Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

uzb1 henger seg opp


Håvardgj

Anbefalte innlegg

Er det flere som har hatt problemer med at uzb1 pinnen henger seg opp?

Det har skjedd flere ganger at jeg har måttet starte den på nytt siden den bare lyser fast blått og ikke vil ta imot kommandoer.

 

Kan dette ha noe med at jeg for øyeblikket bare har batterinoder tilkoblet?

Endret av Håvardgj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 6 noder på batteri for øyeblikket. planen var jo å oppgradere med mange flere, men det er jo en så himla dyr hobby dette her.

 

her er utdraget av loggen når jeg startet pinnen på nytt

 

sep-26 22:20:19 	  	Z-Wave 	UZB1 is the Primary Controller for this network.
sep-26 22:20:19 	  	Z-Wave 	The interface's security support has been set.
sep-26 22:20:19 	  	Z-Wave 	UZB1: Z-Wave PC Controller is Type: Static Controller
sep-26 22:20:19 	  	Z-Wave 	UZB1: Z-Wave PC Controller Library Version: Z-Wave 3.99 (ZDK 6,51.3)
sep-26 22:20:19 	  	Z-Wave 	UZB1: Found 7 Z-Wave nodes in interface node ID 1 (UZB1)
sep-26 22:20:19 	  	Z-Wave 	UZB1: Z-Wave interface node ID: 1, Home ID: ED75AFAA
sep-26 22:20:19 	  	Z-Wave 	UZB1: Z-Wave Serial API version: 5
sep-26 22:20:19 	  	Z-Wave 	UZB1: Controller firmware version: 5.2
sep-26 22:20:19 	  	Z-Wave 	UZB1: Controller Manufacturer: PowerLynx, ID=0x1, Type=0x4
sep-26 22:20:19 	  	Z-Wave 	UZB1: Getting node information from controller...
sep-26 22:20:18 	  	Z-Wave Error 	UZB1: The UZB1 interface did not respond to the request for the HomeID and Node - it may be disconnected or malfunctioning.
sep-26 22:20:18 	  	Z-Wave 	UZB1: Getting node information from controller...
sep-26 22:20:18 	  	Z-Wave Error 	UZB1: The UZB1 interface did not respond to the request for the controller capabilities - it may be disconnected or malfunctioning.
sep-26 22:20:18 	  	Z-Wave 	UZB1: Getting node information from controller...
sep-26 22:20:17 	  	Z-Wave Error 	UZB1: The UZB1 interface did not respond to the request for the controller capabilities - it may be disconnected or malfunctioning.
sep-26 22:20:15 	  	Z-Wave 	UZB1: Getting node information from controller...
sep-26 22:20:15 	  	Z-Wave 	UZB1: ----------------------------------------------------------------------
sep-26 22:20:15 	  	Z-Wave 	Initializing Z-Wave interface UZB1 (Z-Wave.me UZB) on COM7
sep-26 22:20:15 	  	Z-Wave 	UZB1: ----------------------------------------------------------------------
sep-26 22:20:15 	  	Z-Wave 	UZB1: ======================================================================
sep-26 22:20:08 	  	Z-Wave 	UZB1: Exiting COM Device Thread
sep-26 22:20:08 	  	Z-Wave Warning 	A Z-Wave interface on the system is being restarted - some Z-Wave signals could be missed. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt akkurat det problemet du beskriver, men hadde mye problemer med HS og UZB i den versjonen du har nå, 5.2. Hadde et problem med at pinnen "låste" seg hver natt. Tok en firmware oppdatering av pinnen og etter det har det virket veldig stabilt. Tror det nyeste er 5.6.

 

NB! husk å oppdatere bootloader før firmware det gjorde ikke jeg så gutta fra z-way jobbet remote over 3 timer for å fikse sticken tilbake igjen. Utrolig bra service der forresten! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Moskus skrev:

Brukte du driverne som Windows fant selv? Jeg mener det skal være noen bedre...

Har du sjekket at den ikke er satt til å skru seg av pga. strømsparing?

 

Bruker du en ledning eller en USB-hub?

 

 

mener å huske at jeg la inn separate drivere, kan hende jeg skulle ha sjekket om driveren er oppdatert :)

 

7 timer siden, Steinis skrev:

Har ikke hatt akkurat det problemet du beskriver, men hadde mye problemer med HS og UZB i den versjonen du har nå, 5.2. Hadde et problem med at pinnen "låste" seg hver natt. Tok en firmware oppdatering av pinnen og etter det har det virket veldig stabilt. Tror det nyeste er 5.6.

 

NB! husk å oppdatere bootloader før firmware det gjorde ikke jeg så gutta fra z-way jobbet remote over 3 timer for å fikse sticken tilbake igjen. Utrolig bra service der forresten! 

hmmm.... hvordan oppdaterer du pinnen?

 

4 timer siden, Nettopp skrev:

Har samme problemet med UZB i Homeseer, får vel oppdatere firmware og se om det hjelper. 

bra jeg ikke er alene med problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Prøvde meg på en oppdatering av firmware... Det gikk jo i dass. HS får ikke lengre tilgang til porten:

 

Andre som har opplevd det samme og har noen tips?

Skjermbilde.PNG

 

Løst: Det var et trådløst tastatur som plutselig blokkerte COM3...

Endret av psv021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.