Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

My Domoticz er offline


SK951

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

det er nærmest blitt tilfeldig om jeg kan nå Domoticz via my.domoticz. Er det noen andre som bruker denne tjenesten? Har så langt ikke funnet noen løsning på problemet. Hadde vært fint å nå systemet utenfor nettverket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å nå domoticz ved å gå rett på ip-adressen din utenfor hjemmet ditt? 

 

1. Finn IP-adressen din her: http://whatsmyip.org

2. Bruk feks mobilen din UTEN wifi, dvs bruk 4G eller lignende

3. Åpne IP-adressen i nettleseren din, feks http://88.77.66.55:8080 (port 8080 var i alle fall default port hos meg)

 

Om det ikke fungerer er det noe rart med oppsettet ditt, feks port-forwardingen i ruteren din.

Om det fungerer er det noe rart med MyDomoticz-tjenesten.

 

Selv har jeg satt opp en egen proxy på en server i utlandet (hadde den fra før) som hele tiden sjekker om IP-adressen min har endret seg. Problemet hos meg er at den endres ofte. Har nå canal digital fiber og den endres hver gang jeg mister nettet (akkurat fått fiber her jeg bor, så er litt oppstartsproblemer) og hver gang jeg tar strømmen på modemet. Før jeg flyttet hit hadde jeg Get fiber. Der hadde jeg samme IP-adresse i 5 år, selv om modemet var avskrudd et par uker i strekk!

 

Det finnes mange tjenester for dynamiske IP-adresser, feks her:

http://www.noip.com

Da vil du få et domene som alltid peker mot din IP-adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer ja, så det er et problem med my.domoticz. 

 

Jeg har dog satt opp en noip-url og installert en liten sak på serveren som oppdaterer IP-en! Da burde det være tur og kjør, fungerer ihvertfall flott her og nå (sitter på et remote sted as we speak). Tusen takk for et godt tips! 

 

Ps. 
Er det en spesiell grunn til du har en "server i utlandet" for den jobben? Sikkerhet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sær og liker å ha kontroll på alt :P Ville også lære meg å sette opp en egen "dynamisk IP"-løsning. Jeg slipper også å være avhengig av andre tjenester, og kan bruke hvilket som helst domene uten å måtte betale noe ekstra for det. Jeg tviler på at det jeg har satt opp er sikrere enn andre løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.