Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trigge event fra Fibaro Dimmer 2 S2 switch


Archos

Anbefalte innlegg

Testet litt på de to jeg har installert nå, i Indigo (edit: så nå at dette ligger i Homeseer-forumet, ikke Z-wave. Beklager den. Men kan kanskje være nyttig info likevel).

Hhv enkel, dobbelt og trippelklikk på S2 gir følgende i loggen:

24. nov. 2016 23:51:57
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 26
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 24

24. nov. 2016 23:52:17
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 25

Kan sette opp triggers som i vedlagte bilde, basert på scene ID.

 

Dobbeltklikk S2 gir da dette i loggen:

24. nov. 2016 23:58:39
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 24
   Trigger                         test fibaro dimmer
   zwave test                      dobbeltklikk på fibaro dimmer

 

La så til "Gang soverom2" (som er den andre Fibaro dimmeren jeg tester) assosiert i gruppe 5. Bruk av S2 gir da både scene ID og "Gang soverom2" oppdaterer seg:

   Z-Wave                          retrieved group 5 associations: []
   Z-Wave                          added association of "Gang Soverom2" to "Stue Downlights2" group 5
   Z-Wave                          retrieved group 5 associations: [15]
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 26
   Z-Wave                          received "Gang Soverom2" status update is off
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 26
   Z-Wave                          received "Gang Soverom2" status update brightness 80
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 24
   Trigger                         test fibaro dimmer
   zwave test                      dobbeltklikk på fibaro dimmer
   Z-Wave                          received "Gang Soverom2" status update brightness 100
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 22
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 23
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 22
   Z-Wave                          received "Stue Downlights2" scene 23
   Z-Wave                          received "Gang Soverom2" status update brightness 28
   Z-Wave                          received "Gang Bevegelse" status update is on

 

Skjermbilde 2016-11-24 kl. 23.58.17.png

Skjermbilde 2016-11-24 kl. 23.58.26.png

Endret av Kristian
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nov-29 22.39.55

  Z-Wave ApplicationCommandHandler from node 37 HANDLING: COMMAND_CLASS_METER_V3 Frame(7)=2
nov-29 22.39.54   Z-Wave Error Node Change Event for Node 65 on Network CFCA8B64, CC=COMMAND_CLASS_SCENE_CONTROLLER_CONF but no valid devices were found. (2B-01-1A-00-94-C3-8C)

 

Feilmeldinger fra loggen ved trykk på S2, som jeg antar skyldes fordi HS ikke genererer child device for Scene activation?

 

fibaro2.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Noen som har mer informasjon rundt dette? Kjører selv firmware 3.4 på Fibaro Dimmer 2 men har aldri lagt til Scene tidligere i HS3 så usikker på om jeg gjør det riktig. Men når jeg velger Scene i HS3 og velger en fibaro dimmer Multilevel Switch så sier HS3 at det er valgt en device som ikke støtter Scenes:

Warning:  A non-scene capable device exists in the above scene properties.
If this scene is used with a Leviton scene controller, it may not be controlled.

 

Dette kan vel stemme med hvordan Fibaro sender informasjonen..

I tilegg klarer jeg ikke få Dimmern til at sende Scene ID, åssen settes dette opp?

 

Når jeg inkluderer Fibaro dimmers 2 så får jeg en del warnings i loggen (kan legge opp loggen ikveld):

Warning: Node 2, EndPoint=1 Multilevel Sensor Report was not received (B) - the child device will NOT be configured properly.
Warning: Node 2 did not respond to the Notification Supported request.

Fibaro dimmer 2.txt

Endret av Shen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.