Gå til innhold
  • Bli medlem
Kristian

Selger: LED GU10, Z-wave og Nexa komponenter

Anbefalte innlegg

Har gjort om og bygd om på en del, og rydder nå i gamle komponenter. Selger derfor unna en hel del forskjellige deler.

Bor i Bergen, det enkleste er henting el. levering i Bergen, men kan også sende.

Prisene er åpen for diskusjon. Ønsker å selge mest mulig samlet, så har satt opp "pakkepris" nederst. Kommer derfor til å vente noen dager før det er aktuelt å begynne å selge enkeltkomponenter.

• 14 stk Sirius 3W Led GU10-pærer. 2700K, 270 lumens, RA90%, 45 grader spredning, dimbar. Brukt 2-3 år. Nypris 239 kr/stk. 500 kr, kun samlet. Link
  • 1 stk Unilamp 6W Led GU10-pære, dim-to-warm. 2000-3000 K, 38 grader spredning, 380 lumen, RA 95%. Ubrukt. Nypris 269 kr på Elektroimportøren, selges kr. 140. Link
  • 1 stk Widom WPM1.04S Z-wave mikromodul relé, maks 3000 VA. Lite brukt. Nypris 668, selges kr. 350. Link
  • 1 stk Vision Z-wave repeater, kr. 250. Link
  • 2 stk Fibaro Z-wave wall plugs, FGWPE/F-101. Maks 2500 watt. Dette er den omstridte versjon 1 som jeg tror det endte med salgsforbud mot, selges derfor billig. 80 kr /stk eller 150 kr samlet. Link
  • 1 stk Zipato Z-wave RGBW-pære E27. Versjon 1. 150 kr.
  • 1 stk Nexa Signalforsterker LEST-701. Kr. 100. Link
  • 2 stk Nexa EYCR-200 plugin-dimmer. 3-24 watt for LED, 20-200 watt for glødepærer. 85 kr/stk eller 150 kr samlet. Link
  • 2 stk Nexa EYCR-2300 plugin relé, maks 2300 watt. 85kr/stk eller 150 kr samlet. Link
  • 3 stk Nexa LWMR-210 innbygningsdimmer, maks. 210 watt. Ikke for LED. 75 kr/stk eller 200 kr samlet. Link
  • 1 stk Nexa WMR-3500 innbygningsrelé, maks 3500 watt. Ikke versjon 2. 75 kr. Link
  • 1 stk Nexa LCMR-1000 innbygningsrelé, maks 1000 watt. Uåpnet i forpakning. 100 kr. Link
  • 2 stk Nexa CMR-100 innbygningsdimmer for LED og glødelamper. 85 kr/stk eller 150 kr samlet. Link
  • 5 stk Nexa WTE-2 doble (4-vegs) trådløse veggbrytere. Passer i bl.a. Elko rammer. 125 kr/stk eller 500 kr samlet. Link
  • 1 stk Anslut trådløs dobbel veggbryter, uåpnet i forpakning. 25 kr. Link
  • 1 stk Prologue trådløs temperaturgiver. 40 kr. Link

"Pakkepriser":

• Alle lyspærer: 600 kr
  • Alle Z-wave komponenter: 700 kr
  • Alle Nexa/Anslut/Prologue komponenter: 1300 kr

Har ikke sjekket batteri i batterikomponenter. Og det er mulig Z-wave komponenter må ekskluderes før de kan inkluderes i nettverk. Alt har virket da det var i bruk.

Endret av Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 11/26/2017 at 17:54, Kristian said:

2 stk Fibaro Z-wave wall plugs, FGWPE/F-101. Maks 2500 watt. Dette er den omstridte versjon 1 som jeg tror det endte med salgsforbud mot, selges derfor billig. 80 kr /stk eller 150 kr samlet. Link

Har du disse fortsatt? Tenkte kanskje å bygge de om til relèmoduler til noe annet enn 230V. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Dustehuset
      Jeg trenger åtte røykvarslere med funksjonen "varsler én varsler alle uavhengig av hub“, men hvor det også mulig at Home Assistant plukker opp at det går en alarm. Ønsker dette for at alle røykvarslerne alltid skal varsle uavhengig om hjemmeautomasjonsystemet er i drift eller ikke.

Har allerede testet FIBARO z-wave, som kun kan seriekobles via z-wave. 
      Har lest en del tråder her hvor det antydes at ett av produktene fra Popp kan seriekobles med mer enn 3 enheter. Kontaktet Popp for å avklare hvilke av deres produkter som løser mitt behov og fik svar at alle deres røykvarslere har en begrensning på tre enheter.

Så da er mitt spørsmål om det er noen som har løst dette.

Jeg vurderer å hacke en "dum" seriekoblet røykvarsler,  med en nodemcu e.l
    • Av Bendik
      Jeg har en Popp Strike lock control (https://www.popp.eu/products/actuators/strike-lock-control/ ) som jeg sliter med å installere.
      Inne så har vi i dag en manuel trykk knapp som når man trykker inn kobler to ledninger som "buzzer" mens låsen er åpen.

