Offpiste Skrevet 31. januar 2021 Skrevet 31. januar 2021 NÄ som den gamle Z-Wave integreringen blir avviklet, hva vil dere flytte over til?    Siter
henlagt Skrevet 31. januar 2021 Skrevet 31. januar 2021 Deprecated "allerede" [emoji46]. Jeg har testet mye de siste ukene, inkludert Z-Wave JS i beta av 2012.1.2 og jeg har med mye tÄlmodighet og mange forsÞk ikke fÄtt til et stabilt oppsett pÄ annet en den gamle 1.4.Vil tro utviklingen av Z-Wave JS vil bli prioritert og raskt forbedret, men den er ikke klar nÄ og de burde ha ventet litt fÞr de fjerner 1.4, min mening [emoji846] Siter
stigvi Skrevet 1. februar 2021 Skrevet 1. februar 2021 7 timer siden, henlagt skrev: Þr de fjerner 1.4, min mening Men fjerner de den nÄ? Siter
henlagt Skrevet 1. februar 2021 Skrevet 1. februar 2021 Men fjerner de den nÄ?Mulig jeg tolket deprecated litt feil og at den ikke fjernes i denne oppgraderingen. Jeg syns det virker som de er veldig ivrige etter Ä fÄ Z-Wave JS inn raskt og at vi skal flytte over, det stÞtter jeg, men per nÄ er ikke integrasjonen helt ferdig og mangler funksjonalitet. Jeg er litt overrasket over recommended stempelet de gir denne integrasjonen i release notes. Siter
baronKanon Skrevet 1. februar 2021 Skrevet 1. februar 2021 Deprecated betyr at den er utdatert nÄ, og at den er ansett som avleggs. Etter en stund pleier de Ä fjerne slike integrasjoner.  SkjÞnner at de vil ha den vekk, men jeg bytter ikke fÞr Zwave JS er stabil og at de har laget et migreringsverktÞy. Det var et migreringsverktÞy til OZW Beta pÄ gang, men dette verktÞyet kom aldri igang.  Fun fact er at jeg sÄ at Zwave JS addon ligger i addon store, men stÞtter ikke hardwaren min.. Siter
henlagt Skrevet 1. februar 2021 Skrevet 1. februar 2021 Deprecated betyr at den er utdatert nÄ, og at den er ansett som avleggs. Etter en stund pleier de Ä fjerne slike integrasjoner.  Fun fact er at jeg sÄ at Zwave JS addon ligger i addon store, men stÞtter ikke hardwaren min..[emoji106]Den vil bli tilgjengelig nÄr du oppgraderer til 2021.2.1. Siter
baronKanon Skrevet 1. februar 2021 Skrevet 1. februar 2021 Akkurat nÄ, henlagt skrev:  Den vil bli tilgjengelig nÄr du oppgraderer til 2021.2.1.  Regna med det, da. Addonen var jo merket med experimental, sÄ ikke noe Ä mase etter. Bytter uansett ikke fÞr de har migreringsverktÞy pÄ plass. Selv om dette gir meg en god mulighet til endelig Ä rydde opp pÄ stikka mi og fÄ alt inn pÄ nytt. Har noen spÞkelsesenheter som ikke vil ut fra konfigen.  Siter
Mathias Skrevet 1. februar 2021 Skrevet 1. februar 2021 5 minutes ago, baronKanon said: Bytter uansett ikke fÞr de har migreringsverktÞy pÄ plass. De jobber visstnok med et migreringsverktÞy til ny zwave-integrasjon. Denne venter jeg ogsÄ pÄ  Siter
solosuper Skrevet 4. februar 2021 Skrevet 4. februar 2021 (endret) Hvordan installerer man ZwaveJS. NÄr jeg trykker inn pÄ addons fÄr jeg beskjed om "This add-on is not available on your system.".  KjÞrer HA pÄ RPI4, med 2021.1.5 Endret 4. februar 2021 av solosuper Siter
