Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Link til siste versjon 

HSPI_EcowittSeer_0010

Hvordan sette opp :

• VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake.
  • Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_EcowittSeer.exe og HSPI_EcowittSeer.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin skal ha fått en ny underkatalog - EcowittSeer - (med 19 filer) . I tillegg legger det seg filer i katalogen html/images/EcowittSeer (noen bilder/ikon) og html/EcowittSeer (1 aspx-fil - ecowitt.aspx)
  • Restart Homeseer (mulig det holder å bare gjøre en refresh i Plugins->Manage)
  • Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på EcowittSeer

Oppsett

Hvordan å sette opp i Ecowitt

Last ned WS View fra Google Play

Etter å ha konfigurert GW1000 og sensorene gå til Device List. Trykk på stasjonen din. Du skal få opp "Live data". Velg "More" og "Weather Services"

Bla deg gjennom ved å trykke "Next" til du kommer til "Customized". Fyll inn detaljer som vist under:

setupscreenEcowittSeerEnglish.jpg.e60f68f7743bb57dfda0a49d5dbe1ba6.jpg

"Server IP/Hostname": Erstatt <Your URL/IP to HomeSeer> med din url/ip til HomeSeer

"Path": Denne settes til ecowittseer/ecowitt.aspx

"Port": Hvis du benytter en annen port enn port 80 må dette settes her

Funksjonalitet i HomeSeer

General settings

GeneralConfig_20200809.png.7253d618eb258c5ce27b08c34ec747ab.png

Her kan man velge om man vil ha en enhet i HomeSeer som sier noe om sist man mottok data. Hake av denne skaper den. Fjerner man haken så slettes den.

"Log lever": Enn så lenge tror jeg kun Debug og None gjør noe.

Devices

ConfigDevices_20200827.thumb.png.e4f0bb0bca1b73bbce65653e1c9b92b2.png

Her velger du hvilke data som du vil ta inn i HomeSeer. Velg ønsket konvertering og så trykk på "Add".

Du kan også endre konvertering. Velg ønsket konvertering og trykk på "Update".

Ønsker du å fjerne en enhet trykk på "Remove". Den vil da fjernes fra HomeSeer, men du vil fortsatt se den i listen.

"Refresh page" laster siden på nytt og viser hvis det er kommet inn nye data.

Ansvarsfraskrivelse:

Laste ned og bruke plugin gjøres på eget ansvar. Skulle jeg ødelegge Homeseer oppsettet ditt så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Planlagte utvidelser/ønskeliste

• Mulighet til å se konverteringen etter at man har gjort valget i dropdown.
  • Litt penere tekst på konverteringsvalg
  • Ikoner til de forskjellige typene
  • Mulighet for å gruppere data til grupperte enheter i HomeSeer
  • Mulighet for å ikke skrive til statusfelt + ikke ha ikon slik at folk selv kan bestemme

Kjente feil:

Endringer:

0.0.1.0 - Fikset forhåpentligvis på ressursbruk. Cacher nå lokalt i plugin diverse info om benyttede HomeSeer devicer som bør gjøre den raskere og mindre ressurskrevende

0.0.0.8 - Verdi etter konvertering har nå kun 2 desimaler.

0.0.0.7 - Lagt til konverteringen No text som gjør at man selv kan settes statustekst

0.0.0.6 - Konverterer nå grader til kompassretninger

0.0.0.5 - Konvertering til lux. Håndtering av navn med underscore.

0.0.0.4 - Viser nå konvertering ved endring av dropdown uavhengig om man har lagt inn enhet i HomeSeer eller ikke. Litt penere tekst på drop down for konvertering. Lagt på ikon for temperatur og fuktighet.

0.0.0.3 - Man kan nå se hvordan konverteringen ser ut når man endrer valget i drop down.

0.0.0.2 - Håper å ha fikset opp for de som kjører noe annet enn US i regional settings. 0.0.0.1 tok ikke hensyn til dette og da fungerte ikke konverteringen.

