Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

DanaLock


GeneralVirus

Anbefalte innlegg

Prøvd den litt nå og da.

Et "issue" jeg hadde er at når den "gnager på hjulene" bøyes plasten utenpå enheten ut og "sylinderen" detter ut inni døren, dermed virker ikke låsen fra innsiden før man setter den i igjen (enkelt og greit forøvrig, menmen), dette løste seg ved å sette en liten papp bit på danalock-siden for å få mer press. Har virket fint siden.

 

Min lås er av den typen hvor ytter og inner-lås ikke er avskilt, så om jeg bruker nøkkel så vris også DanaLock-en.

Jeg har ikke greid å sette den opp via Z-WAVE enda (HJELP!!!?), men har testet litt med blåtann/manuell-vri og manuell-knapp.

Det virker som loggen på mobilfelefonen KUN logger det som skjer fra mobiltelefonen, hverken manuell vridning eller manuell knapp.

Men den rapporterer gir-gnaging i loggen, så jeg ser ikke at det skal være noe problem for den å gi Z-Wave en helt 100% korrekt status, men da må jo softwaren være på plass.

 

 

Her er en liten demo forresten:

danalock_demo.mp4

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg fått den inkludert i Z-Wave og domoticz.

Var en veldig enkel og grei prosess når jeg fikk kontrolleren nært nok ved bruk av USB over ethernet.

 

MEN! det fungerer ikke optimalt.

låsen rapporterer ikke status, så eneste status man ser er hva Domoticz (eller hva enn man bruker) har sendt tidligere.

Låser man opp med f.eks knappen på låsen så vil ikke dette gjøre noen forskjell i Domoticz. så med mindre man bruker utelukkende Z-Wave er status rimelig ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Eg brukte fyrst V1 (Square) og seinare den nye V2 før den blei solgt og erstattet med iDlock. Erfaringen min: Danalock V1 var eit artig produkt då den blei lansert (kjøpte den til intropris kr 950,-), men verken veldig stabil, solid eller til å stole på når det kom til Z-Wave eller Bluetooth.

Registrerte eit par spørsmål her:
- Både V1 og V2 oppdaterte seg fint hos meg i Homeseer ved bruk av bryteren på sida av V1 og motorisert hjul på V2, men ikkje ved bruk av nøkkel frå utsida.
- Etter å ha testa fleire ulike uoriginale batteri i Squaremodellen var min konklusjon at kun dei originale fungerte tilfredsstillande. Produsenten (Danalck i Danmark) har no sluttsolgt batteria. Både V1 i rund utgåve og V2 (lages berre i rund modell) bruker heldigvis tradisjonelle batteri som er lett å skaffe.

- Til V2 selges det ei adapterplate som gjer det mogleg å "flytte"låsen litt lenger inn på døra om den er i vegen for dørkarmen på utadslåande dørar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jippi...:( Kjøpte 2 slike batterier på eBay og har testet i begge Danalockene jeg har (square) - begge sier bare 'bipp' og gjør fint lite når jeg trykker på siden av låsen eller prøver å låse via BT eller Z-wave. Har måt batteriene og de gir 3.6v som de skal, så skjønner ikke helt hva problemet er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg lært noe nytt: Ikke bruk disse låsene uten batteri i, da risikerer du å ødelegge kretskortet ved batteriet:

 

Quote

If the part where you lock/unlock the Danalock is getting hot, it appears that the PCB has been burned. This happens when operated manual without batteries in.

 

Flaks at Danalock var så hyggelige at de sendte meg to nye kretskort gratis (kun porto)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Da har jeg lært noe nytt: Ikke bruk disse låsene uten batteri i, da risikerer du å ødelegge kretskortet ved batteriet:

.... så hvis du vrir rundt motoren uten batteri i, så brenner du kretser?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.