Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Popp wall controller med Homeseer


joarb

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Popp wall controller som jeg sliter med å få konfigurert. Jeg bruker en Homeseer Zee S2 som controller. Den legger seg til som vanlig og dukker opp som en enhet. Det som ikke virker er å konfigurere den. Man kan sette parametere som legger seg i en kø for levering når bryteren våkner, men prøver jeg å vekke den med å sette den i maintenance mode, og trykke knapp skjer ingen ting. Alle beskjedene om parametere ligger i køen til enheten uten å tømme seg. Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husket feil, det var både @iblis og @DiderikFrom som hjalp meg:

 

Sitat Iblis fra "some other side":

Sitat

Uansett, poenget mitt var at for å få WALLC-2 til å registrere scene-knapp trykk i HS3 så må du få assosiert hver knapp du skal bruke med Node1. Jeg fikk ikke til å assosiere noe som helst med HS3 etter flere forsøk, men hør med Moskus da jeg trur han har bestilt samme brytere og er eksperten her når det gjelder HomeSeer. Kan være dette er fikset i de siste beta versjonene av z-wave pluginen. 

 

For å bruke den som en scene-kontroller må du også forandre parameter 1 (Knapp 1 og 3 par modus) til verdi 0 (Separat) og parameter 2  (Knapp 2 og 4 par modus) til verdi 0 (Separat) da standard verdiene er 1 (I par uten dobbeltklikk).

 

 

Sitat DiderikFrom fra "some other side":

Sitat

Assosier alle fem gruppene til HomeSeer. Som _iblis_ foreslo, sett parameter 1 og 2 til verdi 0. For meg var dette ikke nok. Jeg måtte også sette parameter 11-14 (for knapp 1-4) til 4. (Uten dette steget dukker det kun opp støy i loggen, med dette steget kommer noe slikt som «z-wave scene ID ?? activated».)

 

For å få dingsen til å våkne, gjør jeg først det som står i manualen (trykker ned alle fire knappene i ett sekund) deretter trykker jeg raskt på knapp 2.

Når du setter parametre, sett også size. Da gikk det lettere. Du må sannsynligvis prøve noen ganger.

 

Nå får du hele 16 scener du kan aktivere. Kort trykk gir en scene og dobbeltklikk gir en annen scene (men det er i praksis litt vanskelig å dobbeltklikke akkurat så raskt som dingsen vil). Langt trykk aktiverer TO scener. Her må man bare velge hvilken scene man vil bruke. I praksis har man da 8, kanskje 12 scener man kan bruke.

 

For meg var det litt vanskelig å få HomeSeer til å reagere på sceneaktiveringene som dukket opp i loggen. Etter å ha satt scenene som trigger, så det ikke ut til å fungere før man har kjørt rescan eller noe slikt.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.