Endret av Guahtdim
versjon 0.0.1.0
  • Like 2
  • Thanks 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Link til siste versjon  HSPI_EcowittSeer_0010   Hvordan sette opp : VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homese

Jepp, det er ett ekstra ledd som gjør det tungt, men @Moskus har pekt på ett annet sted jeg lett kan forbedre alle mine plugins. Caching av HomeSeer devices.  Det kommer en forbedring "plutselig"

Mulig trådene jeg lager bruker endel tid. I tillegg tror jeg at jeg slår opp litt for ofte devicer i HomeSeer. Jeg får se på det etterhvert. Iallefall gjøre noe med caching av devices i HomeSeer. Det

Posted Images

Da fant jeg det ut, man må trykke seg gjennom bildene for å komme til "customized". For andre som lurer. Instruksjoner for Android

1. Last ned WS View fra Google Play
  2. Etter å ha konfigurert GW1000 og sensorene gå til Device List. Trykk på stasjonen din. Du skal få opp "Live data". Velg "More" og "Weather Services"
  3. Bla deg gjennom ved å trykke "Next" til du kommer til "Customized". Fyll inn detaljer slik som beskrevet i første post på siden
  • Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått koblet opp og sender data til HS3 og Ecowittseer. Ser ut som om konvertering av temperatur for 

både GW1000 og WH32 ikke fungerer helt (FahrenheitToCelcius), dessuten for regnsensor (InchToMillimeter). For å være versjon 0.0.0.1 av plug-in så var det jo innafor. SoilMoisture fungerer helt glitrende!

image.png.793e893f71563080c42856e0d91fcc0c.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okidoki, @toonwolf !

Jeg har fikset en oppdatering hvor all konvertering går for invariant culture siden jeg vet at jeg får tallene med punktum som desimalseparator. Jeg er usikker på om du da vil få komma som desimalseparator hos deg i det du ser.

Link i første post oppdatert med versjon 0.0.0.2

Endret av Guahtdim
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Google mener at versjon 0.0.0.2 er infisert med virus. Jeg finner ikke noe, men antar at en eller flere av filene har en signatur som gjør at de merker den som virus.

Versjon 0.0.0.2 ligger nå på OneDrive for nedlastning. Link i første post oppdatert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en lengre leting etter virus på min maskin siden jeg fikk varsler om at EcowittSeer var infisert (av google drive) så har jeg kommet fram til at grunnen til virusvarsling er en endring jeg gjorde på beskrivelsen av filen. Jeg fjernet ett mellomrom fra teksten "Copyright ©  2020" og dette gjorde tydeligvis at virusscannere trodde det var noe galt. Nå som jeg har satt det tilbake så er ting ok.

Mye jobb for ett mellomrom!

• Haha 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Installerte denne i går for å teste på Linux. Viser seg at ASPX-sider ikke funker lengre hos meg (ikke test.aspx heller). Trolig etter oppgradering til Mono 6.10 for noen uker side . Må vel nedgradere til 5.20.1 igjen og se om det hjelper. :( 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått nedgradert Mono og jeg fikk opp test.aspx 1 gang... nå står den bare og laster siden til den får timeout (prøvde å øke timeout fra 30 sek til 3 min, men det hjalp heller ikke). Så spørs om jeg bare må innse at ASPX og Linux/Mono er bare å gi opp... :( 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 hours ago, ZoRaC said:

Nå har jeg fått nedgradert Mono og jeg fikk opp test.aspx 1 gang... nå står den bare og laster siden til den får timeout (prøvde å øke timeout fra 30 sek til 3 min, men det hjalp heller ikke). Så spørs om jeg bare må innse at ASPX og Linux/Mono er bare å gi opp... :( 

Veldig synd. Jeg har ikke selv prøvd på Linux siden det for meg er så "ukjent farvann" at jeg ofte gir opp før jeg har fått gjort noe.