baronKanon Skrevet 4. februar 2021 Skrevet 4. februar 2021 3 minutter siden, solosuper skrev: Hvordan installerer man ZwaveJS. NÄr jeg trykker inn pÄ addons fÄr jeg beskjed om "This add-on is not available on your system.".  KjÞrer HA pÄ RPI4, med 2021.1.5 Du mÄ opp pÄ 2021.2.0  Du Mà heller ikke migrere over til ZWave JS. Det er noe jeg vurderer Ä gjÞre en gang jeg har en helg uten familien (dvs. sÊrlig...), ikke fÞr. Siter
Offpiste Skrevet 8. februar 2021 Forfatter Skrevet 8. februar 2021 (endret) Da har jeg migrert fra 1.4 til Z-Wave JS med ZwaveJS2MQTT Add-on. đ Gikk smertefritt, det som tok tid var Ă„ endre navn pĂ„ enhetene/entity_id.  Endret 8. februar 2021 av Offpiste Siter
baronKanon Skrevet 8. februar 2021 Skrevet 8. februar 2021 27 minutter siden, Offpiste skrev: Da har jeg migrert fra 1.4 til Z-Wave JS med ZwaveJS2MQTT Add-on. đ Gikk smertefritt, det som tok tid var Ă„ endre navn pĂ„ enhetene/entity_id.   Artig! Hvor lang tid brukte du pĂ„ Ă„ rename og gjĂžre deg ferdig? Exporterte du alle entiteter du hadde til en fil og renamet 1:1? Siter
Offpiste Skrevet 8. februar 2021 Forfatter Skrevet 8. februar 2021 (endret) 23 minutter siden, baronKanon skrev: Artig! Hvor lang tid brukte du pÄ Ä rename og gjÞre deg ferdig? Exporterte du alle entiteter du hadde til en fil og renamet 1:1? Brukte ca 40min pÄ Ä migrere, ta en runde Ä vekke opp enheter og kun bytte navn 1:1 pÄ det jeg kan styre av/pÄ og det som brukes i automatiseringen. SÄ mÄ jeg ta en runde seinere Ä lager skikkelig navn pÄ ting som W, kWh og annet. Fant ut at sÄnne navn som dette for Watt til en lampe "sensor.fibaro_system_fgwpe_f_wall_plug_gen5_power_4" gjÞr lite effektiv i programmering og feilsÞking. Endret 8. februar 2021 av Offpiste Skrivefeil 1 Siter
Offpiste Skrevet 8. februar 2021 Forfatter Skrevet 8. februar 2021 (endret) Bruke denne guiden:Â Zwave 1.4 -> ZwaveJS2MQTT Â Andre guider: Zwave 1.4 -> Zwave JS OpenZwave (Beta) -> ZwaveJS2MQTT OpenZwave (Beta) -> Zwave JS Â Â Â Â Â Â Â Endret 8. februar 2021 av Offpiste Link til andre guider 1 Siter
Steve0 Skrevet 8. februar 2021 Skrevet 8. februar 2021 Jeg byttet i helgen Z-Wave backend for andre gang ila en mÄned. Var sÄ uheldig Ä ha gÄtt over til OZW 1.6 i romjula... MÄ dog sies, Zwave-JS er allerede i mye bedre tilstand enn OZW 1.6 (beta) noen gang har vaert. Bortsett fra device-databasen, men den saken jobbes med synlig pÄ Github. Siter
baronKanon Skrevet 8. februar 2021 Skrevet 8. februar 2021 Akkurat nÄ, Steve0 skrev: Jeg byttet i helgen Z-Wave backend for andre gang ila en mÄned. Var sÄ uheldig Ä ha gÄtt over til OZW 1.6 i romjula... MÄ dog sies, Zwave-JS er allerede i mye bedre tilstand enn OZW 1.6 (beta) noen gang har vaert. Bortsett fra device-databasen, men den saken jobbes med synlig pÄ Github. Man skal vel kunne dra inn konfiger fra OZW for devicer?! Siter
Steve0 Skrevet 8. februar 2021 Skrevet 8. februar 2021 2 minutes ago, baronKanon said: Man skal vel kunne dra inn konfiger fra OZW for devicer?! Visst. Men det er ikke sÄ enkelt om man bare laster inn zwavejs2mqtt Docker'n. MÄ sikkert grave litt mer og bli kjent med hvordan npm/yarn fungerer for Ä fÄ det til selv.  Har dog troa pÄ utviklerne gitt hastigheten de jobber med nÄ: https://github.com/zwave-js/node-zwave-js/pulls Siter
