Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Oppkobling av trafo til MS6


Reidar Gjertsen

Spørsmål

Jeg skal koble opp en Multisensor 6 i taket og har grublet litt på strøm til den. Jeg har 230V tilførsel til en spotkasse som jeg tenkte dette skulle monteres i. 
Jeg fikk litt tips tidligere og Heatit sin transformator ned til 5V virker som en grei løsning, men jeg er litt usikker på koblingen på 5 pin på USB.

koblingsskjema for trafo viser at mellom lasten skal det gå kanel fra 5V og til 0V. På USB terminalen er det fem tilkoblingspunkt. S, +, D-, D+, og -.

Jeg har koblet 5V mot + og 0V mot -, men jeg vet ikke helt om det er riktig. Kan noen hjelpe med dette?IMG_7986.thumb.jpeg.5716ff695f277c130e53f95d7d5cfef2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
LaStrada skrev (3 timer siden):

Se dette bildet. Her ser du at D betyr «Data». Så da antar jeg du har koblet korrekt om du har brukt + og -

usb-wiring-connection.jpg?fit=1024,768

Jeg så på dette bildet og antok før det at D stod for data. Jeg skjønte bare ikke hva som evt måtte gjøres med jord, og siden dette bildet viste fire pins og min har fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Reidar Gjertsen skrev (53 minutter siden):

Okei, så det vil tilsvare jord da? Jeg trenger vel ikke det i dette tilfellet så jeg går ut i fra at sånn jeg har koblet er rett.

Nei. Ground = jord. Shielding = skjerm. Må bare presisere for å unngå misforståelser her, ettersom GND = Ground = -. Ikke skjerm.

Skjermen er metallet som ligger rundt lederene. Du ser det på bildet på den åpne enden av kabelen. 4 ledere + skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.