Fjosepose Posted March 14, 2021 Share Posted March 14, 2021 (edited) Jeg ser at det er laget noen bra løsninger for hentetider til renovasjon for Homeseer...men så langt jeg klarer å søke ikke for Oslo. Jeg har vært inne på nettsiden til Oslo kommune og funnet et sted hvor man kan få denne informasjonen pr adresse: https://www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning/avfallshenting/?sid=&street=Nordalveien+13a Er format/løsning på dette nettstedet likt om for hentetider hos Posten....da tenker jeg på om det feks. er XMLHttpRequest? Om jeg gjør et kall på URL´en over i Node Red får jeg bare masse "vas" i retur. Det som hadde vært aller best ville være at noen fortalte meg at jeg ikke var spesielt flink til å søke og at løsningen for Oslo er her.... alternativt må jeg prøve meg på litt koding og trenger litt peking i riktig retning... Edited March 14, 2021 by Fjosepose Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjosepose Posted March 15, 2021 Author Share Posted March 15, 2021 (edited) Klarte å knote meg til en løsning i går kveld, og den ser ut til å virke i dag! Renovasjonsetaten har tydeligvis en hjemmeside av god gammel type(og ikke XMLHttpRequest) . Når jeg taster inn URL med søkeparametere får jeg tilbake en "monster payload". Etter en runde med .split('xxx') i Node-Red på unike identifikatorer (alle eiendommer har et unikt nummer) klarte jeg å ekstrahere dato for restavfall og papir. Ikke spesielt elegant, men fungerer så lenge ikke noen store endringer skjer med den aktuelle websiden. Mener å ha lest at Oslo kommune planlegger API for "hvermannsen" på informasjon og tjenester...da første snakker vi smart (city)! Edited March 15, 2021 by Fjosepose Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts