Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kjedebrev 2 med Heatit oppgraderinigskabel


berland

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...
23 minutter siden, Moskus skrev:

Er det faktisk en Z-TRM versjon 1 du har? Z-TRM2fx kan oppdateres direkte fra HomeSeer, og Z-TRM3 kan kreve kabel, men det er en annen kabel enn denne visstnok.

Ja, jeg har en håndfull av Z-TRM på v1.7.  Da vi rehabiliterte kjelleren var entreprenør grei med hvem som skulle kjøpe varer. Jeg timet dette derfor med en Sverige-tur for omlag 5 år siden hvor jeg fikk 4-5 stykker til en kramgod pris, og leverte esken i kjelleren for videre montering🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 11 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp kjøpt en HEATIT Z-TRM3 hos Power.

Så ble jeg ganske skuffet ift. den  jeg har på hytta. Men det ser ut til å være en TRM2. Og der kan jeg lese nåværende temperatur, bruke 2 settpunkter og endel mer.
Er dette noe en slik oppgraderingskabel kan fikse?
Bildene viser de to enhetene. Det jeg savner er mer status. Den jeg har hjemme vet jeg ikke om den virker engang!

 

Edit: Jo, jeg ser med et Efergy effektmeter på inntaket at den kan skrues på/av. Men det rapportere den ikke i Homeseer! Volt, Watts og kW Hours er, og forblir null. Og operating state Idle.
 

Termostat.jpg

ThermostatHjemme.jpg

ThermostatHjemmeDevice.jpg

ThermostatDevice.jpg

Endret av Einar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Einar said:

Er dette noe en slik oppgraderingskabel kan fikse?

Ang. to setpoints har HeatIt fjernet det i versjon 3. :( 

 

Men du bør kjøre den uoffisielle firmware-versjonen som finnes her på forumet. Da fungerer oppdateringer.

Og du bør sjekke at assosiasjoner er noenlunde riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Forsøker bli klok på denne, også fått levert Heatit Z-TRM3. (ELnr: 5430599) av Power nå i desember.
Også gitt de beskjed om dette problemet med firmware 4.0 og at jeg ikke skjønner de selger dette produktet uten nyere versjon. Venter på svar fra innkjøp hos dem...

 

Men forsøkt å lese alle disse trådene på eventuelle løsninger og om at problemet faktisk angår meg.

Har Fibaro HC3 og fått satt opp 2 av 4 HeatIt Z-TRM3, og oppdaget jeg ikke klarer styre de med tidsplan, men kun manuelt på selve enheten.

Bruker gulvsensor = F

 

Men leste noe at problemet ikke ville ville påvirkes om man brukte F, i svar fra Thermo-Floor.
Kan jeg oppdatere firmvare til 4.2 OTA og isåfall hvordan gjør jeg faktisk det? 
Andre løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorten75 skrev (52 minutter siden):

Forsøker bli klok på denne, også fått levert Heatit Z-TRM3. (ELnr: 5430599) av Power nå i desember.
Også gitt de beskjed om dette problemet med firmware 4.0 og at jeg ikke skjønner de selger dette produktet uten nyere versjon. Venter på svar fra innkjøp hos dem...

 

Men forsøkt å lese alle disse trådene på eventuelle løsninger og om at problemet faktisk angår meg.

Har Fibaro HC3 og fått satt opp 2 av 4 HeatIt Z-TRM3, og oppdaget jeg ikke klarer styre de med tidsplan, men kun manuelt på selve enheten.

Bruker gulvsensor = F

 

Men leste noe at problemet ikke ville ville påvirkes om man brukte F, i svar fra Thermo-Floor.
Kan jeg oppdatere firmvare til 4.2 OTA og isåfall hvordan gjør jeg faktisk det? 
Andre løsninger?

Det har nok med at Z-wave commandoen ikke følger standard, trodde det var løst på de fleste systemer, men kanskje ikke Fibaro? 
Ikke noe problem med Home Assistant (og Homeseer) lenger ihvertfall.

 

Kan oppdatere firmware OTA for å få en "uoffisiell" fiks for problemet ditt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.