baronKanon Skrevet 8. februar 2021 Skrevet 8. februar 2021 1 time siden, Offpiste skrev: Bruke denne guiden:Â Zwave 1.4 -> ZwaveJS2MQTT Â Andre guider: Zwave 1.4 -> Zwave JS OpenZwave (Beta) -> ZwaveJS2MQTT OpenZwave (Beta) -> Zwave JS Â Â Â Â Â Â Â Er det noen grunn til at du valgte ZwaveJS2MQTT fremfor offisiell addon? Siter
Offpiste Skrevet 8. februar 2021 Forfatter Skrevet 8. februar 2021 1 minutt siden, baronKanon skrev: Er det noen grunn til at du valgte ZwaveJS2MQTT fremfor offisiell addon? Den offisielle har ikke noe kontroll panel enda og jeg vil ha muligheten til Ä ha MQTT ogsÄ. Siter
Steve0 Skrevet 8. februar 2021 Skrevet 8. februar 2021 2 minutes ago, baronKanon said: Er det noen grunn til at du valgte ZwaveJS2MQTT fremfor offisiell addon? Jepp. Jeg kjĂžrer âaltâ av brologikk pĂ„ en raspberry pi, mens min Home Assistant instans kjĂžrer pĂ„ en annen fysisk maskin (esxi server). Siter
baronKanon Skrevet 8. februar 2021 Skrevet 8. februar 2021 5 minutter siden, Offpiste skrev: Den offisielle har ikke noe kontroll panel enda og jeg vil ha muligheten til Ă„ ha MQTT ogsĂ„. Ser den (bortsett fra MQTT - mareritt for meg) 4 minutter siden, Steve0 skrev: Jepp. Jeg kjĂžrer âaltâ av brologikk pĂ„ en raspberry pi, mens min Home Assistant instans kjĂžrer pĂ„ en annen fysisk maskin (esxi server). Du mĂ„ jo ikke kjĂžre MQTT for Ă„ kommunisere mellom Home Assistant og ekstern Zwave JS, sĂ„vidt jeg har fĂ„tt med meg. Websockets funker like fint. Siter
Steve0 Skrevet 8. februar 2021 Skrevet 8. februar 2021 GjÞr ikke det heller. HA kjÞrer websocket mot zwavejs2mqtt. Men fordi jeg mÄtte velge en eller annen docker uansett, valgte jeg som @Offpisteden som har et kult kontrollgrensesnitt sÄ lenge HA-addon ikke presenterer noe lignende. 1 Siter
baronKanon Skrevet 8. februar 2021 Skrevet 8. februar 2021 1 minutt siden, Steve0 skrev: GjÞr ikke det heller. HA kjÞrer websocket mot zwavejs2mqtt. Men fordi jeg mÄtte velge en eller annen docker uansett, valgte jeg som @Offpisteden som har et kult kontrollgrensesnitt sÄ lenge HA-addon ikke presenterer noe lignende. Ser den - blir nok det for meg ogsÄ. Trodde man kunne kjÞre vanlig Zwave JS og bruke ZwaveJS2MQTT til Ä konfigurere med. Ikke det at jeg skjÞnte hvordan det skulle gÄ til, da, pga. hardware og kontroll av denne. NÄ skjÞnner jeg at det er enten eller, og det gir jo mening. Blir begge forkene vedlikeholdt like flittig? Siter
baronKanon Skrevet 8. februar 2021 Skrevet 8. februar 2021 Og liker at man kan snakke "direkte" med ESPHome-dingser. Â Siter
solosuper Skrevet 25. februar 2021 Skrevet 25. februar 2021 Noen som vet hvorfor jeg ikke fÄr intallert zwave js? Har fjernet zwave 1.4, men nÄr jeg skal legge til zwave js i integrasjon kommet det opp at det feiler. GÄr jeg inn i addons fÄr jeg opp "You are running Home Assistant 2021.2.3, to install this add-on you need at least version 2021.3.0b0 of Home Assistant" Har oppdatert til siste versjon Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.