Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer + Verisure


Tor Aage

Anbefalte innlegg

Homeseer + Verisure = et lite mareritt..

Jeg har et ekstremt irriterende problem her i huset. 
Alt fungerer fint, følger events, klokkeslett og alt mulig jeg har satt opp - så lenge lys og annet ikke står tilkoblet en smartplug fra Verisure, og må bruke Verisure plugin. 

 

Verisure plugin slutter å svare opptil flere ganger i døgnet, enten ved å melde feil - at den ikke får logget på, eller sånn som på bildet, ved å melde i loggen at plugin går, men ikke svarer - eller bare rett og slett ikke melder noe som helst uten å virke. 

Er det noen som har en idé for hva som kan gjøres, bortsett fra å hive ut pluggene fra Verisure til fordel for Nexa?

Jeg har fått satt opp en event til å avslutte og starte plugin på nytt hver natt, men det hjelper ikke.

IMG_8547.PNG

IMG_8548.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, psv021 skrev:

Har det vært slik lenge? Jeg har hatt problemer denne helgen, men har stort sett fungert fint ellers.

Det har vært slik i mange måneder. 

Har vært en del forskjellige feilmeldinger hvis jeg skjønner det rett.

 

Alt fra problemer med å logge på Verisure sine sider, til melding om at plugin er på men ikke svarer, til slik critical error, og ingen melding i det hele tatt, men ingen reaksjon på Verisure-pluggene. 

 

Det kan nok være et internt problem her også, men finner ikke ut av det. Maskinen står aktiv hele tiden, ingenting går i dvale osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt på Facebook er dette en kjent feil i gjeldene versjon for enkelte brukere. Det er lagt mye jobb ned i å løse dette i neste versjon og nå ser det ut som vi har klart dette. alle rapporter fra beta testing ser ut til at problemet er løst. Jeg skal gjøre et par siste tester de neste dagene så kommer oppdateringen rett før jul :)

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endret oppdateringsfrekvens fra 30sekunder til først 60min, og hadde etter det ingen problemer. Endret frekvensen til 10minutter nå, og foreløpig ser det OK ut. Tidligere måtte jeg restarte plugin hver dag, men foreløpig ser det greit ut, men ser fram til ny oppdatering :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lilfire skrev:

Ny versjon er nå ute :)

 

Når det gjelder oppdateringfrekvensen så sier Verisure selv at de aksepterer 1 spørring pr time, og kan ha gjort tiltak for å hindre at man spør serveren for ofte.

Det høres naturlig ut at de kan ha satt opp en sperre.

Nå har jeg hatt innlogging hvert 10.minutt, og det ser ut til å virke greit. 

 

Hva er nytt i den nye versjonen?

Får vi opp status på magnetene f.eks?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd med magnetkontaktene, jeg gledet meg til å få de inn her. Jeg ser de ikke er på Mine Sider, men derimot kun i appen på telefon, merkelig at disse ikke også er tilgjenglig via Mine Sider. Men det er mulig Verisure fikser noe på dette etter hvert.

 

Jeg får feilmelding når jeg prøver å legge inn pinkode for låsen på garasjen.

 

Capture5.JPG

 

Dette gikk helt fint i forrige versjon, er det noe som er endret her?

 

Jeg ser Tor Åge har hatt innlogging hvert 10. minutt, fungerer det fremdeles @Tor Aage ? Jeg tenker det kunne vært kjekt å fått oppdateringer litt raskere enn 1 time om mulig.

 

Jeg får også Timeout på modulen i garasje, den fungerer helt fint via Verisure appen, men varsler om Timeout på device control, noen tanker om hvorfor?

