Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Uponor og apple homekit


Smith11

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi har et relativt dumt rekkehus. 

 

Vi har vannbåren varme i 1. etasje, og på 2 bad. (3stk)

Også har vi radiator i stua.

 

Vi lever allerede i Apple Universe, så da tenker jeg vi fortsetter med det.

 

Radiatoren tror jeg det skal gå fint å få over på tado° Smart Radiator termostat (horisontal montering).
 

Men vannbåren varme blir litt mer utfordrende tror jeg.

 

Er det noen som kjenne Uponor systemer så godt at de har erfaringer med Apple homekit?

 

 

Legger ved noen bilde så viser hva vi har.

 

 

 

 

 

termo.jpg

 

hub_LI.jpg

Endret av Smith11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

pr idag, så støtter ikke uponor Apple.

 

De støtter google og amazon. 

Nå har apple, google, amazon og mange andre selskap gått i sammen om å lage en standard protokoll for smart løsninger.
Så jeg antar at uponor blir tvunget til å støtte den, når den tid kommer. 
Men dette er ikke noe som kommer før i 2022 tror jeg.

 

Enn så lenge, må jeg bruke uponor app på iphone, og kan ikke bruke det sammen med apple homekit og siri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bare en liten oppdatering for andre som lurer. 

 

Ikke noe support for Apple Home hos Uponor enda. 

Men Uponor Smatrix Wave er en sentral som er kompatibel med Amazon Kit og Google. 

 

Nå når Matter 1.0 ble lansert i Oktober 2022, så støtter den kun lys og leker. (phillis hue etc....)

Planen er at det skal komme oppdateringer på Matter annen hvert kvartal og neste oppdatering er Mars 2023. 

Siden Uponor ikke snakker om Matter enda, er det tvilsomt at det vil være støtte allerede fra mars av. 
Men siden Matter ikke enda støtter "hus utstyr" så er det heller ikke å forvente. 

 

Vi får bare håpe at Matter får på plass støtte for Uponor og andre utstyrs leverandører iløpet av 2023.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.