Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smarter Coffee


Bananfluen

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
1 minutt siden, xibriz skrev:

Man kan se i DHCP-tabellen i ruteren eller bruke programmet Advanced IP-scan til å finne IPer i eget nett. 

 

Ja jeg ble litt usikker på om det var noe triks her siden en må være på trakteren sitt egent nettverk for å bruke app'en. Sjekker rutern for å se om den dukker opp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Moskus skrev:

Kun for å sette den opp. Etterpå er den koblet til ditt vanlige.

 

ja fant ut dette, hadde missforstått ut i fra "klagevideoen" fra youtube som var postet i en eller annen  tråd. Nå er alt oppe å kjører her, gleder meg til morgen kaffen. Får vell ikke sove i natt, har blitt ett par kopper i dag kan en si.. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min maskin er på vei i posten...og da kommer spørsmålet fra en som ikke har prøvd det før:

Hvilke kaffebønner kjøper man? ?

 

Drikker egentlig vanligvis bare helt vanlig kaffe, ikke så fryktelig opptatt av diverse smaker og slikt...hva bruker dere som har en slik maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til en kaffe sjappe her i byen som har godt omdømme, spurte etter hjelp til å finne noen gode bønner men ikke noe ekstraordinært. Han fant frem noen indiske som vistnok skulle ligne på "norsk morgenkaffe" hva nå enn det måtte bety, bare bedre osv. Smaker veldig godt, men føler den blir noe svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kan man legge inn "snarveier" i programmeringen via alexa, f.eks

Alexa, Kaffe! 

Og så kun bekrefte en gang? I videoen til Moskus så var det en del spørsmål... Google home funket kanskje litt bedre på videoen, men...
Går denne i strømsparingmodus, og vekker alexa/home den i så fall fra det, eller hvordan funker dette.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Akkurat anskaffet Gen2, og er ikke videre imponert over igangkjøringen.

Installeringen skal være en easy fix.  Inne på set up your product velger jeg Smarter Coffee - Setup Home Network
Plugger inn maskinen og verifiserer at telefonen er tilkoblet routeren.  Så skal jeg velge maskinens eget nettverk, men dette dukker aldri opp.

Forsøkt flere ganger nå. Har resatt til fabrikkinnstillinger.

Fant en guide på nettet som sa at maskinen, telefonen og routeren burde stå nærme hverandre, så her sitter jeg med kaffemaskinen på kontoret :)

Noen gode ideer om hvorfor maskinens eget nett ikke dukker opp?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Øyvind skrev:

Akkurat anskaffet Gen2, og er ikke videre imponert over igangkjøringen.

Installeringen skal være en easy fix.  Inne på set up your product velger jeg Smarter Coffee - Setup Home Network
Plugger inn maskinen og verifiserer at telefonen er tilkoblet routeren.  Så skal jeg velge maskinens eget nettverk, men dette dukker aldri opp.

Forsøkt flere ganger nå. Har resatt til fabrikkinnstillinger.

Fant en guide på nettet som sa at maskinen, telefonen og routeren burde stå nærme hverandre, så her sitter jeg med kaffemaskinen på kontoret :)

Noen gode ideer om hvorfor maskinens eget nett ikke dukker opp?

 

 

Jeg hadde trøbbel med dette på Gen1, endte opp med å ringe ett support nummer også tok vi en hard reset sak. husker ikke helt hvordan det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet ned feil app.  Sjekket ikke så nøye så lastet selvsagt ned en forhistorisk app.

Fikk lastet ned Smarter 3.0 appen, men ikke at det hjelper en dritt.  Følger oppskrifta for BlinkUp, men den er unable to connect.   Det blir utestemme på smarter-chatten på mandag

 

Endret av Øyvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Øyvind skrev:

Har lastet ned feil app.  Sjekket ikke så nøye så lastet selvsagt ned en forhistorisk app.

 

Jeg gjorde det samme. Fryktelig irriterende! ?

 

9 timer siden, Øyvind skrev:

Følger oppskrifta for BlinkUp, men den er unable to connect.

 

Jeg mener huske at maks lysstyrke på mobilen og slå av lyset rett over maskina måtte til. Mener også jeg leste på ITavisen forrige uke at du måtte passe på at mobilen var tilkoblet 2,4 GHz-nett, ikke 5 GHz når man la den til. Lurer på om man faktisk måtte «glemme» 5 GHz-nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
21 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Sikker på at den ble fabrikknullstilt? Mener metoden på gen1 ikke fungerer på gen2. 

 

Fabrikknullstilling skjer på gen2 ved å holde inne "bean" knappen noen sekunder inntil displayet viser reset. 
Problemet er at den ikke går i 60 sekunders "detect" mode når kontakten trekkes ut. 

Løsningen ble å avinstallere alt på både trakter og device, legge alt på 2,4 Ghz nettet og legge til alt på nytt med nye navn 2-3 ganger.. før det plutselig faktisk bare funka igjen. 
Hvor feilen lå er jeg usikker på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.