Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppgradere HS3-serveren fra Win7 til Win10 ?


DrLaban

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte fra Win7 til 10 for noen uker siden. Det gikk helt knirkefritt, utenom et par punkter:

  • Jeg fikk en HTTP-driver sak kjørende som måtte stoppes via registeret (HKLM\System\CurrentControlSet\HTTP).
  • HS3 må kjøres som Administrator (og på den lokale brukeren, ikke på System) ellers vil ikke scrips kjøre
  • Jeg fikk ikke HS3 til å starte automatisk av ukjente grunner. Tidligere startet jeg den fra Belkin USB-over-Network hub, men den startet ikke som admin.

 

Faktisk litt flere problemer enn jeg hadde forventet, men jeg lurer på om mye av dette hadde blitt fikset om jeg hadde installert HS3 oppå seg selv en gang til. Det finner jeg ut ved neste oppdatering.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå 3 dager etter oppgraderingen til Win10, og det har vel ikke vært de mest stabile dagene i Homeseer-installasjonens liv.. :P 

 

I natt så skrudde VMen seg av. Mistenker at det er Windows Update som har holdt på å surre. Har nå sørget for at maskinen ikke installerer automagisk.

En ting hadde vært at den rebootet, men at den skrudde seg helt av er jo ett mysterium.

 

I tillegg sliter jeg nå litt med USB-serveren min (Silex DS-510) hvor UZB1 og RFxcom sitter montert. Denne har vært dønn stabil under Window 7.

Nå feiler UZB1 under oppstart av Homeseer etter en reboot. Jeg må enten gå inn under plugins og disable og enable UZB1.

Etter det så er alt OK. Har siste versjon av firmware og drivere (win10 kompatible) til DS-510.

 

Ymse feilmeldinger i event-loggen til Win10. Holder på å luke unna litt her. Ligger bl.a. en del scheduled tasks for Media Center som tydeligvis lå inne på Win7.

Disse jobbene har jeg nå slettet. 

 

Den her har jeg hatt en stund men klarer ikke finne ut av hva det skyldes. Noen som har tips til denne?

08.07.2016 14:28:17 ~!~JowiHue~!~Error: (FindBridgesSelf):Column 'BridgeSerial' does not allow nulls.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Har du oppdatert Silex-driverne? Den prøver seg først med Windows 7-drivere, men det har kommet egne Windows 10 drivere. Hadde ikke problemer med sistnevnte.

Ja. Kjører 4.0.1. Trodde kanskje det var at jeg startet homeseer litt for kjapt, men uansett hvor lenge jeg venter så feiler zwave under oppstart. Men ikke alltid... :(

 

silex.png

 

Det jeg stusser litt på er selve driveren til UZB1 - den er jo ikke oppdatert siden 2013..... :o 

 

uzb.png

Endret av DrLaban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette være årsaken?

UZB1: Controller firmware version: 5.2

Meldingen jeg får ved restart/oppstart er:

UZB1: The UZB1 interface did not respond to the request for the HomeID and Node - it may be disconnected or malfunctioning (2)

 

Har det kommet en enklere måte å oppgradere firmware på UZB1 nå - mener å huske at det ikke fantes noen muligheter å gjøre dette via windows?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, DrLaban skrev:

Kan dette være årsaken?


UZB1: Controller firmware version: 5.2

Meldingen jeg får ved restart/oppstart er:


UZB1: The UZB1 interface did not respond to the request for the HomeID and Node - it may be disconnected or malfunctioning (2)

 

Har det kommet en enklere måte å oppgradere firmware på UZB1 nå - mener å huske at det ikke fantes noen muligheter å gjøre dette via windows?!

 

Jeg gjorde dette i går, fungerte helt fint :)

http://forums.homeseer.com/showpost.php?p=1217794&postcount=25

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Jeg gjorde dette i går, fungerte helt fint :)

http://forums.homeseer.com/showpost.php?p=1217794&postcount=25

 

Takker og bukker! Selv om jeg fikk rimelig høy puls ett øyeblikk....

 

Alt så OK ut etter at jeg startet Homeseer igjen, men ingen z-wave devicer reagerte på kommandoer fra HS.. :o 

En reboot av hele HS-serveren + at jeg tok UZBen ut og inn av Silex-serveren fikset biffen. All good :D 

 

Edit: Har stoppet og startet HS noen ganger nå, og ser ut som feilen jeg hadde har forsvunnet.

 

jul-12 12:25:54	 	Z-Wave	UZB1: Controller firmware version: 5.6
Endret av DrLaban
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.