Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verisure Plugin


tonheim

Anbefalte innlegg

1 time siden, Moskus skrev:

... og utvikler @lilfire er flink og aktiv på forumet. :)

 

Beklager et litt meningsløst innlegg uten spørsmål, men det var et spørsmål i det, bare de at jeg fant ut av det i etterkant. Og spørsmålet var såpass dumt at jeg like gjerne kunne ta det vekk... 

 

Lot posten ligge siden jeg ikke fant noen post om Verisure Plugin når jeg søkte her. Man fant på diskusjon.no. 
 

Tok et nytt søk nå, og fortsatt ingen post om verisure kom frem i søket, selv om denne posten ligger her.

 

Verisure Søk.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 23/11/2016 at 01:27, tonheim said:

Pakk ut Zip filen til din HS mappe,

Restart HS

Plug-ins -> Manage

Aktiver pluginen

Plug-ins -> LSoftVerisure -> innstillinger

Fyll inn -> og lagre

 

 

Jeg fulgte denne her for å installere plugin, men jeg ser at jeg kanskje mangler noe, fordi det kommer aldri opp noen Verisure plugin på min Manage plugin side. Er det noe ekstra jeg må gjøre for å finne den her? Jeg har lagt inn korrekt i HomeSeer 3 katalogen (pakket ut til den) og jeg har restartet HS3. Noen andre tips for å få den til å dukke opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, psv021 said:

Ligger filen HSPI_LSoftVerisure.exe i HS3-mappen?

Jepp... eller Nei ... EXE-filen var blitt stoppet når jeg extracted ;)

 

Nå er den på plass, beklager den der. Men pin-kode for pålogging, bruker jeg da min "vanlige" pin til døra/alarmen, eller er dette en egen API-pin?

 

Er det 60 minutter som er anbefalt periode?

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var den connected. Da kommer det et nytt spørsmål :)

 

Jeg har 2 "siter", et hovedhus og en garasje. De kjører på to forskjellige kontrollere under samme konto. Jeg ser at den nå defaulter til garasjen, og jeg skulle gjerne hatt inn begge to, eller ihvertfall huset som default. Hvordan kan jeg velge korrekt "site" under denne plugin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp, da blir det saker!

 

Et spørsmål dog, per nå har jeg disablet plugin igjen fordi det ikke er garasjen jeg er mest interessert i, men selv om jeg har disablet så ligger fremdeles alle devices i listen min med status osv. Er det "siste status" slik at den aldri vil oppdatere seg, og jeg heller må ta "Hide" på dem for å få de bort? Eller er det fremdeles status selv om plugin er fjernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet Verisure for å se om jeg kunne løse dette "enkelt" før plug-in var oppdatert, men det kunne man ikke, sjekk svar.

 

Quote

Takk for din henvendelse.

Det finnes dessverre ikke en måte i dag hvor vi eller kunde kan definere hvilket alarmanlegg som skal vises først i appen. De vises i den rekefølgen som de blir hentet i databasen. Vi har allerede lagt inn et videre utviklingskrav om at man selv skal kunne bestemme rekkefølge, men det er ikke mulig for oss å si noe om når dette blir mulig.

 

Så da venter jeg i spenning på oppdatert plug-in, jeg ser veldig store fordeler med å kunne integrere alarmen inn i HomeSeer. Vil det bli mulig å sende/få status fra begge controllerne i Verisure plug-in samtidig, eller vil man måtte forholde seg kun til den ene eller andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg er ny i HS3, har akkurat satt opp serveren lat til en UZB1 med tilførende plugins og nå tenkte jeg at jeg først av alt skulle knytte HS3 opp mot Verisure.

 

Jeg har lastet ned plugin, pakket ut, enablet, og får følgende feilmelinger:

Plug-in Status: CRITICAL: Failed to get InterfaceStatus from LSoftVerisure: Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.fe

I HS3 vinduet får jeg en lang feilmelding, legger ved begynnelsen her: 

12.05.2017 08.41.18 ~!~LSoftVerisure Error~!~Ukjent json: 
<!DOCTYPE html>
<html lang="-" class="flags-page no-js">
<head>
    <meta charset="utf-8"/>
    <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=Edge"/>

    <title>Choose country - My Pages - Verisure</title>

    <meta name="viewport" content="width=device-width,initial-scale=1">

Hva har jeg gjort feil, jeg kommer heller ikke inn på manage siden for plugins etter installasjon av LsoftVerisure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Ruud said:

Jeg er ny i HS3, har akkurat satt opp serveren lat til en UZB1 med tilførende plugins og nå tenkte jeg at jeg først av alt skulle knytte HS3 opp mot Verisure.

