Hei! Ny bruker her på forumet. Mye lærerikt å lese, men jeg er fortsatt ikke sikker på hvilken hardware jeg skal velge i mitt neste steg. Hadde derfor satt stor pris på forslag og kommentarer.
Først litt om dagens oppsett:
Eldre hus med Tibber m. Pulse, Tesla integrasjon, flere Sensibo og Philips Hue devicer ++
Målet er å samle mest mulig i Tibber, bruke mer varmestyring ("Aeotec - Heavy Duty Switch" (for varmtvannstanken) og "Heatit Z-TRM3" (for gulv)) - for å på den måten få mer kontroll på energibruken samtidig som det selvfølgelig er gøy og nerdete.
For å komme dit må jeg selvfølgelig ha hjelp fra elektriker - men før det vil jeg lande på system og kjøpe inn utstyret.
Her kommer til slutt det jeg spør etter:
Hvilket system er mest fremtidsrettet og har den støtten jeg trenger for å integrere med Tibber? Min foreløpige konklusjon er Homey - eller Homey Pro.
Hvilken smart dimmer er rimelig og god nok når man skal bytte ut gamle ELKO 315GLE? Homey skal i tilfelle plasseres i etg. 2 mens dimmere brukes i etg. 1 og 3.
Spørsmål
Piero
Hei! Ny bruker her på forumet. Mye lærerikt å lese, men jeg er fortsatt ikke sikker på hvilken hardware jeg skal velge i mitt neste steg. Hadde derfor satt stor pris på forslag og kommentarer.
Først litt om dagens oppsett:
Eldre hus med Tibber m. Pulse, Tesla integrasjon, flere Sensibo og Philips Hue devicer ++
Målet er å samle mest mulig i Tibber, bruke mer varmestyring ("Aeotec - Heavy Duty Switch" (for varmtvannstanken) og "Heatit Z-TRM3" (for gulv)) - for å på den måten få mer kontroll på energibruken samtidig som det selvfølgelig er gøy og nerdete.
For å komme dit må jeg selvfølgelig ha hjelp fra elektriker - men før det vil jeg lande på system og kjøpe inn utstyret.
Her kommer til slutt det jeg spør etter:
På forhånd tusen takk for eventuelle svar!
12 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.