JohnMartin Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 Hei, Takk for en strålende guide! Fikk alt opp å på første forsøk, men på andre forsøk så sliter jeg. Første gangen jeg sendte status.txt til HS3, så gikk det fint, og fikk alle linjene som i punkt 9. Men når jeg prøvde meg på en oppdatering, så går det ikke. C:\Windows\system32>"C:\Users\askev\AppData\Local\Programs\Python\Python38\Scripts\miiocli" -o json vacuum --ip 192.168.10.161 --token 55575735784d79345549447132306a65 status > "\\HOMESEER\HomeSeer HS3\Data\vacuum\status.txt" C:\Windows\system32>"c:\program files\mosquitto\mosquitto_pub" -h 192.168.10.243 -t vacuum/status -f "\\HOMESEER\HomeSeer HS3\Data\vacuum\status.txt" Error: Unknown error. Får lest data fra støvsuger, men får ikke sendt status.txt til HS3. Noen som ser noen åpenbare feil? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 3 minutter siden, JohnMartin skrev: "\\HOMESEER\HomeSeer HS3\Data\vacuum\status.txt" Kjører du ikke mosquitto på samme PC? Og dermed kan bruke lokal path i stedet for UNC-path? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 21. januar 2020 Del Skrevet 21. januar 2020 14 hours ago, ZoRaC said: Kjører du ikke mosquitto på samme PC? Og dermed kan bruke lokal path i stedet for UNC-path? Nei, kjører på en annen pc for øyeblikket. Er på jobb, så piller ikke for mye på HS3 maskina. Var et lite prøve prosjekt på å kjøre via en annen maskin. Fungerte på første forsøk, men stusset over at det ikke gikk etterpå. Planen er å flytte det over på HS3 maskinen etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 21. januar 2020 Del Skrevet 21. januar 2020 Ok, da har jeg ingen ideer... Sjekket innholdet i status.txt, at den ser ok ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 12. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2020 En liten oppdatering. Jeg har kjørt mcsMQTT versjon 5.0.0.0 siden jeg satt opp dette og det har fungert fint. Det er kommet flere versjoner etter denne. "Never change a working thing". Men siden jeg ble lei av å se tilgjengelig oppdatering i plugins-lista mi, oppdaterte jeg nå til siste versjon. Da greide plutselig ikke mcsMQTT å prosessere dataene fra støvsugeren lenger. Jeg ser at dataene blir mottatt under statistikken, men HS-devicene blir ikke oppdatert. Har ikke tid til å feilsøke nå, så jeg la tilbake 5.0.0.0, og da fungerte det igjen. Prøver å få til zoned cleaning. Har fått laget et kart med koordinater over huset. Gjenstår å dobbeltsjekke dem før jeg kommer i mål. Har imidlertid fått laget en event som sender støvsugeren bort til søppelkassa for tømming, 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 7 minutter siden, lasseruud skrev: Jeg har kjørt mcsMQTT versjon 5.0.0.0 siden jeg satt opp dette og det har fungert fint. Det er kommet flere versjoner etter denne. "Never change a working thing". Men siden jeg ble lei av å se tilgjengelig oppdatering i plugins-lista mi, oppdaterte jeg nå til siste versjon. Da greide plutselig ikke mcsMQTT å prosessere dataene fra støvsugeren lenger. Jeg ser at dataene blir mottatt under statistikken, men HS-devicene blir ikke oppdatert. Har ikke tid til å feilsøke nå, så jeg la tilbake 5.0.0.0, og da fungerte det igjen. Ja, store endringer til 5.x og en god del bugs. Første versjon feilet til og med installasjonen på. Hos meg forsvant innholdet (payload) på alle actions som sender MQTT-melding. En del andre opplever at plugin går i «restartloop». https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/mcsmqtt-michael-mcsharry/1360374-error-installing-5-1-1-3-hspi_mcssmqtt-exe-config-not-found https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/mcsmqtt-michael-mcsharry/1361516-lost-mqtt-actions-in-events Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slabbedask Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Hvordan forandrer dere statu? Kom igjennom det meste, og ser ut til å virke Takk for fin guide. Er det denne som er det samme som "Lader"? Dev: |vacuum|Status Sub: vacuum/status:state Pub: the following Topic on Device command Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 24. