kln66 Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Jeg vurdere å kjøpe en Nexa dørklokke (https://m.clasohlson.com/no/Nexa-LML-710-trådløs-dørklokke/36-4915), ettersom den ser ut til å kunne koples mot min Homey. Ssamtidig ønsker jeg fortsatt å bruke den mottakeren som følger med. Tanken er at når noen ringer på, så ringer den medfølgende mottakeren, og det trigges et event i Homeyen. Er dette mulig å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Begge enheter vil ta imot signalet. Så Homey vil registrere det på device som er satt opp samtidig som mottakeren vil "plinge". Dette er radiosignaler som spres utover så slik sett vil det ikke "spises" opp av en enhet som mottar den. Endret 20. mai 2019 av Guahtdim 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 433 MHz er som en VHF eller walkie talkie: Er du innenfor range og har koblet på rett kanal, så hører du det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dreuf Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Jeg har den og den fungerer mot flere mottakere som folk ovenfor sier. Men, jeg skulle gjerne hatt ett batteri som tåler kuldegrader. Er det -5 ute så virker den ikke. Har prøvd clasohlson og ikea batterier. Tar jeg den inn en times tid så virker den igjen. Mener det er ett CR2032 batteri, så om noen har tips om ett sånt som fungerer i minus så blir jeg glad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Iflg spec skal CR2032 ha en operating range på -30 til +60 grd.C men jeg har hatt en del røykvarslere med 10 års lithiumbatteri og INGEN har overlevd EN vinter i ikke-oppvarmet hytte her på milde vestlandet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kln66 Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2019 Jeg ser på Clas Ohlson-sidene at det er mange som klager over at ringeklokka ikke fungerer i kuldegrader. Litt upraktisk med en ringeklokke som bare fungerer i sommerhalvåret, så jeg bør kanskje se etter noe annet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Personlig har jeg hatt en Friedland Libra+ i 5-6 år nå og enda ikke byttet batteri i senderen (CR2032 ). Og den fungerer fint i minusgrader. De hadde den tidligere på Clas, men den er nå utgått. "Ulempen" er at den kjører over 866MHz så jeg har ikke fått til å fange opp signalet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kln66 Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2019 Tror den er blitt erstattet av en Honeywell-sak (Honeywell har visst overtatt Friedland): https://www.clasohlson.com/no/Honeywell-DCR313N-trådløs-ringeklokke-/36-6298 Dette er også 868Mhz, men da sikkert noe proprietære greier. I hvertfall har ikke Homey støtte for den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Det burde være mulig å finne batterier som fungerer. Jeg har Xiaomi sine termometre i fryseren, men alle batteriene jeg har prøvd blir tomme etter et par uker. De originale batteriene dem kom med varte betydelig lengre. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Har brukt den Nexa ringeklokken i mange år nå. Fungerer helt fint om vinteren her (nord-norge), bruker Clas Ohlson batterier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.