 

Capture6.JPG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innpå, jeg har fått masse issues med plug-in etter å ha oppgradert. Jeg har ikke fått tid til å feilsøke mye på den nå pga julefeiring og gjester, men i morgen/mandag skal jeg se mer på det. Det går i hovedsak på at jeg får feilmelding på Status, samt at den nå plutselig kom med "feil bruker/pass" (ingenting er endret), og når jeg velger plugin så henger bare Homeseer websiden og jeg må stenge Homeseer på serveren og restarte før jeg får gått noen vei igjen. Vet ikke om andre har møtt problemer ennå, men det har vært litt utfordring her. Utover det så det helt perfekt ut med en gang, kjempefint å få inn status fra begge lokasjonene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, TomB skrev:

Veldig synd med magnetkontaktene, jeg gledet meg til å få de inn her. Jeg ser de ikke er på Mine Sider, men derimot kun i appen på telefon, merkelig at disse ikke også er tilgjenglig via Mine Sider. Men det er mulig Verisure fikser noe på dette etter hvert.

 

Jeg får feilmelding når jeg prøver å legge inn pinkode for låsen på garasjen.

 

Capture5.JPG

 

Dette gikk helt fint i forrige versjon, er det noe som er endret her?

 

Jeg ser Tor Åge har hatt innlogging hvert 10. minutt, fungerer det fremdeles @Tor Aage ? Jeg tenker det kunne vært kjekt å fått oppdateringer litt raskere enn 1 time om mulig.

 

Jeg får også Timeout på modulen i garasje, den fungerer helt fint via Verisure appen, men varsler om Timeout på device control, noen tanker om hvorfor?

 

Capture6.JPG

 

 

 

Jeg har i lang tid kjørt oppdatering hvert 30. sekund uten problemer. Gjør det i siste versjon også, og hittil har det gått knirkefritt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.12.2016 klokken 18.54, TomB skrev:

Veldig synd med magnetkontaktene, jeg gledet meg til å få de inn her. Jeg ser de ikke er på Mine Sider, men derimot kun i appen på telefon, merkelig at disse ikke også er tilgjenglig via Mine Sider. Men det er mulig Verisure fikser noe på dette etter hvert.

 

Jeg får feilmelding når jeg prøver å legge inn pinkode for låsen på garasjen.

 

Capture5.JPG

 

Dette gikk helt fint i forrige versjon, er det noe som er endret her?

 

Jeg ser Tor Åge har hatt innlogging hvert 10. minutt, fungerer det fremdeles @Tor Aage ? Jeg tenker det kunne vært kjekt å fått oppdateringer litt raskere enn 1 time om mulig.

 

Jeg får også Timeout på modulen i garasje, den fungerer helt fint via Verisure appen, men varsler om Timeout på device control, noen tanker om hvorfor?

 

Capture6.JPG

 

 

10 minutter fungerer ennå. Oppdaterer seg, og HS har kontakt begge veier, så siden jeg startet tråden så har jeg ikke måtte restarte verken plugin eller homeseer i seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet plug-in, la den inn igjen og så startet jeg den. Når jeg da prøver å gå inn på innstillinger på plug-in så bare henger det fullstendig.

 

Er det noen måte å fjerne ALLE spor av plug-in slik at når jeg legger den inn igjen så har den ingen config den kan hente over?

 

EDIT: Gikk inn i Config katalogen og fjernet både ini og bak filen, og så installerte jeg plug-in ennå en gang. Nå står det ingenting i ini-filen når jeg sjekket, men etter å ha enablet plug-in igjen så står den bare å snurrer når jeg prøver å få opp innstillinger. Virker som det er noe som har gått helt i heng her. Jeg har bare måttet fjerne plug-in igjen, noe som var kjipt ettersom den fungerte så bra en kort stund.

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering på denne her, jeg får ikke Verisure plugin til å virke i det hele tatt.

 

Jeg cleaner ut alle filer som blir lagt inn av Lsoft plugin-installasjonen, og den er borte som den skal være, og Homeseer fungerer helt nydelig. Når jeg legger inn igjen plugin (laster ned siste 2.4.1 fra Lsoft site), og kopierer til Homeseer folderen min, med underfolderne som ligger i ZIP-filen, og starter HS3, alt ser fint ut. Jeg går på plugin listen, starter Lsoft Verisure plugin og det ser bra ut. Men når jeg så går til Lsoft plugin og velger Innstillinger så bare stopper alt opp. Står med "Waiting for homeseer.braathen.local" og der er det stuck helt til jeg stenger Homeseer, disabler plugin og så starter Homeseer igjen.