Men jeg ser det er ett problem og at de ikke har løst det

https://github.com/mono/mono-basic/issues/52

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Guahtdim skrev:

Men jeg ser det er ett problem og at de ikke har løst det

https://github.com/mono/mono-basic/issues/52

Ja, den manuelle "patchen" av vbnc har jeg hatt en stund og det har fungert tidligere, men ikke nå lengre... Mulig det bare er noe som henger og at en omstart og litt sånt kan løse det. Får se på det når jeg får mer tid. :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Takk for veldig fin plugin, dette forenkler oppsettet betydelig og gjør det mer robust. 

Er to enheter jeg ikke får lagt til (begge har nedestrek i navnet hvis det betyr noe), får feilmelding:

Skjermbilde2.JPG.22bb4a5614e36709ab90d0ff45c00783.JPG

Et annet ønske er mulighet for å konvertere Solar Radiation til LUX, er det mulig å bygge inn den omregningen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager sent svar. Forkjølelsesesongen er igang. Så langt 3 av 4 familiemedlemmer ferdig med første runde.

Jeg skal få kikket på de du ikke får lagt inn og sjekket ut hvorfor det ikke fungerer.

Med tanke på konvertering av solarradiation så er jeg usikker på hva man faktisk får inn. Etter å ha kikket litt så ser det ut som om det er W/m2. Ulempen er at jeg ikke ser noen bra konvertering fra W/m2 til lux. Dette er etter hva jeg har forstått pga lux er synlig lys, mens solstråling er både synlig og ikke synlig lys.

Jeg har sett følgende to omtrentlige løsninger: 1000 W/m2=120 000 lux => 1W/m2=120 lux=> 0.0083333 W/m2=1 lux (https://ieee-dataport.org/open-access/conversion-guide-solar-irradiance-and-lux-illuminance). 

Og 0.0079W/m2 per lux (https://www.researchgate.net/post/Howto_convert_solar_intensity_in_LUX_to_watt_per_meter_square_for_sunlight)

Hvilken tror du passer best? Eller skal vi gjøre det slik at man selv kan sette konverteringstallet?

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, Guahtdim skrev:

Hvilken tror du passer best? Eller skal vi gjøre det slik at man selv kan sette konverteringstallet?

I mitt Ecowitt.PHP bruker jeg sistnevnte:

$_POST['lux_calc'] = $_POST['solarradiation'] / 0.0079;

• Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Guahtdim changed the title to EcowittSeer 0.0.1.0

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Guahtdim
      Dette er en HS3 plugin for å kunne koble Adax varmeovner opp i HomeSeer. Testet med Adax Cleo varmeovn (HS3 i Windows).

HSPI_AdaxSeer_0011

Hvordan sette opp :
      VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake. Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_AdaxSeer.exe og HSPI_AdaxSeer.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin og Homeseer HS3\html\images skal ha fått en ny underkatalog - AdaxSeer)   Restart Homeseer Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på AdaxSeer  
      Testet ok i HS3 (Windows)
      Testet ok i HS4 (Linux og Windows) Takk til @Gjelsvik og @PCI
      Kompatibel med Google Home

Hvordan sette opp mot Adax og i plugin

- HomeSeer plugin gir deg mulighet til å sette temperatur og slå av/på varmeovner. NB: Adax har laget det slik at hvis du har flere ovner i samme rom som du definerte i Adax Wifi app så vil du ved å skifte temperatur eller slå av på en ovn gjøre det samme for alle ovner i rommet. Grunnen til at jeg alikevel har delt det opp på de enkelte varmeovner er for å vise temperatur korrekt.

