Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva bruker dere til å lage grafer


Steinis

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Norseman said:

For som syns Jon00 Database charting er styr å sette opp, så skal han visstnok komme med en ny versjon som er lettere å konfigurere snart:

 

http://board.homeseer.com/showpost.php?p=1279993&postcount=822

 

Selv har jeg brukt et par dager på å finne ut at plugin'en skal reloades uten å restarte HS, men den startes ved å høyreklikke, og velge "Run as administrator", selv om brukeren jeg er logget inn med har administrator-rettigheter. 1f914.png 

Aj aj.. Jeg som akkurat har kjøpt devicehistory.. Det er så veldig mye enklere og virker mer stabilt enn Jon00DBC, men grafene er mye kjipere enn Jon00 sine.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Gjelsvik said:

Aj aj.. Jeg som akkurat har kjøpt devicehistory.. Det er så veldig mye enklere og virker mer stabilt enn Jon00DBC, men grafene er mye kjipere enn Jon00 sine.. 

Jeg forsøkte å kjøpe Device History -- ville bare ha noe enkelt, men får bare beskjed om at filen iikke kan lastes ned...

Edit: dvs. jeg forsøkte laste det ned, og det er vel bare trial i første omgang, men det gikk ikke.

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Gjelsvik said:

Hmm, du skal ikke laste ned noen fysisk fil, alt skjer via "plugin" butikken.. i HS. (Plugins->Manage->Additional interfaces)

Mulig jeg misforstod deg altså..

Jo, men når HomeSeer skal da installere feiler den med 'error saving the file' eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, DiderikFrom skrev:

Jo, men når HomeSeer skal da installere feiler den med 'error saving the file' eller noe slikt.

Linux? Selv-oppsatt? Rettigheter på bærtur?

 

Kan du sjekke om den ble lagret (slik den skal) i /Updates3-katalogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettighetene ser riktige ut, dessuten har jeg akkurat oppdater annet, og 'last update' ble endret av HomeSeer ved siste forsøk på å installere.

 

Jeg tror nok problemet skyldes:

 

"home.steveandkristie.com uses an invalid security certificate. The certificate expired on 24 November 2016 at 14:02. The current time is 16 December 2016 at 10:38. Error code: SEC_ERROR_EXPIRED_CERTIFICATE"

 

Dersom jeg klikker 'Release info", får jeg den meldingen. Den kommer jeg jo forbi med firefox, men hvordan jeg skal få gitt HomeSeer beskjed om ikke å bry seg, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/16/2016 at 10:44, Gjelsvik said:

Må gi beskjed til SKware da. 

Hvordan gjør man det, da? Ikke noen åpenbar måte gi dem beskjed.

Men poenget med å betale 30$ for noe dårligere enn Jon00s gratis og bedre løsning, var jo nettopp å slippe oppsett, konfigurasjon og tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Moskus said:

Du slipper ikke oppsett og konfigurasjon på noen av dem. Men Device History er enklere å bruke. 

 

Tilbakemelding gir vi jo alle uansett, for ellers beveger jo ikke verden seg videre. :) 

Det jeg forsøker å si er at jeg jo ikke har noen måte å komme i kontakt med dem på. Kanskje har dere som allerede har installert Device History tilgang til noe info, men jeg kan ikke finne noen forumtråd, e-post e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet er nok best, har fått svar der selv, men det han ikke kunne svare på bare ignorerte han.

 

Du kan jo også bruke [email protected]

 

"Appstore" til HS er litt så som så. Mye ymse. F.eks Blade sine plugins er fortsatt til salgs der, selv om det er flere år siden han svarte i trådene sine.

Endret av Gjelsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gjelsvik skrev:

F.eks Blade sine plugins er fortsatt til salgs der, selv om det er flere år siden han svarte i trådene sine.

Blade svarer nå stort sett regelmessig på forumet, og oppdaterer plugin'ene sine regelmessig også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel de trådene jeg har fulgt med på har han bare latt dø.. Ser ikke ut til at det så mye aktivitet på noen av underforumene hans heller. 

Når jeg undersøkte hvilke plugin jeg skulle gå for til grafing så var det jo en tråd på HS forumet der man ble advart om hans plugins da han ikke er aktiv lenger.

Undersøkte det litt mer nå nettopp, ser at han har sitt eget suportsystem som han vil at man skal bruke, så da er det kanskje derfor.. http://bladeplugins.no-ip.org/helpdesk/Login.asp

 

Uansett noe utenfor denne trådens emne dette.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 12/05/2016 at 11:56, Moskus said:

Device History.

 

Sett opp et event som genererer nye grafer når det passer (f.eks. når hstouch siden laster), og legg bildene (de er i png-format) inn i HStouch.

 

Du kjenner meg, jeg spør først og så graver jeg senere ;)

 

Hvis jeg ønsker å kjøre en sånn rapport si en gang pr døgn, eller eventuelt når en side lastes, så har jeg sett hvordan jeg genererer en chart, men jeg ser ikke helt hvor PNG-filen havner, OG om det for eksempel er mulig å knytte denne inn i en epost som sendes med status hver morgen (kun for test, ikke sikkert det er ekstremt nyttig pr i dag).

 

Er det et fast navn på fil som overskrives hver gang man kjører en spesifikk event/generering, og hvor er eventuelt den plasseringen?

 

Jeg sliter litt med å hente innhold for å sende på epost, eks snapshots fra kamera, om jeg ønsker å ha det sendt på en epost når trigget osv.

 

Edit: Jeg fant ut hvor filene havnet, nå er neste problem at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal kunne attache mer enn en fil til en epost. Er det noen måte å legge inn flere vedlegg i samme epost som sendes automatisk?

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TomB skrev:

Hvis jeg ønsker å kjøre en sånn rapport si en gang pr døgn, eller eventuelt når en side lastes, så har jeg sett hvordan jeg genererer en chart, men jeg ser ikke helt hvor PNG-filen havner, OG om det for eksempel er mulig å knytte denne inn i en epost som sendes med status hver morgen (kun for test, ikke sikkert det er ekstremt nyttig pr i dag).

Chart'ene havner i mappen "\html\skWare\DeviceHistory\images\chart". De får det navnet du bestemmer (mener jeg å huske).

 

5 minutter siden, mk1 black limited skrev:

HS er ikke så god på mer enn ett vedlegg dessverre.

Det er mulig det kan gjøres med scripting, men jeg har ikke undersøkt det noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Moskus said:

Chart'ene havner i mappen "\html\skWare\DeviceHistory\images\chart". De får det navnet du bestemmer (mener jeg å huske).

 

Det er mulig det kan gjøres med scripting, men jeg har ikke undersøkt det noe særlig...

 

Den lager så langt et helt sinnsvakt navn, _ef0a1473-3cf9-405e-a6fc-e2226ceb0156.png og _ef0a1473-3cf9-405e-a6fc-e2226ceb0156_full.png når jeg kjører en event som genererer et slikt chart. Mulig det kan legges inn et spesifikt navn, men ikke som jeg ser fra selve eventen. Hadde vært fint om den hadde gjort noe lignende som fra UltraNetCam3 hvor den sier last_snapshot:jpg eller lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.