Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Norseman

Anbefalte innlegg

On 12/14/2016 at 20:22, Norseman said:

Knoter litt videre med denne. 

 

Prøver å styre en Dimmer2, la oss kalle den spisestue, med S2 fra en annen Dimmer2, la oss kalle denne kjøkken. 

Altså, S2 tilknyttet kjøkken skal styre spisestue. Ifølge manualen er dette grei skuring, bare å legge inn assosiasjon på Gruppe 5 

 

Så jeg forsøkte å legge inn dette på kjøkkendimmeren. Group 5 assosieres med Nodenummer til spisestue. 

Fra før er kun Group 1 assosiert med Homeseer. 

Et klikk på S2, og det fungerer faktisk! Men ikke dimming, kun av og på (100%).

Så jeg sletter denne assosiasjonen, slik at assosiasjonslista viser kun en assosiasjon på Group 1 igjen.

Deretter legger jeg inn Group 5 på nytt, mot spisestue-node, men denne gang med Destination Endpoint 1.

Dette blir ikke lagret ser det ut til i Homeseer. Lista over assosiasjoner viser ingenting på Group 5

Men S2 fungerer fortsatt som av/på bryter.

Eneste måten jeg klarte å få denne assosiasjonen vekk på, var ved å ekskludere, og re-inkludere dimmeren.

 

Her må det være opptil flere bugs såvidt jeg kan skjønne? 

 

 

Har fått eksperimentert litt videre, har forsøkt å assosiere Group 4 på samme måte, og det oppfører seg likt som om hvis jeg assosierer Group 5. 

Er det noen som har fått til å styre en Dimmer2 med S2 fra en annen Dimmer2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner ikke hva jeg gjør feil.

Mulig jeg har misforstått dette med assosiasjoner grunnleggende.

Etter hvordan jeg har tolket manualen, skal jeg legge inn Group 5 for å styre en annen "multilevel" device.

Dette er assosiasjonene for Node 14, som skal styre Node 11. Assosiasjonen fungerer, men kun on/off.

For Node 11 har jeg bare en assosiasjon, og det er Group 1 til Homeseer. 

 

Screen Shot 2017-01-07 at 09.44.53.png 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Norseman skrev:

Ja, skjønner ikke hva jeg gjør feil.

Mulig jeg har misforstått dette med assosiasjoner grunnleggende.

Etter hvordan jeg har tolket manualen, skal jeg legge inn Group 5 for å styre en annen "multilevel" device.

Dette er assosiasjonene for Node 14, som skal styre Node 11. Assosiasjonen fungerer, men kun on/off.

For Node 11 har jeg bare en assosiasjon, og det er Group 1 til Homeseer. 

 

Screen Shot 2017-01-07 at 09.44.53.png 

 

Det ser riktig ut dette ?

Sjekk parameter 25 på kjøkkendimmeren din (node 14), og at denne står med value "0".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.