Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kina-plug


gjomle

Anbefalte innlegg

Det skjer også med norskkjøpte kinaprodukter. En av mine Clas Olsson pærer sa poff og luktet skunk! Inni var det en kondensator der bare stilkene sto igjen, resten var bøss. Men den tok ikke fyr, det skal den ha takk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Får vel sitere Einar: 

On 10/28/2017 at 20:53, Einar said:

Det skjer også med norskkjøpte kinaprodukter.

 

Jeg har opplevd 2 ganger at produkter feiler skikkelig, og i begge tilfeller var det norskkjøpt og billig. Jeg demonterte begge, og de var helt håpløst satt sammen med kaldloddinger over alt. 

 

Den nevnte pluggen har jeg også demontert, og dette så veldig bra ut, også komponentene som er loddet for hånd. 

(Jeg har et gammelt Produksjonselektroniker fagbrev, så jeg vet noen lunde hvordan det skal se ut. :) )

 

Man skulle fått en opptelling på hvor mange som har hatt trøbbel i forhold til antallet solgt, da har man noe å måle på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte en å er forsåvidt fornøyd. Om den sier pang i det den settes i veggen for første gang så høres det ut som at QC på fabrikken har tatt seg en tissepause i det den gikk forbi på samlebåndet. Så sant den ikke smeller i det den settes i stikket så er man et stykke på vei jeg tok selv å stresstestet den under kontrolerte forhold ved å plugge i en 2500W ovn for å se om det gikk noe varmgang. Sto på i ca 3 timer uten problem. Men som nevnt dette er jo et kinaprodukt som alle andre å vi vil alltid oppleve feil. Min plan er å bruke den til lave laster som tak lyset i garasjen plugger ikke denne i elbilen med det første. Men om skrekken er et faktum vil husforsikringen dekke det? Dette er jo et produkt som ikke er CE merket eller noe slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et par mikromoduler (Aeon Labs DSC19 et eller annet) til å styre varmekabler med, de har vel max 10A, men nok til mine kabler på ca 1200w & 1600w, de har fungert uten noe tull nå i snart 2 år, blir styrt av hjemmelaget arduino termostat :D

 

På VVT har jeg ikke noe styring, annet enn et rele som ligger i parallell med elementet, så HS vet når VVT er på og ikke, og beregner forbruket utifra hvor lenge den ligger inne av gangen (siden det er en kjent, fast belastning).

 

Bruker en Fibaro wall plug på tørketrommelen, har fungert uten problemer i over 2 år, er inverter trommel da, så på en hel tørkesyklus på 2,5time bruker den tilsammen mellom 0,7-1,3kWh, hadde nok vær mer skeptisk å brukt den pluggen til større laster, den er liten og har hørt det kan bli varm ved høy belastning.

Et alternativ er jo å bygge inn en mikrobryter bak stikken, du får jo de som tåler opptil 16A, evt finnes også denne heavy duty saken fra Aeon Labs som skal takle opptil 30A tror jeg det var, kanskje noe for elbilen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, clio75 skrev:

Hva bruker dere på ting som bruker litt strøm da ? 
Som feks vaskemaskin, vvtank varmekilder,  etc ? 

Bruker Aeotec Smart Switch Gen 5, tåler vel 16A.

Den er vel kanskje utgått(mulig noen har den enda) for den nye modellen, Aeotec Smart Switch 6. Usikker på om den tåler like mye, men den tåler vel mer enn en del andre kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Gaute said:

Aeotec Smart Switch 6

Tronica sier 13 A, men det holder for Tørk og vaskemaskin. 

 

15 minutes ago, Actibus said:

Aeon Labs som skal takle opptil 30A

40 A IFG Tronica 8-) 

 

Takk for tips. Er ikke vanskelig å finne ting å bruke penger på i alle fall. Ønskelista kan fort bli lang i år ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/23/2017 at 15:10, Dabis1705 said:

Men om skrekken er et faktum vil husforsikringen dekke det? Dette er jo et produkt som ikke er CE merket eller noe slikt. 

 

Dette spurte jeg Gjensidige om, og de forsikret (pun) meg om at det ikke var noen grunn til avkorting så lenge den var merket med de riktige godkjenningene, og det er den. :)

De krever ikke at forbruker "Beviser" at merkingen er korrekt/verifiserbar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.