Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med Easytrigger


Decibel

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden fått opp jevnlige feilmeldinger i loggen i fra Easytrigger. Meldingen er "ERROR HSEventAux callback. 0 er en ugyldig verdi for intervallet. Den må være større enn 0."
Denne feilmeldingen synes jeg ikke gir så mye informasjon, og jeg har derfor spurt inne på Homeseer-forumet, i håp om at den som har laget Easytigger (eller andre) kanskje kunne peke meg i riktig retning. Så langt har jeg ikke fått noen tips til hva problemet kan være.
Jeg har derfor tatt den store jobben med å gå gjennom alle eventer som bruker Easytrigger. Jeg har ca 100 eventer som bruker den, så det tok litt tid. Jeg delte de inn i grupper, og disablet en og en gruppe. Fremdeles kom feilmeldingene jevnt og trutt. Jeg har derfor gått til det skritt å disable alle eventer som bruker Easytrigger. Og feilmeldingene kommer fremdeles!

Det er kun en måte jeg har klart å fjerne feilmeldingene på, og det er ved å skru av hele Easytrigger, og det har jeg jo svært lite lyst til. Jeg bruker flere av funksjonene aktivt, så nå som alle funksjonene er disablet så er huset ganske "dumt".

 

Er det noen her inne som har vært borti denne feilmeldingen, og som har en anelse om hva som kan forårsake den?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre du har rett..

Det største problemet er jo at feilmeldingene fortsetter å komme selv om eventene er disablet. Da er det jo umulig å finne feil, med mindre man sletter eventen totalt!

Jeg gjorde en liten test med å fjerne en schedule. Da kom det selvfølgelig feilmelding. Når jeg så disablet den aktuelle eventen så fortsatte feilmeldingene å komme. Det tyder på at feilmeldingene kommer selv for eventer som er disablet, noe som gjør feilsøking mye vanskeligere..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.