Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

• 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Evelen
      Har endelig blitt kvitt alt av interface på min virtulle Home-Assistant server, tidligere med DeCONZ for Zigbee, og nå nulig ZWaveJS2MQTT for Z-Wave.
      Det gikk lekende lett faktisk, selv om det etter alt å dømme ikke var godt dokumentert.
      Vil derfor dele denne how-to-en jeg skrev:
      https://flemmingss.com/how-to-set-up-zwavejs2mqtt-on-a-raspberry-pi-and-integrate-it-with-home-assistant/

• Av Sture00
      Benytter Conbee II i Homeseer og har en god del blanding av Hue enheter, pærer, fjernkontroller og bevegelsessensorer og masse fra Aqara, Trådfri etc.
      Har noen dimmere og bevegelsesenor som er satt opp mot lysgrupper i Deconz og noen i HS. SIste uker har Hue dimmere begynt å "falle" ut hvor de tidvis virker litt eller ikke i det hele tatt. 
      Skal jeg dimme opp eller ned er det 50/50 om den lyser grønt og utfører kommando eller rødt og kun lyser rødt. Skal jeg da skru av lyset så kan det hende jeg må trykke 5-10 ganger for at den responderer.I det siste så har dimme funksjonen på Hue dimmere "hengt "seg opp ved at når jeg skal dimme litt så dimmer den helt opp eller helt ned og av. Samme gjelder HUE bevegelsessenssor. De kan virke helt fint en stund men plutselig så registrerer en ikke bevegelse sel om enheten står som aktiv med grønn forbindelse og nytt batteri. Har løst det med å trykke på reset knappen et rast trykk så er den tilbake for en stund. 
      Alle andre Zigbee enheter fra andre merker fungerer optimalt.
      SIste firmware er installert, men det har fungert fint tidligere med eldre FM. 

Frykter at jeg må blåse støv av Hue broen igjen.. 
      Noen så sitter på samme erfaring?
    • Av dillemikk
      Jeg har en Philips Hue hub med flere Hue-pærer allerede tilkoblet, samt Philips switch, og alt funker fint.

Har nå kjøpt en Namron ZigBee 1 kanal bryter for å kunne styre noen av lysene. Prøver å følge bruksanvisningen for å innlemme bryteren i systemet, men har ikke fått det til ennå. Har noen en bra oppskrift tilgjengelig? 
    • Av c0d3x
      Jeg har kjøpt et nytt hus, og ønsker å bytte ut vanlige Elko termostater for elektriske varmekabler med en smart type.

Målet mitt er å kunne definere et ukeprogram for når varmekablene skal brukes ved tidspunkt og kunne endre dette via mobilapp.
      Jeg ønsker ikke bruke varmekablene på natten og når jeg ikke er hjemme, bad i 2.etg kun varmt om morning og kveld.
      Og for panelovner på soverom, ønsker jeg kun at disse aktiveres om morgenen 1 time før jeg står opp, og av etter dette.

Hvilken termostater for varmekablene er best og fungerer med en bra app for å styre ukeprogram av temperaturer.
      Jeg kommer til å installere Mill panelovner å gjøre tilsvarende oppsett av ukeprogram for enkelte rom, dette virker ganske rett frem i appen dems.
      Men kunne og vært interessant å bruke et felles grensesnitt for å forenkle dette om jeg ønsker å gjøre små endringer dag for dag.

Har sett på følgende termostater i prioritert rekkefølge:
      Heatit Z-TRM3: https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5345266 Danfoss ECtemp Smart: https://classic.prisjakt.no/product.php?p=4652483 Elko Smart Termostat Super: https://megaflis.no/elko-esh-plus-super-termostat-hvit.html Finnes det noen andre, bedre alternativer?  
      Jeg har en Samsung SmartThings v3 hub, men vurderer å bygge meg en Home Assistant hub.
      Finnes det en mobilapp jeg kan bruke som har et bra grafisk brukergrensesnitt for å styre termostater?

Noen som har erfaringer med oppsett av tilsvarende?
    • Av Offpiste
      Hei

Noe av det jeg har:

Raspberry Pi 3B
      Hass.io på Raspberry Pi 4 POE. 
      Grafana og InfluxDB  i docker.
      Home Assistant i Proxmox på en Intel NUC.

Lys:
      Fibaro dimmer 2
      Fibaro singel switch 2
      Fibaro double switch 2
      Fibaro wall plug
      Ikea Trådfri Adapter
      Ikea Trådfri pærer

Varme:
      Mill ovner
      Varmekabler - Elko

Strømmåling:
      AMS-måler