Diromns Skrevet 5. april 2021 Skrevet 5. april 2021 Hei Jeg har akkurat fått 2 av disse https://www.elektroimportoren.no/namron-led-dimmer-zigbee-200w/1402755/Product.html montert. Men jeg får ikke parret disse med deconz (conbee 2)... Forsøker følgende: Switches-> Add new Switch-> "other" for ingen andre som kan velges vell? Aktivere parring på deconz så på dimmer, men de har ikke lyst å prate sammen.... Jeg som er helt noob her eller er ikke de støtta? Finner de ikke her: https://zigbee.blakadder.com/deconz.html heller Siter
ZoRaC Skrevet 5. april 2021 Skrevet 5. april 2021 Hvilken versjon av deCONZ og firmware? Prøvd å ta en restart av deCONZ-maskina rett før du prøver å inkludere? Siter
Diromns Skrevet 5. april 2021 Forfatter Skrevet 5. april 2021 Bruker deconz i docker, akkurat oppdatert imaget så har version 2.10.04 nå med Firmware 264A0700. Forsøkt som beskrevet i linken du la ved,(takk forresten) men ingen hell foreløpig... Kan eventuelt høre i den threaden der hvem han valgte når man skal "parre" Siter
VikingOy Skrevet 6. april 2021 Skrevet 6. april 2021 Jeg går ut fra at det Phoscon du bruker når du prøver å parre (og ikke deConz). Siter
VikingOy Skrevet 6. april 2021 Skrevet 6. april 2021 Det er ikke uvanlig at enheter ikke dukker opp i Phoscon, men allikevel dukker opp i deConz. Phoscon krever at enheten er deklarert for å kjenne den igjen, men uansett aksepteres det meste som er ZigBee kompatibelt. Finner du den i deConz, så må du nok foreta en "cluster bind" med gatewayen (ConBee) for at det skal fungere. Siter
Diromns Skrevet 6. april 2021 Forfatter Skrevet 6. april 2021 Sikkert dumt spørsmål, men får man lunchet deconz selvom det er installert i på docker på en headless ubuntu server vm? Siter
VikingOy Skrevet 6. april 2021 Skrevet 6. april 2021 Har du installert deConz i en container, så må du sette en rekke Environment variables for å kunne koble deg på deConz med VNC DECONZ_DEVICE settingen avhenger av hvordan du har koblet på ConBee USB sticken din. DECONZ_VERSION kan du droppe. Det ordner den selv. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.