 

Jeg har lastet ned plugin, pakket ut, enablet, og får følgende feilmelinger:

Plug-in Status: CRITICAL: Failed to get InterfaceStatus from LSoftVerisure: Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.fe

I HS3 vinduet får jeg en lang feilmelding, legger ved begynnelsen her: 


12.05.2017 08.41.18 ~!~LSoftVerisure Error~!~Ukjent json: 
<!DOCTYPE html>
<html lang="-" class="flags-page no-js">
<head>
    <meta charset="utf-8"/>
    <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=Edge"/>

    <title>Choose country - My Pages - Verisure</title>

    <meta name="viewport" content="width=device-width,initial-scale=1">

Hva har jeg gjort feil, jeg kommer heller ikke inn på manage siden for plugins etter installasjon av LsoftVerisure?

 

Jeg tror kanskje ikke du har gjort noe feil. Hvis jeg ikke husker feil så er det muligens en feil på den som ligger ute ettersom Verisure gjorde om litt på sin side.  @lilfire jobber med en ny versjon av plugin men han har hatt det ganske travelt med andre ting den siste tiden. Det er mulig den som ligger her burde vært byttet ut med den som er "nesten" ferdig, ettersom den fungerer helt fint hos meg med unntak av håndtering av automatisk låsing på Yale låsen.

 

Edit: Nå ser jeg at jeg får akkurat samme feilmeldinger i loggen så det er nok andre ting som er gjort om også. Men jeg kan både låse opp og igjen låsene, og det ser ut til at alle enheter oppdaterer status, slik som temp, fukt osv, så jeg vet ikke helt hvordan denne feilmeldingen påvirker funksjon.

 

Kanskje Thomas har tid litt igjen snart til å se på det, jeg skal sende over mine logger til han.

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TomB skrev:

 

Jeg tror kanskje ikke du har gjort noe feil. Hvis jeg ikke husker feil så er det muligens en feil på den som ligger ute ettersom Verisure gjorde om litt på sin side.  @lilfire jobber med en ny versjon av plugin men han har hatt det ganske travelt med andre ting den siste tiden. Det er mulig den som ligger her burde vært byttet ut med den som er "nesten" ferdig, ettersom den fungerer helt fint hos meg med unntak av håndtering av automatisk låsing på Yale låsen.

 

Edit: Nå ser jeg at jeg får akkurat samme feilmeldinger i loggen så det er nok andre ting som er gjort om også. Men jeg kan både låse opp og igjen låsene, og det ser ut til at alle enheter oppdaterer status, slik som temp, fukt osv, så jeg vet ikke helt hvordan denne feilmeldingen påvirker funksjon.

 

Kanskje Thomas har tid litt igjen snart til å se på det, jeg skal sende over mine logger til han.

 

Takk TomB, da er jeg ikke helt på jorde.

 

Med Verisure plugin installert så kom jeg ikke videre i HS fordi "Plug-in manage" siden ikke kommer opp, fikk heldigvis til å slette den manuelt :) 

Håper det ikke tar lang tid før det finnes en verisure plug-in som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg får ikke lenger til å kontrollere Smart-pluggene mine. La inn nyeste versjon av plugin i går.

Log:

 

LSoftVerisure Debug Sleep 1min
May-13 10:36:18   LSoftVerisure Debug errorCode:NotFound
May-13 10:36:18   LSoftVerisure Debug GetResponse https://mypages.verisure.com/smartplugs/onoffplug.cmd
May-13 10:36:18   LSoftVerisure Debug location set to 1
May-13 10:36:18   LSoftVerisure Debug GetResponseStream
May-13 10:36:18   LSoftVerisure Debug GetResponse Done
May-13 10:36:13   LSoftVerisure Debug GetResponse https://mypages.verisure.com/no/start.html?inst=1
May-13 10:36:13   LSoftVerisure Debug GetPage: https://mypages.verisure.com/no/start.html?inst=1
May-13 10:36:13   LSoftVerisure Debug Setting location to 1
May-13 10:36:13   LSoftVerisure Set Smartplug (2AF5 N4TB) tooff
May-13 10:36:13   LSoftVerisure Debug set 1 til 0
May-13 10:36:13   Device Control Device: Lampe stue Smartplug to Av (0) by/from: CAPI Control Handler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.