Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ikea trådfri 30 % 16-29 oktober


iceball

Anbefalte innlegg

1 time siden, Andreas skrev:

Gu10 vanlige 50 stk

Gu10 fargetemp 10 stk 

Fjernkontroll 10 stk

Bevegelse 10 stk

Noen e27 også

60 stk GU10, totalt over 80 "noder"... kunne jo vært lønnsomt å heller satt en vanlig Z-wave dimmer på strategiske steder og så brukt Ikea LED-belysning.

 

MEN en ting må du sjekke: Vanligvis har Zigbee hub'er en øvre grense som er nærmer 40-50 noder i praksis, ikke den teoretiske 256. Jeg ville sjekket om RasBee har en tilsvarende grense....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparte 1951kr så jeg bryr meg ikke..

 

Har z-wave dimmere også!

Jeg ser jo på ikeas hjemmeside at huben deres takler 100 pærer i grupper på 10, og det tror jeg holder for meg kombinert med tradfriseer.

 

Vil ha fjernkontrollene og bevegelsesensorene inn via  Conbee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Andreas skrev:

Jeg ser jo på ikeas hjemmeside at huben deres takler 100 pærer i grupper på 10, og det tror jeg holder for meg kombinert med tradfriseer.

Ja, det gjenstår vel å teste denne begrensningen i praksis. Det er mulig hub'en krangler når HomeSeer etterspør status på pærer på så mange pærer.

 

Svigermor har 12-15 pærer og Trådfri hub'en der er litt kranglete av og til.

 

 

9 timer siden, Andreas skrev:

Har z-wave dimmere også!

Ikke bruk Trådfri-pærer der du har Fibaro-dimmere, da ødelegger du sannsynligvis (minst) en av delene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Moskus skrev:

....

Ikke bruk Trådfri-pærer der du har Fibaro-dimmere, da ødelegger du sannsynligvis (minst) en av delene.

 

Gjelder det for Hue også, dvs at Fibaro + Hue sammen er en dårlig ide? 

(at det er uøkonomisk og unødvendig skjønner jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, borg1n skrev:

 

Gjelder det for Hue også, dvs at Fibaro + Hue sammen er en dårlig ide? 

(at det er uøkonomisk og unødvendig skjønner jeg)

 

Det er vel dimmer + trådfri/hue som er problemet. on/off + trådfri/hue ser jeg ingen problemer med.

Endret av xibriz
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var innom nettsiden til IKEA i går og da var Gatewayen tilgjengelig på nett, men det er den ikke i dag.

 

Lurer på om det var en feil eller om den er utsolgt på nett. Jeg er ganske sikker på at den var tilgjengelig for jeg ble overrasket da jeg vet at den ikke har vært tilgjengelig tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mk1 black limited skrev:

Apropos - noen som har vært innom Furuset de siste dagene og sett hva de har igjen av Trådfriprodukter? Stoler ikke helt på lagerstatus fra nettsiden til Ikea :)

Var innom der på onsdag. Ikke noe hull i hyllene så vidt jeg kunne se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.