Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Recommended Posts

Posted
11 timer siden, Fastol skrev:

Hei igjen,

Busch-Jaeger ligger nå på posten klar til henting. Gleder meg til å teste...

Fant denne også;

https://www.stikkontakten.no/products/zig-b-boxdim-400w-zigbee-dimmer

Jeg tror ikke den er zigbee light link, ZLL, så antar du må ha en annen gw som fibaro eller homecenter for å styre den.

Men, Bush-Jaeger blir bra, kan direkte kobles mot Philips Bridge :)

Posted
8 timer siden, kselvank skrev:

Jeg tror ikke den er zigbee light link, ZLL, så antar du må ha en annen gw som fibaro eller homecenter for å styre den.

Men, Bush-Jaeger blir bra, kan direkte kobles mot Philips Bridge :)

Står i teksten at de er testet mot Philips Hue :)

Posted
7 hours ago, Fastol said:

Står i teksten at de er testet mot Philips Hue :)

Oi! Dette ligner mer på hva jeg var først på jakt etter! Jeg har ikke fått surret meg rundt til å bestille Busch-Jaeger delene enda så jeg tror jeg skal prøve meg på denne først og se om den funker :D

• 2 weeks later...
Posted

Luzense dimmeren fra Unilamp funker knallbra på første forsøk! :D  Det blir spennende å se om den holder i lengden.

Det var litt vanskelig å få plass til den i Elko boksen på veggen. Elektrikeren brukte god tid på å få den til å passe inn med alt av andre ledninger og splittere, men det gikk til slutt.

Den var søkbar rett ut av boksen så trengte ikke å bruke Touchlink for å koble den opp.

Den skal også ha mulighet til å sette en minimums grense på dimmingen men den fikk jeg ikke til å virke så jeg har satt minimums lysnivå via scenene jeg bruker istedet.

DSC_2019-04-05-15-48-37.JPG

DSC_2019-04-05-15-48-07.JPG

• 1 year later...
Posted

Gått ut på dato denne kanskje. Men Namron sin dimmer kan kobles direkte til Philips hue,og namron sin egen sender mot den igjen. En får ikke mulighet til å "cycle" mellom lysmoduser, men da har man i allefall en sender som er rs16 rett ut av boksen.