Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tyverimerking som varsler når objektet blir fjernet fra et område?


toonwolf

Anbefalte innlegg

Ønsker tips til hva som kan brukes for å tyverimerking. Merkingen bør helst være så minimal som mulig og må være mulig å lime fast med sterkt lim. Ser for meg en type klistremerke. Bonus om det kan printes på tekst også. Det jeg er ute etter er å merke utstyr, om utstyret fjernes fra et område (passerer en sensor) skal dette trigge en alarm. Det er ikke nødvendig med GPS sporing. Har HomeSeer, så en fordel om det er løsning som er mulig å bruke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugin'en er å få kjøpt, men jeg lurer på om du sliter med å få fatt i hardware.

 

40 minutter siden, toonwolf skrev:

Ser for meg en type klistremerke. Bonus om det kan printes på tekst også.

Det eneste her er vel RFID-tracking (og da ikke varianten som du har over). Passiv RFID kan fint fåes som klistremerker, men man må da veldig nær for å kunne bruke det til noe.

 

EDIT: Jøss, nå er den tilgjengelig igjen: https://www.iautomate.com/products/RFID-Starter-Kit-for-Homeseer-or-Crestron.html

Den var borte en stund, jeg har kikket på den før (i gamle dager).

 

 

40 minutter siden, toonwolf skrev:

Det jeg er ute etter er å merke utstyr, om utstyret fjernes fra et område (passerer en sensor) skal dette trigge en alarm.

Tja... tyverisikring som de bruker i butikk, kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.