Evelen Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 (endret) Prøvd den litt nå og da. Et "issue" jeg hadde er at når den "gnager på hjulene" bøyes plasten utenpå enheten ut og "sylinderen" detter ut inni døren, dermed virker ikke låsen fra innsiden før man setter den i igjen (enkelt og greit forøvrig, menmen), dette løste seg ved å sette en liten papp bit på danalock-siden for å få mer press. Har virket fint siden. Min lås er av den typen hvor ytter og inner-lås ikke er avskilt, så om jeg bruker nøkkel så vris også DanaLock-en. Jeg har ikke greid å sette den opp via Z-WAVE enda (HJELP!!!?), men har testet litt med blåtann/manuell-vri og manuell-knapp. Det virker som loggen på mobilfelefonen KUN logger det som skjer fra mobiltelefonen, hverken manuell vridning eller manuell knapp. Men den rapporterer gir-gnaging i loggen, så jeg ser ikke at det skal være noe problem for den å gi Z-Wave en helt 100% korrekt status, men da må jo softwaren være på plass. Her er en liten demo forresten: danalock_demo.mp4 Endret 18. august 2016 av Evelen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 2 minutter siden, Evelen skrev: Jeg har ikke greid å sette den opp via Z-WAVE enda (HJELP!!!? Låsen må være nærmere enn 50-60 cm fra controlleren, og du må bruke sikker inkludering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Z-Wave i et nøtteskall. Får vel bare demontere Serveren fra racket og montere den i gangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Secure Z-wave i et nøtteskall. Ellers fungerer WMI. Når det gjelder sikkerhetsmoduler så er det noen krypteringsnøkler som skal utveksles mellom node og controller, og av sikkerhetsgrunner skal dermed ikke avstanden være for stor. Bruk en lang USB-kabel, eller enda bedre, USB-via-CAT5/6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 USB burde man jo som hovedregel ikke bruke over 5 meter, men må kanskje prøve med på USB over ethernet ja. Det blir vel enklest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Jepp. Og får da betydelig lenger rekkevidde, i praksis inne i et hus ubegrenset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 18. august 2016 Forfatter Del Skrevet 18. august 2016 Er det ikke batteri i Z-Wave pluggen? Slik at man kan ta den med ut å inkludere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Z-stick har batteri. UZB1 har ikke. Og når man skal inkludere Secure enheter, må den uansett stå i maskinen, så man er like langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bananfluen Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Sikkert et dumt spørsmål men er det ikke bedre å ta med enhetene til kontrolleren for inkludering, for deretter å sette de opp der de skal være? Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merko Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Vurderer kjøp selv, men mulig jeg avventer litt. DanaLockene i annonsen er forøvrig V1 fra 2014. Bor også i et borettslag, så er begrenset hva jeg kan gjøre fra utsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Ok, da har jeg fått den inkludert i Z-Wave og domoticz. Var en veldig enkel og grei prosess når jeg fikk kontrolleren nært nok ved bruk av USB over ethernet. MEN! det fungerer ikke optimalt. låsen rapporterer ikke status, så eneste status man ser er hva Domoticz (eller hva enn man bruker) har sendt tidligere. Låser man opp med f.eks knappen på låsen så vil ikke dette gjøre noen forskjell i Domoticz. så med mindre man bruker utelukkende Z-Wave er status rimelig ubrukelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 1 time siden, Evelen skrev: låsen rapporterer ikke status Har du sjekket assosiasjoner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 3 minutter siden, Moskus skrev: Har du sjekket assosiasjoner? Yepp. Kun en bryter der, ingenting annet knyttet til denne noden. Om det er låsen, eller kompatibiliteten som er dårlig vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Ser ut til å rapportere dette i HS. Fikk lagt den til når jeg la den rett ved siden av kontrolleren, 1 meter unna gikk det ikke så bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Maksiumsavastanden for å legge til enheter som bruker kryptering er ca 2 fot, altså ca. 60 cm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Kjøpte et par slike batterier for å bytte i mine låser: http://www.ebay.com/itm/151821142069 Målte før jeg monterte, og de måler rett over 3.6v, så den bør være grei. Men motoren går ikke rundt... Har kontakt med låsen både via z-wave og bluetooth. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Pass. Jeg har også kjøpt slike batterier, men de dro rundt låsen. Men til slutt ble jeg lei alle de hekkans batteriene og kjøpte en permanent strømforsyning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lasarus Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Eg brukte fyrst V1 (Square) og seinare den nye V2 før den blei solgt og erstattet med iDlock. Erfaringen min: Danalock V1 var eit artig produkt då den blei lansert (kjøpte den til intropris kr 950,-), men verken veldig stabil, solid eller til å stole på når det kom til Z-Wave eller Bluetooth. Registrerte eit par spørsmål her: - Både V1 og V2 oppdaterte seg fint hos meg i Homeseer ved bruk av bryteren på sida av V1 og motorisert hjul på V2, men ikkje ved bruk av nøkkel frå utsida. - Etter å ha testa fleire ulike uoriginale batteri i Squaremodellen var min konklusjon at kun dei originale fungerte tilfredsstillande. Produsenten (Danalck i Danmark) har no sluttsolgt batteria. Både V1 i rund utgåve og V2 (lages berre i rund modell) bruker heldigvis tradisjonelle batteri som er lett å skaffe. - Til V2 selges det ei adapterplate som gjer det mogleg å "flytte"låsen litt lenger inn på døra om den er i vegen for dørkarmen på utadslåande dørar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Ah, jippi...:( Kjøpte 2 slike batterier på eBay og har testet i begge Danalockene jeg har (square) - begge sier bare 'bipp' og gjør fint lite når jeg trykker på siden av låsen eller prøver å låse via BT eller Z-wave. Har måt batteriene og de gir 3.6v som de skal, så skjønner ikke helt hva problemet er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Da har jeg lært noe nytt: Ikke bruk disse låsene uten batteri i, da risikerer du å ødelegge kretskortet ved batteriet: Quote If the part where you lock/unlock the Danalock is getting hot, it appears that the PCB has been burned. This happens when operated manual without batteries in. Flaks at Danalock var så hyggelige at de sendte meg to nye kretskort gratis (kun porto)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaStrada Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Dukker opp flere og flere grunner til å ikke kjøpe Danalock... Håper det kommer noe nytt på markedet snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 33 minutter siden, mk1 black limited skrev: Da har jeg lært noe nytt: Ikke bruk disse låsene uten batteri i, da risikerer du å ødelegge kretskortet ved batteriet: .... så hvis du vrir rundt motoren uten batteri i, så brenner du kretser?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Visstnok. Begge mine har det samme problemet, de blir brennhete der du trykker for å låse opp/igjen. Og gjør ingen ting (fysisk), men svarer på både BT og Z-wave. At kortet er ødelagt er det ingen tvil om, nytt kort er montert og da virker de fint igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.