Fermate Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Jeg har en liten konkurranse med Moskus om dette. Her er det han ønsket seg: (Jeg poster min egen om litt) 2890 = Device for Cups 2891 = Device for Strength 2889 = Device for Brew (Start) Alexa make me 6 cups of coffee (Tallet går inn i Set Dev Value begrenset til 1-12) Alexa bekrefter antall kopper og spør om styrken Avhengig av styrke valget (normal) Alexa spør om hun skal starte traktingen Avhengig av styrke valget (her sterk, Weak er det samme) Alexa spør om hun skal starte traktingen Yes No Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 Mitt eget forslag var slik: Alexa, tell Homeseer to make me 5 cups of strong coffee. Alexa, tell HomeSeer to make me 1 cup of coffee eller Alexa, tell HomeSeer to make me 1 cup of normal coffee Bare ett lite problem: Når både CAPI og Set Device value er utfyllt så fyrer den ikke Set Dev value Så jeg må via et script med to forskjellige rutiner (en for strong og en for normal) og med antall kopper som parameter... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 Men siden jeg og kona begge liker Normal styrke så er dette den vi bruker: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaute Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Er det Smarter Coffee dere bruker? (https://www.prisjakt.no/product.php?p=3505241) Isåfall, fungerer den bra mot HS? Er det første bilde devicene fra Smarter Coffee i HS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 Ja det er Smarter Coffee Første bildet er en plugin for Smarter som Moskus (og litt jeg) har skrevet på i altfor lang tid... Planen er at den skal bli ferdig og releases Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 virker som det er et uferdig produkt, hverfall hvis vi skal tru denne karen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaute Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Så bra ? Fungerer det bra? Er det slik at det da vil være mulig å få tak i pluginet om en skaffer seg en Smarter Coffee etter hvert? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Veldig fornøyd med Smarter Coffe og plugin som jeg har vært så heldig å få teste. Eneste jeg har å klage på er at den kverner litt for grovt (selv på fineste setting), slik at kaffen med kvernede bønner blir litt svak. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 11 timer siden, MrTiger skrev: virker som det er et uferdig produkt, hverfall hvis vi skal tru denne karen. Da er det ikke sikkert du skal tru på denne karen. Styrt fra HS fungerer den knall! 11 timer siden, Gaute skrev: Er det slik at det da vil være mulig å få tak i pluginet om en skaffer seg en Smarter Coffee etter hvert? Det kan nok diskuteres, ja. Hvis du lover å kjøpe plugin'en når vi putter den i Updateren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaute Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 2 timer siden, Moskus skrev: 13 timer siden, Gaute skrev: Er det slik at det da vil være mulig å få tak i pluginet om en skaffer seg en Smarter Coffee etter hvert? Det kan nok diskuteres, ja. Hvis du lover å kjøpe plugin'en når vi putter den i Updateren. Herlig ? Da sier jeg ifra om jeg ender opp med å kjøpe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2017 Jeg er også veldig fornøyd med trakterenSent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DiderikFrom Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 6 hours ago, Moskus said: Da er det ikke sikkert du skal tru på denne karen. Styrt fra HS fungerer den knall! Men dere som har maskinen, i videoreviewet var det et par ting dere gjerne må kommentere: Har den virkelig ikke lokk til bønnene? Har dere ikke problemet med at den ikke registrerer kaffekannen? (Og, jeg antar det ikke er tilkommet noen automatisk kaffegrutfjerning.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 vuderer også denne, men jeg liker god kaffe:) Ser at det er flere som klager på at den ikke lager varm nok kaffe, produktet har en dårlig kvalitet, kvernen setter seg fast, mye kaffegrut søl er dette noe dere opplever også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 1 time siden, MrTiger skrev: Ser at det er flere som klager på at den ikke lager varm nok kaffe, produktet har en dårlig kvalitet, kvernen setter seg fast, mye kaffegrut søl er dette noe dere opplever også. Det ER forskjell på denne kaffetrakteren og Miele-maskinen vår, men det er det er også en forskjell i pris... Om det hadde stått mellom denne og en Moccamaster, så er jo valget soleklart denne. Fordi den er automatisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Ikke opplevd disse problemene som gjengis over. Det eneste jeg har å klage på er det jeg nevnte tidligere, litt grov kverning på fineste innstiling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Om en tar triksene fra disse løsningene her så kan en jo lage Moccamasteren automatisk og: Helle kaffi oppi: Fylle på vann: Noe annet en full kaffikanne kan vel bli litt tricky å få til men men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 15 timer siden, DiderikFrom skrev: Har den virkelig ikke lokk til bønnene? Dette lurer jeg også på... Mente også jeg leste noe om "one cup"-mode. Funker det? Eller vil man da koble ut sensoren slik at man risikerer å tømme kaffen utover benken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Jo, selvfølgelig har den lokk til bønnene. "One cup"-mode bruker jeg aldri selv, så kan ikke svare for det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 30. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2017 Ja den har lokk til bønnene. Ja rommet til bønnene kunne kanskje vært litt større for å kunne ta mere kaffe (vurderer å 3D printe en extender ramme ) Ja det er litt klønete å helle på vann bak kaffeboksen (Det er veldig fristende å legge fram vann så den kan fylle seg selv....) Ja deteksjonen av karaffelen er ustabil og det løses ved å ikke kreve at den er på plass for å kunne trakte Å ta ut ventilen i bunnen av filteret for å kunne trakte rett i en kopp ser jeg ikke vitsen med Det å bruke papir filter er bedre enn å bruke "gjenbruksfilteret" og mere miljøvennlig. Den lager absolutt varm nok kaffe Kvernen min har aldri satt seg fast Bruker du gode bønner lager den ypperlig kaffe Jeg er veldig fornøyd med den og elsker at den er fjernstyrt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 17 minutter siden, Fermate skrev: Ja deteksjonen av karaffelen er ustabil og det løses ved å ikke kreve at den er på plass for å kunne trakte ...hvordan? 18 minutter siden, Fermate skrev: Bruker du gode bønner lager den ypperlig kaffe Dette er kanskje det viktigste. Kjøper du kjipe bønner, så blir merkelig nok kaffen også kjip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 30. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2017 Du kan skru av det med appenSent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 6 timer siden, Fermate skrev: Å ta ut ventilen i bunnen av filteret for å kunne trakte rett i en kopp ser jeg ikke vitsen med Er det det som er "one cup mode"? Det er stort sett bare jeg som drikker kaffe, så lager som regel bare 1 kopp. Da hadde det vært bedre å lage rett i en kopp for å slippe å vaske karaffelen så ofte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 30. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2017 1 time siden, ZoRaC skrev: Er det det som er "one cup mode"? Det er stort sett bare jeg som drikker kaffe, så lager som regel bare 1 kopp. Da hadde det vært bedre å lage rett i en kopp for å slippe å vaske karaffelen så ofte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 4 minutter siden, Fermate skrev: Kan man likevel bruke karaffelen ved behov? Eller må man da sette den fjæra på plass igjen først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Finnes det en oversikt over API'et til denne, har endelig fått bestilt en og er "tom" for plugins på min Rpi så må få knotet i hop noe selv før jeg bytter ut Rpi'en i sommer en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.