoyre-posten/s/1-51-5640346 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funny0frank Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SK951 Skrevet 12. mai 2022 Del Skrevet 12. mai 2022 Drar opp denne igjen. Jeg har 30m (luftlinje) til postkassestativet. Hjelper heller ikke på med metallkasse (faraday). Vurderer derfor å modifisere en z-wave magnetsensor med ekstern antenne. Ser noen har modifisert ekstern antenne til Telldus z-wave kontroller. Noen som har åpnet en eller annen magnetsensor og kan si noe om antenna her? Mulig å lodde på noe nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 12. mai 2022 Del Skrevet 12. mai 2022 Selve magnetsensoren er som regel bare en reed-bryter, et glassrør med en elektrode inn i hver ende, ville nok heller loddet ut denne og brukt inni kassen og hatt resten på utsiden. Antenner er det litt mer gambling med å lage selv, de skal være avstemt etter riktig frekvens for å virke optimalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 12. mai 2022 Del Skrevet 12. mai 2022 (endret) 1 hour ago, SK951 said: Drar opp denne igjen. Jeg har 30m (luftlinje) til postkassestativet. Hjelper heller ikke på med metallkasse (faraday). Vurderer derfor å modifisere en z-wave magnetsensor med ekstern antenne. Ser noen har modifisert ekstern antenne til Telldus z-wave kontroller. Noen som har åpnet en eller annen magnetsensor og kan si noe om antenna her? Mulig å lodde på noe nytt? Ofte er antennene en integrert del av kretskortet (iallefall de jeg har kikket på så langt). Min løsning ble å gjøre som SveinHa foreslo, bryter på innsiden og selv enheten på utsiden av postkassen. Endret 12. mai 2022 av Guahtdim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SK951 Skrevet 12. mai 2022 Del Skrevet 12. mai 2022 (endret) Guahtdim skrev (4 timer siden): Ofte er antennene en integrert del av kretskortet (iallefall de jeg har kikket på så langt). Min løsning ble å gjøre som SveinHa foreslo, bryter på innsiden og selv enheten på utsiden av postkassen. Ikke dumt. Hvilken sensor er det du har gjort dette på? Edit. Legger ved et par linker som kan være av interesse for andre. https://old.reddit.com/r/Hubitat/comments/ln4gji/my_mailbox_automation_documented/ https://community.smartthings.com/t/long-range-z-wave-mailbox-sensor-for-89/68404 Endret 12. mai 2022 av SK951 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 12. mai 2022 Del Skrevet 12. mai 2022 https://www.aliexpress.com/item/32820939183.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.27424c4dqeD5Ly En ulempe kan være at de nyere versjonene ikke kommer med "glassrør-sensor"/reedbryter som lett kan erstattes med en annen type bryter , men en hallsensor som har innebygget magnetføling i en chip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.