 

Jeg kan gå på Events siden, jeg kan få opp devices, men jeg får ikke opp log, og jeg får ikke gått inn på Innstillinger på Lsoft-plugin.

 

Tar gjerne imot noe tips og hjelp på dette, jeg var SÅ glad når den nye versjonen kom med støtte for flere steder, men den har bare gjort at jeg ikke får brukt Verisure integrasjonen i det hele tatt i min installasjon.

 

Er det noen konfig-filer den skriver til som ikke ligger i selve plugin, hvor jeg kan cleane opp og prøve å få det til å fungere @lilfire

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager seint svar men har vært på ferie. 

 

Den 25.12.2016 klokken 0.31, TomB skrev:

Jeg slettet plug-in, la den inn igjen og så startet jeg den. Når jeg da prøver å gå inn på innstillinger på plug-in så bare henger det fullstendig.

 

Er det noen måte å fjerne ALLE spor av plug-in slik at når jeg legger den inn igjen så har den ingen config den kan hente over?

Ved å fjerne ini filen i config vil du fjerne alle lagrede innstillinger og må legge dette inn igjen vi innstillinger. Etter det vil den forsøke å bruke eksisterende devicer om det finnes.

 

Den 7.1.2017 klokken 15.52, TomB skrev:

Oppdatering på denne her, jeg får ikke Verisure plugin til å virke i det hele tatt.

 

Jeg cleaner ut alle filer som blir lagt inn av Lsoft plugin-installasjonen, og den er borte som den skal være, og Homeseer fungerer helt nydelig. Når jeg legger inn igjen plugin (laster ned siste 2.4.1 fra Lsoft site), og kopierer til Homeseer folderen min, med underfolderne som ligger i ZIP-filen, og starter HS3, alt ser fint ut. Jeg går på plugin listen, starter Lsoft Verisure plugin og det ser bra ut. Men når jeg så går til Lsoft plugin og velger Innstillinger så bare stopper alt opp. Står med "Waiting for homeseer.braathen.local" og der er det stuck helt til jeg stenger Homeseer, disabler plugin og så starter Homeseer igjen

 

 

Den 11.1.2017 klokken 13.29, GO_Nilsen skrev:

Sliter med det samme. Virket helt fint til i går kveld. Prøvd det meste nå.

 

Tips mottas med takk :)

 

 

Har fått en tilsavrende rapport:

Sitat

While trying to access plugin settings i received the following error message (after extremely long load-time)..

verisureError1.png

 

Om dere lar den jobbe lenge får dere samme feil?

Har dere flere lokasjoner på Verisure kontoen deres?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, lilfire said:

Beklager seint svar men har vært på ferie. 

 

Ved å fjerne ini filen i config vil du fjerne alle lagrede innstillinger og må legge dette inn igjen vi innstillinger. Etter det vil den forsøke å bruke eksisterende devicer om det finnes. 

 

Har fått en tilsavrende rapport:

verisureError1.png

 

Om dere lar den jobbe lenge får dere samme feil?

Har dere flere lokasjoner på Verisure kontoen deres?

 

 

Jeg slettet også .ini og .ini.bak filen for å fjerne alle spor, samme med alt som lå under "din" folder i html/images osv. Jeg har også valgt "View all" og sørget for å fjerne alle devices som ble lagt inn av plugin mens den virket, slik at det ikke er noe krash der.

 

Jeg har nå tatt backup av HS3 folderen igjen, og så lagt inn plugin filene. I startup log så kommer dette.

 

Quote

12.01.2017 18.32.11 ~!~Plug-In~!~Found plug-in: LSoftVerisure, version: 2.4.132.0

 

Det er ingen andre spor etter plugin i startup.log og det er sannsynligvis fordi den ikke er enablet.

