Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Renovasjon i Oslo

Fjosepose

Recommended Posts

Jeg ser at det er laget noen bra løsninger for hentetider til renovasjon for Homeseer...men så langt jeg klarer å søke ikke for Oslo. Jeg har vært inne på nettsiden til Oslo kommune og funnet et sted hvor man kan få denne informasjonen pr adresse: https://www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning/avfallshenting/?sid=&street=Nordalveien+13a

Er format/løsning på dette nettstedet likt om for hentetider hos Posten....da tenker jeg på om det feks. er XMLHttpRequest? Om jeg gjør et kall på URL´en over i Node Red får jeg bare masse "vas" i retur.

Det som hadde vært aller best ville være at noen fortalte meg at jeg ikke var spesielt flink til å søke og at løsningen for Oslo er her.... alternativt må jeg prøve meg på litt koding og trenger litt peking i riktig retning...

Edited by Fjosepose

Klarte å knote meg til en løsning i går kveld, og den ser ut til å virke i dag! Renovasjonsetaten har tydeligvis en hjemmeside av god gammel type(og ikke XMLHttpRequest) . Når jeg taster inn URL med søkeparametere får jeg tilbake en "monster payload". Etter en runde med .split('xxx') i Node-Red på unike identifikatorer (alle eiendommer har et unikt nummer) klarte jeg å ekstrahere dato for restavfall og papir. Ikke spesielt elegant, men fungerer så lenge ikke noen store endringer skjer med den aktuelle websiden.

image.png.de460e167a90de48d57513c24a026996.png

Mener å ha lest at Oslo kommune planlegger API for "hvermannsen" på informasjon og tjenester...da første snakker vi smart (city)!

Edited by Fjosepose