Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trykksensor til sofa el stoler


Arne Johnny

Anbefalte innlegg

Er det noen på forumet her som kjenner til noen produkter som kan trigge når man setter seg i en stol eller en sofa og lignende?

 

jeg har Bevegelsessensorer i hele huset men sitter man stille så skrur lysa seg av :) har jo scener for film og besøk osv, men hadde vært smooth om det bare var noe som merket at man sitter og slapper av og :)

 

AJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Jeg har trykkmatter i utvalgte stoler med en pute oppå, kjøpt på Amazon og  koblet til den magnetsensor.

 

Men til sofaer er det verre...

 Vent nå litt... er det noe du ikke har? ;)

 

Endret av xibriz
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, xibriz skrev:

 Vent nå litt... er det noe du ikke har? ;)

Ikke så mye, nei... :P 

 

19 minutter siden, psv021 skrev:

Hva med lydmåler? Funker hvis du snorker når du slapper av...

Lyd i automasjonssammenheng blir litt mer "av" eller "på", og personlig tror jeg det er vanskelig å få til. Skulle hatt frekvensanalyse, og analyse av tidsvariasjon, og det tror jeg blir for avansert (les "dyrt") i vår sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Jeg har trykkmatter i utvalgte stoler med en pute oppå, kjøpt på Amazon og  koblet til den magnetsensor.

 

Men til sofaer er det verre...

tøft

har du noe link el no produktbeskrivelse på de mattene? og hvordan kobler du dette til magnetsensor? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎04‎.‎02‎.‎2017 klokken 19.10, Arne Johnny skrev:

tøft

har du noe link el no produktbeskrivelse på de mattene? og hvordan kobler du dette til magnetsensor? 

Det er maaange år siden jeg kjøpte dem, men jeg lurer dæven meg på om det er denne: https://www.amazon.com/Ideal-Security-Inc-SK630-Pressure/dp/B00GUNX7WY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1486328546

 

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.2.2017 klokken 22.34, iceball skrev:


Grunn til at du ikke bruker disse i senga for deteksjon av tilstedeværelse? Vet du har eightsleep nå, men tenkte før.

 

Jeg har prøvd samme matte i sengen vår, men ga opp til slutt. Det skal nokså mye til for att den registrerer trykk, så om det skal fungere tilfredsstillende så må

matten ligge oppå overmadrassen (ihvertfall hos meg). Å ligge på stiv plastikk med kun laken i mellom er ikke særlig behagelig. Av samme grunn synes jeg det fungerer dårlig å sitte på også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎11‎.‎02‎.‎2017 klokken 22.34, iceball skrev:

Grunn til at du ikke bruker disse i senga for deteksjon av tilstedeværelse? Vet du har eightsleep nå, men tenkte før.

Høres tåpelig ut, men vi sleit dem ut. De ble rett og slett fortere ødelagt i senga enn på en stol (den vi har på kjellerstolen har sikkert vært der 7-8 år nå, kanskje enda lenger).

 

Mattene ligger heller ikke i ro, og sklir rundt mellom madrass og overmadrass. Prøvde en periode å tape dem fast, men det holdt heller ikke lengden.

 

 

3 minutter siden, Zeta_R skrev:

så må matten ligge oppå overmadrassen (ihvertfall hos meg)

Det problemet hadde jeg ikke. De trigget fint hvis de ble plassert under skuldre og hodet under overmadrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blodstrupmoen skrev:

Det er vel det minste problemet. Bildeler leveres over disk og via nettbutikker overalt.

Ok, da tar du gjerne utfordringen med å finne en "person i setet"-sensor? ;)

 

 

8 minutter siden, Tore Andre Rosander skrev:

Denne sensoren burde være midt i blinken https://www.sparkfun.com/products/9376

Litt liten range på den, 10 kg er jo ikke mye.

 

Jeg har nettopp bestilt et par last-sensorer på eBay opp til 100 kg og 150 kg, så får vi se. :)

Kunne være praktisk å ha under sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.