 

verisure.JPG

 

De siste gangene jeg har prøvd dette så har jeg valgt enable, da kommer den opp som normalt i listen når jeg velger Plug-Ins fra topp-menyen i HS3, men så fort jeg klikker på Innstillinger for å sette den opp igjen så bare står det "Waiting for ...." i all evighet, timer heller ikke ut, og jeg får ikke gjort noe mer i HS3 før jeg stenger ned servermodulen og så starter den igjen. Samme skjer igjen om jeg da klikker på Innstillinger igjen.

 

Jeg har to lokasjoner i min konto, en hoved-lokasjon som inneholder alle enheter osv, samt en ekstra lokasjon (garasjen) som styrer lås via egen gateway. Dette var grunnen til at jeg ønsket å oppdatere plugin, fordi den plukket automatisk den første lokasjon som desverre var den med kun en dør-lås, og jeg hadde ingen mulighet til å styre det. Når du oppdaterte plug-in så fungerte det helt topp i en kort stund, og så feilet den .. etter det har jeg aldri fått den igang igjen. Jeg skal nå enable plugin, og bare la den kjøre til i morgen, og så prøver jeg Innstillinger. Problemet er at den er "tom", det er ingen info i den, så den vil jo ikke stå å jobbe uansett hvor lenge jeg lar den vente, det er jo først når jeg legger inn min Verisure info at den faktisk går ut og henter info..

 

Setter pris på all hjelp du gir, kjempebra plug-in når jeg bare får den til å virke igjen :)

 

Edit: Når jeg enablet plugin uten å prøve å sette innstillinger så kommer denne meldingen (naturlig nok)

 

veri2.JPG

 

Den vil jo ikke klare å logge inn før jeg legger inn info, problemet er jo at jeg ikke får lagt inn info heller..

 

Edit igjen: Nå timet den ut med følgende feilmelding.

 

veri3.JPG

 

Og ennå mer info, her fra Startup log etter at jeg stoppet HS3 etter timeout for å få tilgang til Log osv.

 

Quote

 

12.01.2017 18.55.33 ~!~Plug-In~!~Found plug-in: LSoftVerisure, version: 2.4.132.0

 

12.01.2017 18.55.38 ~!~Info~!~Plugin LSoftVerisure has connected. IP:127.0.0.1:54985

 

12.01.2017 18.55.38 ~!~LSoftVerisure~!~LSoftVerisure plugin initializing
12.01.2017 18.55.38 ~!~LSoftVerisure~!~C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3
12.01.2017 18.55.38 ~!~LSoftVerisure~!~Debug:False
12.01.2017 18.55.38 ~!~LSoftVerisure~!~LogToFile:False
12.01.2017 18.55.38 ~!~LSoftVerisure~!~Update every 3600 second

 

12.01.2017 18.55.39 ~!~LSoftVerisure Error~!~Ukjent json: 

 

--- Et tonn med html kode ----

 

12.01.2017 18.55.39 ~!~Startup~!~Start automation engine...   (Siste entry i startup.log)

 

 

Når jeg har enablet verisure plugin så får jeg bare blank skjerm når jeg prøver å gå på Log (vanlig HS3 log-side). Når jeg disabler Verisure plugin så kan jeg restarte HS3 og få opp Log igjen.

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk. Det er mulig Verisure har endret litt på sidene sine med måten jeg henter ut lokasjoner, det ser nemlig ut som er fellesnevner for de som har problemer pr nå.

Sender deg en PM ang dette.

 

Når det gjelder blank log, så vet jeg årsaken til dette - men trodde jeg hadde fikset det. Tydeligvis ikke :P.

Kunne du ha sendt meg HS sin Log når du har fått blank log? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et nytt problem som loggføres slik. 

 

Det merkelige er at Verisure-plugin endrer ikke status til at det er noe feil, slik at en automatisk restart via et event ikke er mulig. Restartet seg ikke selv heller..

 

hva skyldes denne feilen?

IMG_1401.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der har jeg også fått en del av i det siste..

Har ikke to lokasjoner.

 

Har også et problem på config-siden: krysser av for å lagre pin (har bare en lokasjon som nevnt). Trykker inn pin (6 siffer pga yale dørlås), får feilmelding "Sørg for samsvar med det forespurte formatet", når jeg prøver å lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.