Noen som har erfaring med å installere dette? Jeg har forsøkt å installere den, men ikke fått det til.
      Jeg tenker i første omgang bruke batteri.

Tenkte jeg kunne parallell koble det slik at manuell knapp ville virke som normalt.

• Av Christopher
      Hei alle sammen. Er helt ny bruker av HS!
      Vi jobber for tiden med totalrehabilitering av enebolig og har valgt å følge @Moskus anbefalinger i Homeseerskolen, og planlegger i første omgang lysstyring, varmestyring (vannbåren). Har derfor kjøpt Qubino flush dimmere, vindus/dør strips, Z-water, Heat-it termostater og Fibaro multisensorer. Jeg har installert HS3 PRO m/ SmartStick+ på en Win10 PC.

Men jeg får ikke koblet opp noen devicer!

Har forsøkt både via webgrensesnittet  og Z-tool+. Når jeg velger Add device (både normal og unsecure) mottas ingen signaler. Jeg har forsøkt å aktivere både Qubino flush dimmer vha. 3 bryterklikk, og Fibaro multisensor vha. knapp (lyser blått). Kodelinjene bare tikker og går, og etter en stund får jeg feilmelding.
      I starten var det ikke kontakt mellom Z-tool+ og HS, men etter å ha slått av brannmur, så fant de hverandre. 
      Jeg sitter i samme rom som dimmeren og multisensoren ligger rett ved siden av Smartstikken.

Antar at det bare er brukerfeil, men jeg har problemer med å feilsøke. Har avinstallert og fulgt installasjonsvideo på web og dobbeltsjekket mot Homeseerskolen, men klarer ikke finne ut hvor feilen oppstår. Noen som kan hjelpe?
    • Av TimberSmart
      Hei
      Vi har akkurat leid ut en hybelleilighet med 6 Heatit Z-wave varmesoner (4 med varmefolie og 2 med varmekabler). Det er også montert Aeotec Nano dimmere på alt lys (6 stk.)
      Nå viser det seg at leieboer har lyst til å styre dette på smart vis...
      Det jeg trenger er tips til billig og bra boks for styring... det er (Wifi og internet i leiligheten).
      Alle tips mottas med takk og glede.
    • Av Moskus
      Inspirert til å løse @toonwolf sitt problem. 

Se under:
      Sub Add(ByVal inputArgs As String) 'Input: RootReference;place;NewPin 'Example: 342;65;1234 hs.WriteLog("Add user", "Adding user...") Dim interfaceID As String = hs.GetINISetting("Interfaces", "IFace_0_Unique", "", "Z-Wave.ini") hs.WriteLog("Add user", "InterfaceID: " & interfaceID) Dim rootDeviceRef As Integer = inputArgs.Split(";")(0) Dim place As Integer = inputArgs.Split(";")(1) Dim PINnumber As Integer = inputArgs.Split(";")(2) Dim PINstring As String = PINnumber.ToString("0000") Dim nodeNumber As String = ZwaveUtil_GetNodeIdByRef(rootDeviceRef) hs.WriteLog("Removing user", "Node number: " & nodeNumber) Dim configResult = hs.PluginFunction("Z-Wave", "", "AddUserCodePin", {nodeNumber, place.ToString, PINstring, "TEST-user", interfaceID}) hs.WriteLog("Add user", "Done with result " & configResult.ToString) End Sub Sub Remove(ByVal inputArgs As String) 'Input: RootReference;place 'Example: 342;65 hs.WriteLog("Removing user", "Removing user...") Dim interfaceID As String = hs.GetINISetting("Interfaces", "IFace_0_Unique", "", "Z-Wave.ini") hs.WriteLog("Removing user", "InterfaceID: " & interfaceID) Dim rootDeviceRef As Integer = inputArgs.Split(";")(0) Dim place As Integer = inputArgs.Split(";")(1) Dim nodeNumber As String = ZwaveUtil_GetNodeIdByRef(rootDeviceRef) hs.WriteLog("Removing user", "Node number: " & nodeNumber) Dim ConfigResult = hs.PluginFunction("Z-Wave", "", "RemoveUserCodePin", {nodeNumber, place.ToString, interfaceID}) hs.WriteLog("Removing user", "Done with result " & ConfigResult.ToString) End Sub Public Function ZwaveUtil_GetNodeIdByRef(ByVal deviceId As Integer) As Integer Dim nodeId As Integer = -1 If (deviceId > 0) Then Dim device As Scheduler.Classes.DeviceClass = hs.GetDeviceByRef(deviceId) If (device IsNot Nothing) Then Dim pdata As HomeSeerAPI.PlugExtraData.clsPlugExtraData = device.PlugExtraData_Get(hs) If (pdata IsNot Nothing) Then nodeId = pdata.GetNamed("node_id") End If End If Else Throw New System.Exception("Device not found: " + deviceId) End If Return nodeId End Function  
  • Opprett ny...