Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave dimmer for 400w?


Arijus

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har 8 stykk 50 watts G53 pærer i taket som jeg ønsker å automatisere styringen av. Ser at de vanlige z-wave dimmerne kun er dimensjonert for opp til 300 watt. Er det noen her som kjenner til en dimmer som takler 400 watt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G53 er vel 12v?

Da er du vel bare avhengig av en trafo som kan dimmes? :) 

 

F.eks Fibaro Dimmer 2:

Resistive-capacitive loads
Fluorescent tube lamp (compact / with electronic ballast), electronic transformer, LED

50-200VA

 

Resistive-inductive loads
Ferromagnetic transformers

50-220VA

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, formulerte meg nok litt klønete. Det er to spotskinner med trafo (Deltalight Rad 411), disse skal ikke dimmes separat. Jeg ønsker et z-wave relé som kan monteres bak bryteren. Slik jeg leser det takler Fibaro Dimmer 2 maks 250 watt mens mine 8 spotter er på totalt 400 watt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arijus skrev:

Sorry, formulerte meg nok litt klønete. Det er to spotskinner med trafo (Deltalight Rad 411), disse skal ikke dimmes separat.

 

Da blir det nok ikke så enkelt. Må i så fall ha en dimmer til hver, som assosieres via z-wave da. 

 

8 timer siden, Arijus skrev:

Jeg ønsker et z-wave relé som kan monteres bak bryteren.

 

Et rele er bare av/på, ikke dimbart...

 

8 timer siden, Arijus skrev:

Slik jeg leser det takler Fibaro Dimmer 2 maks 250 watt mens mine 8 spotter er på totalt 400 watt. 

 

På 230v halogen, ja. Dette er 12v via trafo. Da er det 50-200VA eller 50-220VA, avhengig av trafotypen. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.