Endringer:
      0.0.1.1 - Har nå noen sekunders forsinkelse for å få med flere kommandoer hvis det f.eks. kjøres fra en event. Vil også forsinke innsending for å unngå at Adax avviser med feilen Too many requests. Og ved feilen Too Many Requests vil kommando lagres ned lokalt og bli prøvd kjørt igjen etter ca 60 sekunder. Takk til @Go4ITog @Olex for testing.
      0.0.1.0 - Fikset forhåpentligvis på ressursbruk. Cacher nå lokalt i plugin diverse info om benyttede HomeSeer devicer som bør gjøre den raskere og mindre ressurskrevende
      0.0.0.3 - Mer logging 
      0.0.0.2 - Mindre fix på config
      0.0.0.1 - Første versjon

• Av Guahtdim
      Dette er en plugin for å kunne styre Daikin og Panasonic varmepumpe med wifi-modul

Link til siste versjon
      DakinSeer 0.0.5.9

(NB: Kun testet i Windows )
      Kompatibel med Google Home
      Hvis du allerede har installert tidligere versjoner så slett alle enheter og opprett på nytt

Hva denne plugin gjør:
      Gir deg en oversikt over forskjellige status

Gir deg mulighet til å styre varmepumpen fra "oversiktbildet"
      eller 
      legge det inn som en action i en (eller flere) events

Hvordan sette opp :
      VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake. Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_DaikinSeer.exe og HSPI_DaikinSeer.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin og Homeseer HS3\html\images skal ha fått en ny underkatalog - DaikinSeer)   Restart Homeseer Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på DaikinSeer  
      Hvordan å legge inn en varmepumpe

Daikin
      For å kunne legge inn en varmepumpe så må du vite ip adressen til den.  Dette kan du finne i f.eks. routeren din. 

Panasonic

General Settings
      I "General Settings" vil du kunne sette opp hvor lang tid det skal gå mellom hver gang det hentes info fra varmepumpen (der er det en copy&paste bug ja). Time between triggering if true skal egentlig være "Time between heat pump check" eller noe.
      Du kan sette loggnivå.
      Og du får opp antall varmepumper tilknyttet (Number of heat pumps to check)

Sette temperatur offset for alle varmepumper som kjøres av plugin

Ved å sette noe annet enn 0 grader på heat point offset så vil temperaturene du ser i HomeSeer være justert i forhold til offset. Si at du setter det til -2,5 grader. Da vil du se 24 grader i HomeSeer på Heat point, men plugin vil ha fått inn 26,5 grader. Det samme vil også gjelde hvis du endrer temperatur. Hvis du endrer fra 24 til 23 grader så sendes 25,5 grader til varmepumpen.
      NB: Dette gjelder kun for plugin så hvis noen begynner å endre med fjernkontroll eller app på telefonen så vil ikke offset gjelde fra disse. Fjernkontroll vil heller ikke få med seg endringer sendt til varmepumpen.

Streamer mode, Power mode og Econo mode(kun for Daikin) 

Ved å velge en ip adresse fra dropdown som sier "Choose ip address for adding power and streamer" så vil det gjøres en test på om denne enheten har en eller flere av disse mulighetene. Hvis det blir testet ok så legges dette til i HomeSeer for gjeldende enhet.

