Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Intel NUC HTPC - God nok for Homeseer?


mr.rs4

Anbefalte innlegg

Er denne god nok for 3 etg hus? Intel NUC HTPC NUC6I3SYK Skylake + 120GB SSD + 8GB Minne

Styring av lys(ca 10 rom), og varme etter hvert(ca 3 rom + varme pumpe). Lys og varme går på etter tid, og bevegelse i rommene.

 

Hva koster evt lisens?

 

Og alle Fibaro produkter fungere på dette opplegget? Og mer, slik jeg har forstått.

Vurdere å bytte ut Futurhome smart boksen til dette om jeg ikke blir helt fornøyd med Futurehome. Men vil ikke bytte alt av sensorer.

 

 

Og hvordan er det med antenner? Må ha 1stk usb antenne da? Er denne "sterk" nok?

 

 

Endret av mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mr.rs4 skrev:

Er denne god nok for 3 etg hus? Intel NUC HTPC NUC6I3SYK Skylake + 120GB SSD + 8GB Minne

Den er absolutt god nok. Overkill i begynnelsen, så det er noe å vokse i.

 

3 timer siden, mr.rs4 skrev:

Hva koster evt lisens?

https://shop.homeseer.com/collections/home-control-software

Hvis du skynder deg og spør dem pent får du kanskje 50% avslag, det var Black Friday salg hele November...

 

3 timer siden, mr.rs4 skrev:

Og alle Fibaro produkter fungere på dette opplegget? Og mer, slik jeg har forstått.

Vurdere å bytte ut Futurhome smart boksen til dette om jeg ikke blir helt fornøyd med Futurehome. Men vil ikke bytte alt av sensorer.

Alt som fungerer med FH fungerer med HomeSeer. :)

 

3 timer siden, mr.rs4 skrev:

Og hvordan er det med antenner? Må ha 1stk usb antenne da? Er denne "sterk" nok?

Jada. I noen tilfeller kan den 0,5 m forlenger være å foretrekke, men NUC'en er sannsynligvis ikke så stor at det er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.