Moskus Skrevet 11. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2021 1 time siden, Go4IT skrev: Hmm - ingen grafikk for "Price Current Price"-device'en når prisen er over 175 øre... Haha! Det har du rett i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
darkZ Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg har ikke lest alle 675 postene her, så mulig det er besvart før ;) Men gjør Tibber noen Power-ups tilgjengelig i API`et eller er det kun pris og forbruksdata? Har nettopp kjøpt 2xSensibo og ser nå at MelCloud er tilgjengelig som Power-up, og om dette kunne brukes til å styre varmepumpene fra HS har jeg 2xSensibo til overs.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2021 41 minutter siden, darkZ skrev: Men gjør Tibber noen Power-ups tilgjengelig i API`et Nix. 41 minutter siden, darkZ skrev: Har nettopp kjøpt 2xSensibo og ser nå at MelCloud er tilgjengelig Kan vel styre dem fra HomeSeer...? https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/4247-sensibo-homeseer-plugin/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
darkZ Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 1 hour ago, Moskus said: Kan vel styre dem fra HomeSeer...? https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/4247-sensibo-homeseer-plugin/ Jepp, det var den opprinnelige planen, men har ikke fått satt det opp enda. Varmepumpene har Wifi, så om jeg enkelt kunne fått integrert MelCloud hadde jeg ikke hatt behov for Sensiboene. Men går tilbake til opprinnelig plan🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terje Klungervik Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Viser API'en noen av analysene? F.eks få ut hvor mye elbilen har ladet for og kostnad pr mnd/år? Eller hvor mye som går til oppvarming osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 15 timer siden, Terje Klungervik skrev: Viser API'en noen av analysene? F.eks få ut hvor mye elbilen har ladet for og kostnad pr mnd/år? Eller hvor mye som går til oppvarming osv? Nei, dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune L2 Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 Får ikke åpnet plugin. Har kopiert filer til Homeseer mappe. Restartet på men fungerer fortsatt ikke. Noe forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 På 14.2.2021 den 10.27, Rune L2 skrev: Noe forslag? Kan du vise hva loggen sier når du starter TibberSeer? På 14.2.2021 den 10.27, Rune L2 skrev: Har kopiert filer til Homeseer mappe. Gjelder det mappene også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune L2 Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 2/15/2021 12:23:30 Legacy-Plugin RFXCOM 41 (CheckSensors) inp sensor:176 2/15/2021 12:23:21 HomeSeer Plug-In Finished initializing plug-in TibberSeer 2/15/2021 12:23:21 HomeSeer Starting Plug-In TibberSeer loaded in 5211 milliseconds 2/15/2021 12:23:21 HomeSeer Error Initializing plug-in(2): TibberSeer Instance::Disconnected before response received.STACK: at HSCF.Communication.ScsServices.Communication.RequestReplyMessenger`1.SendMessageAndWaitForResponse(IScsMessage message, Int32 timeoutMilliseconds) at HSCF.Communication.ScsServices.Communication.RequestReplyMessenger`1.SendMessageAndWaitForResponse(IScsMessage message) at HSCF.Communication.ScsServices.Communication.RemoteInvokeProxy`2.Invoke(IMessage msg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) at Scheduler.PluginHolder.InitIO(String PortNumber) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces() 2/15/2021 12:23:21 HomeSeer Info Plugin TibberSeer with ID: and Instance: has disconnected 2/15/2021 12:23:16 HomeSeer Starting Plug-In Initializing plugin TibberSeer ... 2/15/2021 12:23:16 HomeSeer Info Plugin TibberSeer has connected. IP:127.0.0.1:51833 2/15/2021 12:23:14 Legacy-Plugin RFXCOM Error: 41 (decode_InterfaceMessage) wrong transceiver type selected! 2/15/2021 12:23:14 HomeSeer HSTouch Server Debug 12:23:14:9344 ~ Value change ref:11 Address:X_TRX[1]Q NewVal: 1OldVal: 1 2/15/2021 12:23:14 Legacy-Plugin RFXCOM Error: 41 (decode_InterfaceMessage) transceiver 1 off-line! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune L2 Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Har kopiert alle filene i undermapper også. Men ser att den ene undermappen har flere filer en det jeg kopierte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 Hmm! Ja, det var jo ikke særlig hjelpsomt. Kan du sjekke oppgavebehandler/task manager om at HSPI_TibberSeer.exe ikke allerede kjører? 1 time siden, Rune L2 skrev: Men ser att den ene undermappen har flere filer en det jeg kopierte. Øh... jaha? Hvilke filer er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Jeg har samme problemet, men fungerer så lenge jeg ikke kjører igang Pulse. Kjører jeg igang Pulse, så feiler det med samme feilmelding. Jeg har forøvrig noen "merkelige", men tilsvarende feilmeldinger, fra Device History også, akkurat som det er noe "annet" som mangler i HS. Device History fungerer ikke i det hele tatt, om jeg ønsker å lage graf for en av de monitorerte devicene. Jeg mistenker det kan være en felles feil, som kanskje ikke er spesifikk til Tibber plugin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 6 minutter siden, Truls skrev: Jeg har samme problemet, men fungerer så lenge jeg ikke kjører igang Pulse. Kjører jeg igang Pulse, så feiler det med samme feilmelding. HS3 eller HS4? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 HS4 versjon 4.1.11.0, men vært slik "lenge", mener Device History fungerte helt i starten på HS4, men har sluttet å virke. TibberSeer har jeg ikke fått til å virke med Pulse, verken med HS3 eller HS4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 Det er rart, for det skal ikke være noe spesielt som skjer med Pulse aktivert. Utenom at hvis man ikke har lagt til Tibber.SDK.dll i \bin\TibberSeer så vil den ikke starte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune L2 Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 Disse filene er der oppgavebehandler/task manage Finner ikke HSPI_TibberSeer.exe Men finner mange andre programmer som hører til Homeseer der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 Ser riktig ut, ja. (Tips Windowstast + Shift + S gir snip-verktøy ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 (endret) Fikk akkurat samme problemet selv i går. Har fungert uproblematisk i lang tid. Fikk samme feilmelding om jeg startet plugin på nytt. Kom ikke inn på innstillinger. Prøvde legge over filene på nytt. Det hjalp ikke. Etter at jeg slettet .ini-fila og satt opp Token og HomeID på nytt, fungerer den. Edit: Screenshots Endret 21. februar 2021 av lasseruud 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2021 4 timer siden, lasseruud skrev: Etter at jeg slettet .ini-fila og satt opp Token og HomeID på nytt, fungerer den. ... OK. Jeg vet ikke om det gir mening, men det er kjekt å vite at det går an å fikse det. Jeg klarer imidlertid ikke å forstå hvorfor det skulle skje. Har Token/HomeID endret seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune L2 Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Fungerer fortsatt ikke, Men systemet laget en ny ini fil. Er det noen her som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 5 hours ago, Moskus said: Jeg klarer imidlertid ikke å forstå hvorfor det skulle skje. Har Token/HomeID endret seg? Niks. Har ikke gjort annet enn endringer i HS Touch Designer de siste dagene. Fikk akkurat høre at en annen kamerat opplevde at TibberSeer stoppa på samme måten hos han også i går. Han fikk starta den igjen uten å reinstallere. Kan det har vært noe feil hos Tibber kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olex Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 (endret) Har hatt samme problem her i helgen. Ser i loggen at det har vært ein del uregelmessigheter i forkant før den trynet helt 22.02.2021 klokka 18:53:05. Oppdaget at plugin var disablet, hos meg var det nok å enable den igjen og den har virket fint etter det. Endret 22. februar 2021 av Olex Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 "Hva ønsker du deg?" Det er jo ikke mye folk ønsker deg. Vi er jo bare takknemlige for at @Moskus lager og vedlikeholder dette! Stor takk. Men, skal jeg ønske meg noe måtte det være: a) Muligheter i config til å kunne legge inn fast nettleiekost pr mnd + nettleiekost for forbruk. b) Muligheter for da å vise reell totalkostnad for live strømforbruk (eks månedskost) + akkumulert pr dagen i dag. c) Mulighet for å vise akkumulert totalkostad pr mnd inkl alt. Siden nettleiekostnadene varierer vil jo hver og en måtte legge inn dette i config, og evt oppdatere når det endrer seg. Men, for oss som lar det gå litt sport i å bruke minst mulig (både strøm og kroner) vil en tydeliggjøring på diverse skjermer (PAD'er/mobiler/HSTouch) av reelle kostnader være med på å motivere . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2021 1 time siden, Capri skrev: a) Muligheter i config til å kunne legge inn fast nettleiekost pr mnd + nettleiekost for forbruk. Det burde jo kunne la seg gjøre... Jeg må tenke litt, men umulig er det ikke. Strengt tatt kan man gjøre denne beregningen selv med et lite script. 1 time siden, Capri skrev: b) Muligheter for da å vise reell totalkostnad for live strømforbruk (eks månedskost) + akkumulert pr dagen i dag. c) Mulighet for å vise akkumulert totalkostad pr mnd inkl alt. Disse er litt verre for jeg har ikke lagt opp til logging i selve plugin'en og det vil det vel kreve det(?). Så lenge det er faste avgifter så kan det vel regnes ut fra statistikken. Må bare gjøres tilgjengelig med scripting kommandoer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 2 timer siden, Capri skrev: a) Muligheter i config til å kunne legge inn fast nettleiekost pr mnd + nettleiekost for forbruk. Har selv ett script for dette. Sånn at vi kan se den totale kostnaden på skjermen i gangen: Dette er jo bare på daglig basis, men kan jo endres til det man måtte ønske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.