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2020 Det er 'state' som viser lader, ja. Jeg har bare vært inne på hver og en child og oversatt: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slabbedask Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, lasseruud skrev: Det er 'state' som viser lader, ja. Jeg har bare vært inne på hver og en child og oversatt: Heisann, Når du skriver inn et nytt status navn, er det da feltet til venstre "value" som linker til navnet i MQTT? I ref på MQTT så er det et 3 siffers nummer, er det det som må linkes mot det nye navnet? Er fersk på dette og ut på tynn is Når jeg er inne på status som jeg vil skal få staus lader, sjer det ingen ting når jeg trykker på "add new singel value"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 24. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2020 Du må først fjerne den range-valuen som går fra -2147483648 til 214748647, ellers få du ikke lagt til nye. Jeg husker ikke i farten hvor jeg fant oversikten over hva det forskjellige nummerne betyr, men du ser det på screenshoten min i forrige post. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slabbedask Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 På 24.2.2020 den 22.27, lasseruud skrev: Du må først fjerne den range-valuen som går fra -2147483648 til 214748647, ellers få du ikke lagt til nye. Jeg husker ikke i farten hvor jeg fant oversikten over hva det forskjellige nummerne betyr, men du ser det på screenshoten min i forrige post. Takk takk, da kom jeg lengre. Men setter du inn disse verdiene på child med analoge verdier også (tid og slike verdier) ? Det ser ut som status verdiene ikke blir oppdatert hos meg når jeg kjører oppdaterinsevent. Jeg laget en BAT fil slik du gjorde. Det vil si jeg tok en copy paste fra teksten din inn i notisblokk (korrigete banen da det er "c users brukernavn på min maskin) og lagret den med .bat. Lagret også en med .lnk da jeg ser du bruker den i events. Loggen viser ikke feil når jeg bruker .bat utgaven. Menn feil når jeg brukerl .lnk som er en shortcut... Hva er riktig å bruke? Men status ser ikke ut til å bli oppdatert av noen av dem. Event jeg laget medd start og stopp virker, roboten starter opp og går tilbake ved stopp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slabbedask Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 3 minutter siden, Slabbedask skrev: Takk takk, da kom jeg lengre. Men setter du inn disse verdiene på child med analoge verdier også (tid og slike verdier) ? Det ser ut som status verdiene ikke blir oppdatert hos meg når jeg kjører oppdaterinsevent. Jeg laget en BAT fil slik du gjorde. Det vil si jeg tok en copy paste fra teksten din inn i notisblokk (korrigete banen da det er "c users brukernavn på min maskin) og lagret den med .bat. Lagret også en med .lnk da jeg ser du bruker den i events. Loggen viser ikke feil når jeg bruker .bat utgaven. Menn feil når jeg brukerl .lnk som er en shortcut... Hva er riktig å bruke? Men status ser ikke ut til å bli oppdatert av noen av dem. Event jeg laget medd start og stopp virker, roboten starter opp og går tilbake ved stopp. Ser nå like ovenfor min post at det kan skyldes oppdatering versjon på MQTT Så jeg skal prøve a finne ut hvordan nedgradere versjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 26. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2020 10 hours ago, Slabbedask said: Så jeg skal prøve a finne ut hvordan nedgradere versjon Jeg holder meg foreløpig på 5.0.0.0. Den feiler på en eller annen versjon mellom 5.0.0.0 og siste versjon, men jeg har ikke fått tid til å teste hvilken enda. 5.0.0.0 finner du her: http://mcssprinklers.com/mcsMQTT_5_0_0_0.zip Stopp HS og pakk ut og overskriv filene i de respektive mappene med innholdet i denne fila, så har du nedgradert. Da skulle det ikke overraske meg om det fungerer igjen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 26. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2020 10 hours ago, Slabbedask said: Menn feil når jeg brukerl .lnk som er en shortcut... .lnk er rett og slett bare en Windows-snarvei til .bat-fila. .bat fila får jeg ikke kjørt minimert, mens ei .lnk fil kan settes til å kjøre minimert. Ble bare lei av et cmd-vindu som poppa opp hvert minutt da jeg drev og testa. Funksjonsmessig er det helt likt, men du må lage snarveien (.lnk) hvis du skal bruke den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bostad Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 På 24.2.2020 den 20.32, lasseruud skrev: Det er 'state' som viser lader, ja. Jeg har bare vært inne på hver og en child og oversatt: Hei. Super guide har fått denne opp å gå. Men har du muligheit å poste bilder av dei andre devicene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 26. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2020 Det er vel egentlig bare feilkode som er aktuell. De andre er stort sett 0 = nei og 1 = ja. Feilkode har du her: Har tatt med selve koden i navnet for lettere feilsøking om noe skulle skje. Tid og kvadratmeter må du regne om i mcsMQTT ved å klikke på referanse-ID'n i pluginen. Tid: Kvadrat: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bostad Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Tusen takk @lasseruud ? Då har eg endelig fått min Roborock (Sugern) inn i HS? Er nokren av desse noke av verdi å få inn, veit du kva dei gir av informasjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 27. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2020 Her står det litt om de forskjellige.https://python-miio.readthedocs.io/en/latest/miio.html#module-miio.vacuum Jeg har tatt med de jeg tror kan være nyttig, men foreløpig bruker jeg vel kun «state» og «in_cleaning» i events/HSTouch. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slabbedask Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 På 27.2.2020 den 10.33, lasseruud skrev: Her står det litt om de forskjellige.https://python-miio.readthedocs.io/en/latest/miio.html#module-miio.vacuum Jeg har tatt med de jeg tror kan være nyttig, men foreløpig bruker jeg vel kun «state» og «in_cleaning» i events/HSTouch. Da takker jeg for all den gode hjelpen Har roboten oppe og går nå. Lurer litt på eventet for å oppdatere status. Kan man ikke oppleve ved start av støvsuger at det kan gå inntil 15 minutter før status oppdateres? Da støvsuger tror den er i ladestasjon, helt til 15 minutters eventen er kjørt. Deretter oppdateres etter 30 sek? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 28. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2020 Det stemmer. Men jeg har lagt inn en wait før jeg kjører status like etter start-kommandoen, og da går den over på 15 sek. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slabbedask Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 20 minutter siden, lasseruud skrev: Det stemmer. Men jeg har lagt inn en wait før jeg kjører status like etter start-kommandoen, og da går den over på 15 sek. Det fungerte som snus Takker tipset med snarvei til bat fil, hadde blitt irriterende i lenden. Jeg laget også en snarvei for vacuum-control. bat fila Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 29. februar 2020 Del Skrevet 29. februar 2020 På 25.2.2020 den 23.41, Slabbedask skrev: Ser nå like ovenfor min post at det kan skyldes oppdatering versjon på MQTT Så jeg skal prøve a finne ut hvordan nedgradere versjon Da har utvikler funnet feilen og laget en ny versjon som løser problemet: https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/mcsmqtt-michael-mcsharry/1363801-json-topics-not-parsed-after-update?p=1366970#post1366970 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Da har jeg også omsider fått inn støvsugeren i HS, mulig det er har vært noen endringer av miiocli. On 14/01/2020 at 10:52, lasseruud said: 10: Kontrollere Roborock fra Homeseer Får å få dette til, så måtte jeg referere til støvsugeren når jeg sendte kommando. "C:\Program Files\Python38\Scripts\mirobo.exe" vacuum --ip x.x.x.x --token 123123123132132132132132132132 %1 Ellers var det veldig rett frem! Men ser det ut til at Sub: vacuum/status:in_cleaning kun gir verdi 1. Denne endrer seg ikke når den rengjør, lader eller kjører. ? Noen som har formening om hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 11 minutter siden, JohnMartin skrev: Men ser det ut til at Sub: vacuum/status:in_cleaning kun gir verdi 1. Denne endrer seg ikke når den rengjør, lader eller kjører. ? Noen som har formening om hvorfor? Hvilken versjon av mcsMQTT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Just now, ZoRaC said: Hvilken versjon av mcsMQTT? 5.1.1.7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.