Endringslogg
      0.0.5.9 - Rettet laveste temperatur for Daikin til å være 10 grader. Takk til @lasseruud for feilmelding.
      0.0.5.8 - Mere caching av HomeSeer device data. Lagt til EcoMode for Panasonic. Takke til @toonwolf for testing og gode tips.
      0.0.5.5 - Oppdatert slik at man selv kan sette versjonsnummer for innsending av https request til Panasonic Comfort Cloud. Også oppdatert slik at Daikin eiere kan skifte ip på varmepumpen. Dette vil gjøre at man slipper å lage alt man har satt opp på nytt.
      0.0.5.4 - Oppdatert versjonsnummer for innsending av https request til Panasonic Comfort Cloud. Vil hjelpe alle som får feilmeldingen "New version app has been published","code":4106. Takk til @toonwolf for testing.
      0.0.5.3 - Oppdatert versjonsnummer for innsending av https request til Panasonic Comfort Cloud. Vil hjelpe alle som får feilmeldingen "New version app has been published","code":4106. Takk til @Olex.
      0.0.5.2 - Lagt til mulighet for Daikin pumper å vise momentanforbruk av kW. Takk til @Kenneth og @Sleepy81 for testing.
      0.0.5.0 - Lagt til mulighet for Daikin pumper å vise dagsforbruk av kWh.
      0.0.4.2 - Fikset temp dropdown i action. Grunnet forskjell mellom US og NO regional settings med tanke på desimalseparator så ble den feil. Tydeligvis ikke noe de fleste med norsk oppsett bruker. Takk til @toonwolffor hjelp med å finne bug.
      0.0.4.0 - Endret slik at DaikinSeer enheter går inn i Google Home. Ulempen er at vi nå kun kan endre i hele grader (ikke halve som før). Takk til @toonwolffor hjelp
      0.0.3.0 - Og plutselig så kan man styre både Panasonic og Daikin varmepumper fra plugin. Takk til @toonwolffor hjelp til å finne ut av Panasonics api. Ikke alt er testet, men det vanlige funksjoene ser ut til å fungere som de skal for begge merker.
      0.0.1.6 - Fikset opp i Econo, Power og Streamer mode. Lagt til mulighet for styring av vertikalt spjeld. Takk til @hflatoey og @Kenneth for inspirasjon og feillogger.
      0.0.1.3 - Oppdatert slik at Connected vil endre seg til verdier over 0 hvis det er feil. I tillegg lagt til nytt ikon og ekstra tekst når det kommer feil tilbake fra Daikin varmepumpe
      0.0.1.1 - Lagt inn mulighet for å legge inn offsetverdi på temperatur. Denne vil gjelde for alle varmepumper som du kjører. I tillegg gitt mulighet til å legge til EconoMode, PowerMode og StreamerMode (hvis du har det på din varmepumpe). Disse tre modes må legges til ved å velge dette fra dropdown i Ip-config.
      0.0.0.9 - Fikset feil nummer brukt når man skulle skifte til FAN mode. Også oppdatert slik at plugin husker siste temperatur hvis man skifter mellom modes og en av de er FAN siden FAN ikke rapporterer temperatur tilbake (Dette forutsetter at plugin har fått en temperatur før man skifter til FAN mode. Hvis man starter i FAN mode vil default temperatur være 18 grader for kjøling og 10 grader for oppvarming). Takk til @Kenneth for å ha funnet denne.
      0.0.0.8 - Fikset håndtering av tall med desimaler fra Wifi adapter når man ikke kjører US oppsett.
      0.0.0.6 - Endret bygging av temperatur dropdown for å unngå feil ved desimal verdier0.0.0.7 - Fikset visning av temperatur ikoner + ekstra sjekk når man lager enhet slik at man ikke kan ha mer enn en varmepumpe per Ip
      0.0.0.5 - endret shum tilbake, men sørget for us-formatering av temperatur sendt til varmepumpe fra HomeSeer
      0.0.0.4 - endret shum i til å ikke ha verdi (fra shum=0&.. til shum=&..)
      0.0.0.3 - Fikset flere upper/lower case  i image-path
      0.0.0.2 - Lagt på litt mer debug logging og fikset noen upper/lower case i image-path
      0.0.0.1 - Første versjon

Problemer/utfordringer/videreutvikling
      Få inn PowerMode, Streamer og EcoMode for de enheter som støtter dette. Automagisk legge dette inn i oppstart. Individuelt oppsett av offset for de som har mer enn en varmepumpe. Gjenopprette devicer tilbake til standard hvis man f.eks. har slettet eller gjort endringer på enhetene sine. Prøve å beholde deviceId hvis denne finnes. Få til en oppdatering av allerede eksisterende enheter hvis man har gjort rettelser på de. Kunne selv velge default temperatur hvis plugin ikke har noen temperatur å gå ut ifra Kunne vise brukt energi (bare Daikin modeller) Legge inn mulighet for å kjøre en offset på ønsket temperatur Kunne sende Streamer on/off og Powerful on/off for de som har dette Det skal ikke være mulig å lage mer enn en enhet/samling med devicer per ip. Hvis den allerede eksisterer så skal man få opp en advarsel. Hvordan få satt en drop-down til å ha korrekt formatering i forhold til hva HomeSeer forventer.  

