Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Wifi styrt belysning?


macverk

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg skjønner...

Det jeg tror feiler, er at qubino flush 1 relay blir stående på når du slår det "På".

Mens din downlights styring forventer en puls. (det får den av impulsbryteren)

Det vil gi samme resultat som at du holder inne impulsbryteren hele tiden (dimming egentlig)

I tillegg vil jo "Av / På" pulsen fra qubino flush 1 relay ikke komme gjennom lysbryteren når den er en pulsbryter. (Mulig tegningen her er upresis)

"L" kan heller ikke koples inn på samme punkt på downlights styring som pulsen skal inn på.

Du må nok lage løsning hvor du skiller tilførsel og puls ... (mulig det er feil på¨tegning)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til moskus: jeg  endre på parameter 1, men det endret ikke noe.

Takker for innspill, jeg ser nå ganske klart at jeg ikke har koblet riktig dersom jeg ønsker å slå av/på lyset ved hjelp av qubino flush rele, men jeg klarer desverre ikke se for meg hvordan den bør kobles.

Fra før har jeg bare en veggbryter(impulsbryter) som har tilkoblet L( brun inn) og går ut til dimmer inngang (sort kabel) på den kombinerte driver/dimmer uniten.

Dersom jeg kunne brukt en driver som kan styre flere downlights, kan det være ett bedre alternativ då jeg kan installere en qubino/fibaro dimmer,  da får jeg i pose og sekk.

Finnes det drivere som kan kobles til 6stk downlights, kunne dette vært ønskelig da jeg ellers er redd det blir for kostbart. 

 

 

Endret av macverk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.