Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ring hytta varm e.l.


Anbefalte innlegg

Har investert i hytte, og den skal jo automatiseres. I og med at den ligger et stykke unna er det behov for å kunne slå ting av/på ved behov. Rutere som henger seg f.eks...

 

Regner jeg må ha en sånn ring hytta varm -dings, som kan bryte strømmen pr. sms. Er det det folk bruker, eller finnes det andre løsninger?

 

Type og pris er fint å få tips om, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilnett-ruter som henger seg er ikke helt ukjent. (Huawei B593, 4g) 

For ca 3 år siden anskaffet jeg et digitalt koblingsur fra Clas. (Borte fra sortiment nå.)

Stenger strømmen 1 minutt hver natt. Det løste problemet,

Kanskje ikke helt 100% perfekt å bare stenge strømmen men har ikke hatt problemer etter dette.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et Option iCON 7.2 USB 3G modem på nettet for NOK 50. Jeg slet skikkelig med å få det opp å gå. Jeg prøvde med en dd-wrt ruter og en Asus ruter som skulle støtte 3G USB, men uten hell.

Så kjøpte jeg en gammel Dovado 3GN-ruter til NOK 80, og det funket med en gang. Det fine med den er at den kan sende eller ta i mot SMS. Jeg kan altså koble opp eller ned 3G ved å sende SMS til ruteren.

Samlet pris NOK 130, og så en knapp hundrings i frakt, da.

 

Vi får ikke landstedet før om to dager, men testet hastigheten er helt OK her hjemme. Det holder i massevis på landstedet. Jeg vet ikke hvordan dekningen er der uansett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DiderikFrom skrev:

Så kjøpte jeg en gammel Dovado 3GN-ruter til NOK 80, og det funket med en gang. Det fine med den er at den kan sende eller ta i mot SMS. Jeg kan altså koble opp eller ned 3G ved å sende SMS til ruteren.

Samlet pris NOK 130, og så en knapp hundrings i frakt, da.

Absolutt interessant! :)

Hvor kjøpte du det? Finn.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Finn.no

 

Det startet med at jeg kjøpte modemet. Det valgte jeg helt tilfeldig fordi det var det billigste som kom opp første gang jeg søkte.

 

Ruteren researchet jeg meg frem til. Jeg forsøkte først en Asus-ruter jeg jadde, og en dd-wrt ruter jeg hadde, men de funket altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et alternativ er jo kanskje å kjøpe en router som er ferdig konfigurert for 4g

jeg kjører mitt nett via en huawei B593s 4G router fra Netcom/telia, men jeg har ikke vært borti at den henger seg særlig ofte, hittil i år har jeg vel restartet den 1-2 ganger pga tregt nett utenom de gangene jeg har endret noe på config.

den bryr seg heller ikke noe om at jeg bryter strømmen på den, ca 1-3 min etter strømstans er den oppe å går igjen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.