(Jeg skjønner ikke hvorfor det blir med ett bilde under her. Slettet det flere ganger, men det dukker opp alikevel)

• Av Guahtdim
      Link til plugin 
      HSPI_GuahtdimSeer_0005

Dette er en plugin som enn så lenge kun har en action (men på sikt så ser jeg for meg å lage den som en verktøykasse for diverse funksjoner som blir for små til å være i en plugin alene).
      Denne action gjør det mulig å styre en enhet basert på en annens verdier innenfor gitte områder. Jeg har ikke funnet noe annen plugin som gir mulighet for å styre en enhet basert på ett spenn av verdier hos en annen. Mulig Spuds EasyTrigger kan gjøre dette, men i så fall har jeg ikke skjønt hvordan.

Hvordan sette opp :
      VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake. Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_GuahtdimSeer.exe og HSPI_GuahtdimSeer.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin skal ha fått en ny underkatalog - GuahtdimSeer - med 16 filer)   Restart Homeseer Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på GuahtdimSeer  
      Action Set device value based on range values
      Set device value based on range values er en action for å justere en device/enhet basert på en eller flere tallrekkefølger fra en annen device/enhet.

1 - Dette er enheten du skal hente verdien fra

2 - Dette er enhetene du skal endre verdien på. Du kan legge til ved å velge i dropdown og trykke Add. Du fjerner ved å trykke Remove

3 - dette er tallrekkefølgene (range - hvis noen har noe bedre ord for det på norsk så hjelp meg!) og tilhørende verdi som skal sendes til enheten man skal endre.

4 - Man legger til nye tallrekkefølger ved å legge inn fra, til og resultatet/verdien som videresendes for så å trykke Add. Man kan også oppdatere og fjerne eksisterende tallrekkefølger ved å trykke på Update og Remove.

En tallrekkefølge kan ikke overlappe en annen, men man kan legge opp til å ha "huller" f.eks en tallrekkefølge fra 1 til 10 og så den etterfølgende fra 15 til 20. Dette gir ett "hull" etter 10 og før 15. Hvis det ikke finnes en tallrekkefølge for en verdi funnet hos enheten du henter verdi fra så vil ikke det bli gjort noe/overført noen verdi til enheten du har satt opp til å endres.

Takk til @Kenneth for forslag til funksjonalitet og testing.

Ansvarsfraskrivelse:
      Laste ned og bruke plugin gjøres på eget ansvar. Skulle jeg ødelegge Homeseer oppsettet ditt så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Endringer:
      0.0.0.5 - Endret slik at man kan ha mer enn en enhet som mål for endring.
      0.0.0.4 - Public release.

• Av BME
      Har dør og port i garasje som er i aluminium, med rammer av stål.
      Magnetiske dørsensorer (sensitive strips) likte dette dårlig.

Er det noen som har tips?
      Bør gjerne se OK ut også

Kjører HomeSeer (3) med z-wave.
    • Av sitelux
      Hei,

Har i dag et Namron bryter som jeg bruker til å kontrollere noen lys og eventer.
      Greia er at når man trykker/holder på en knapp så aktiveres en status på objektet "Central Scene".

Denne brukes til å kontrollere lys og andre eventer via egne eventer som trigges når status endres.

Problemet mitt er når jeg skal trykke samme knapp som sist. Da er status lik som sist og endrer seg ikke slik at eventet trigges (tror jeg).
      Jeg får ikke til å tilbakestille status på noen enkel måte heller. Har dere noen tips?

• Opprett ny...